Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, w piątek ujawnił złożenie zamówienia w chińskim kompleksie stoczniowym CSSC Group. Statki mają zostać dostarczone pomiędzy 2023 a 2024 rokiem. Nie ujawniono dotąd kwoty kontraktu.
Kontrakt na budowę statków, który pojawia się w momencie silnego wzrostu na rynku w sektorze żeglugi kontenerowej obejmuje 12 statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) i 10 statków napędzanych olejem napędowym o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO). Sześć ze statków kontenerowych na LNG będzie miało ładowność 13 000 TEU, a pozostałe sześć 15 000 TEU. Natomiast statki napędzane VLSFO będą miały ładowność 5500 TEU.
Hossa ma jeszcze potrwać
CMA CGM powiedziało w zeszłym miesiącu, że spodziewa się utrzymania hossy w transporcie kontenerowym przez co najmniej pierwszą połowę tego roku po tym, jak silny popyt na dobra konsumpcyjne zwiększył zyski pod koniec ubiegłego roku. Firma zapowiedziała, że będzie nadal zwiększać ładowność i liczbę zawinięć statków aby zaspokoić wysoki popyt.
Sektor gwałtownie się ożywił po początkowym spowolnieniu spowodowanym początkiem pandemii koronawirusa, a zakupy online przyczyniły się do lawiny zamówień. Silny popyt konsumencki w połączeniu z ograniczeniami logistycznymi wynikającymi z pandemii doprowadził do niedoboru kontenerów, zatorów w portach i rosnących stawek frachtowych.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries