Największy kontenerowiec na świecie, HMM Gdansk, zawinął we wtorek do portu Xiamen we wschodniej prowincji Fujian.
HMM Gdansk to nowy statek, który dołączy do „Silk Road Shipping”, sojuszu, który został zainicjowany pod koniec 2018 roku przez dziesiątki portów, przewoźników i dostawców usług logistycznych w krajach wzdłuż chińskiego Pasa i Drogi (B&R).
Terminal kontenerowy Songyu w Xiamen załaduje i rozładuje prawie 3000 kontenerów. Statek będzie przewoził towary, w tym odzież, produkty elektroniczne i mechaniczne do głównych portów, w tym do Rotterdamu w Holandii, Hamburga w Niemczech i Belgii do Antwerpii, przez Cieśninę Malakka, Kanał Sueski i Cieśninę Gibraltarską.
Statek o długości 399,99 metrów ma ładowność 24 000 TEU. Xiamen jest ważnym portem dla inicjatywy Belt and Road. W 2019 roku średnio prawie 70 statków w drodze do krajów B&R zatrzymywało się co tydzień przez Xiamen. Jednak liczba ta gwałtownie spadła w pierwszej połowie roku z powodu nieoczekiwanego wybuchu nowego koronawirusa.
Według Xiamen Port Holding Group zawinięcie statku u świadczy o zaufaniu do portu Xiamen i gospodarki Chin. Statystyki pokazują, że port Xiamen obsłużył 1 005 000 TEU w czerwcu, osiągając rekordowy poziom.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii