Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, w piątek ujawnił złożenie zamówienia w chińskim kompleksie stoczniowym CSSC Group. Statki mają zostać dostarczone pomiędzy 2023 a 2024 rokiem. Nie ujawniono dotąd kwoty kontraktu.
Kontrakt na budowę statków, który pojawia się w momencie silnego wzrostu na rynku w sektorze żeglugi kontenerowej obejmuje 12 statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) i 10 statków napędzanych olejem napędowym o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO). Sześć ze statków kontenerowych na LNG będzie miało ładowność 13 000 TEU, a pozostałe sześć 15 000 TEU. Natomiast statki napędzane VLSFO będą miały ładowność 5500 TEU.
Hossa ma jeszcze potrwać
CMA CGM powiedziało w zeszłym miesiącu, że spodziewa się utrzymania hossy w transporcie kontenerowym przez co najmniej pierwszą połowę tego roku po tym, jak silny popyt na dobra konsumpcyjne zwiększył zyski pod koniec ubiegłego roku. Firma zapowiedziała, że będzie nadal zwiększać ładowność i liczbę zawinięć statków aby zaspokoić wysoki popyt.
Sektor gwałtownie się ożywił po początkowym spowolnieniu spowodowanym początkiem pandemii koronawirusa, a zakupy online przyczyniły się do lawiny zamówień. Silny popyt konsumencki w połączeniu z ograniczeniami logistycznymi wynikającymi z pandemii doprowadził do niedoboru kontenerów, zatorów w portach i rosnących stawek frachtowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii