Maersk, właściciel i operator największej na świecie floty kontenerowej, sprzedał kontenerowiec Sine Maersk o ładowności 9,440 TEU do rozbiórki w Turcji.
Według danych VesselsValue 22-letni kontenerowiec ma wartość rynkową 11,69 mln USD.
- Niniejszym potwierdzamy, że Sine Maersk został wysłany do odpowiedzialnego recyklingu do Aliaga w Turcji. Zbudowany w 1998 roku duński Post-Panamax (9.640 TEU) zostanie zdemontowany w Sök Denizcilik Tic. Ltd., certyfikowanej stoczni, której zleciliśmy w 2017 roku recykling Maersk Pembroke – powiedział rzecznik Maerska.
Stocznia turecka została wpisana na europejską listę zatwierdzonych zakładów recyklingu statków, które spełniają surowe kryteria bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Według stanu na styczeń tego roku lista obejmowała 41 stoczni.
Ten ruch jest podejmowany, ponieważ główne gałęzie przemysłu pracują nad zmniejszeniem nadpodaży statków i malejącym popytem z powodu pandemii koronawirusa.
Złomowanie starszego tonażu wydaje się najlepszym rozwiązaniem, ponieważ zainteresowanie nowymi przejęciami jest dość niskie ze względu na ograniczony dostęp do kapitału i problemy z popytem.
Będąc liderem ekologicznych inicjatyw, Maersk jest zdecydowanym zwolennikiem ekologicznego recyklingu zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju.
Statki tego armatora zostały głównie zdemontowane w stoczniach w Turcji i Chinach, które są czołowymi dostawcami rentownego i odpowiedzialnego recyklingu statków.
Co ciekawe, w 2016 roku Maersk uruchomił inicjatywę, aby pomóc w modernizacji zakładów i praktyk recyklingu statków na stoczniach Alang, aby były one zgodne ze standardami firmy.
Dwa lata po tym projekcie, ówczesny dyrektor naczelny A.P. Møller - Mærsk A / S, Søren Skou powiedział, że stocznie złomowe w Alang w Indiach są na drodze transformacji w kierunku spełnienia wysokich standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów