• <
PZT_980x120_gif_2020

Szanghaj w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych

Strona główna Porty, logistyka Szanghaj w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych
Szanghaj w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych  - GospodarkaMorska.pl
fot. shippingherald.com

sons

13.07.2020 Źródło: PAP

Szanghaj znalazł się w pierwszej trójce międzynarodowych portów towarowych świata, notując najwyższą zdolność przeładunkową dla kontenerów, przy zoptymalizowanym systemie gromadzenia i dystrybucji oraz rosnącym w siłę otoczeniu biznesowym. Dane pochodzą ze wskaźnika Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index.

Zajmując pierwsze miejsce na świecie od dziesięciu lat pod względem zdolności przeładunkowej kontenerów, Szanghaj, podobnie jak inne porty towarowe w rejonie Azji i Pacyfiku, zyskuje w aspekcie globalnej alokacji zasobów towarowych według raportu wskaźnikowego opublikowanego w sobotę w szanghajskim obszarze North Bund.

Uwzględniając poziom rozwoju miast-międzynarodowych portów towarowych w oparciu o takie czynniki jak warunki w porcie, usługi towarowe i ogólne otoczenie, wskaźnik podaje następującą dziesiątkę najlepszych międzynarodowych portów towarowych: Singapur, Londyn, Szanghaj, Hongkong, Dubaj, Rotterdam, Hamburg, Ateny, New York-New Jersey i Tokio.

Jak pokazują publikowane co roku rankingi, Singapur nie oddaje korony, a w ślad za nim podąża Londyn, natomiast Szanghaj wspiął się na trzecią pozycję, dzięki wzmacnianiu urządzeń i oprogramowania do obsługi towarów, zaś Ateny dotarły do ósmego miejsca, na co wpływ miała realizacja Inicjatywy Pasa i Szlaku.

Światowy środek ciężkości w aspekcie gospodarki i międzynarodowych dostaw towarów przesuwa się na wschód, o czym świadczy fakt, że 11 miast i 61,11% wskaźników azjatyckich poprawiło swoją pozycję w rankingach w tym roku w porównaniu z rokiem 2019.

W szczególności, Szanghaj usprawnił swoje urządzenia portowe i dokonał przełomu w zakresie pozycji negocjacyjnej pod względem węzłów łańcucha dostaw i integracji najlepszych na rynku usług towarowych. Jednocześnie liczba kancelarii specjalizujących się w prawie morskim w Szanghaju sięgnęła 629 w 2019 r., co daje temu miastu czwarte miejsce na świecie, a niemal połowa ze 100 największych przedsiębiorstw kontenerowych posiada tam swoje oddziały. Ponadto skala branży ubezpieczeń towarowych w Szanghaju po raz pierwszy przerosła ofertę tradycyjnej mekki firm ubezpieczeniowych, jaką jest Hongkong.

W dobie pandemii COVID-19, raport wskaźnikowy zaprezentował mapę cieplną portów towarowych, która pokazuje, że transport kontenerowy bardziej ucierpiał na obecnej sytuacji niż tankowce i masowce.

Jednak wskazuje on także, że w Azji, a szczególnie w Azji Wschodniej, transport kontenerowy odzyskuje dynamikę.

Pandemia niejako wymusiła przejście na rozwiązania cyfrowe w procesach i wymianie danych w portach, co przyczyni się do optymalizacji wykorzystania doków i promocji handlu w przyszłości, jak przewiduje Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH).

Wskaźnik Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index po raz pierwszy w 2014 r. zastosowała chińska agencja informacji gospodarczych China Economic Information Service (CEIS) działająca przy Xinhua News Agency oraz giełda Baltic Exchange. Od początku zyskuje on na międzynarodowym znaczeniu.

Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 44,07 $ baryłka  0,46% 08:55
 Cyna 17880,00 $ tona -0,22% 31 lip
 Cynk 2299,00 $ tona 1,05% 31 lip
 Aluminium 1685,00 $ tona 0,24% 31 lip
 Pallad 2145,30 $ uncja  0,33% 08:47
 Platyna 940,85 $ uncja  0,43% 08:55
 Srebro 24,47 $ uncja  0,04% 08:55
 Złoto 1978,85 $ uncja  -0,16% 08:55

Dziękujemy za wysłane grafiki.