Maersk, właściciel i operator największej na świecie floty kontenerowej, sprzedał kontenerowiec Sine Maersk o ładowności 9,440 TEU do rozbiórki w Turcji.
Według danych VesselsValue 22-letni kontenerowiec ma wartość rynkową 11,69 mln USD.
- Niniejszym potwierdzamy, że Sine Maersk został wysłany do odpowiedzialnego recyklingu do Aliaga w Turcji. Zbudowany w 1998 roku duński Post-Panamax (9.640 TEU) zostanie zdemontowany w Sök Denizcilik Tic. Ltd., certyfikowanej stoczni, której zleciliśmy w 2017 roku recykling Maersk Pembroke – powiedział rzecznik Maerska.
Stocznia turecka została wpisana na europejską listę zatwierdzonych zakładów recyklingu statków, które spełniają surowe kryteria bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Według stanu na styczeń tego roku lista obejmowała 41 stoczni.
Ten ruch jest podejmowany, ponieważ główne gałęzie przemysłu pracują nad zmniejszeniem nadpodaży statków i malejącym popytem z powodu pandemii koronawirusa.
Złomowanie starszego tonażu wydaje się najlepszym rozwiązaniem, ponieważ zainteresowanie nowymi przejęciami jest dość niskie ze względu na ograniczony dostęp do kapitału i problemy z popytem.
Będąc liderem ekologicznych inicjatyw, Maersk jest zdecydowanym zwolennikiem ekologicznego recyklingu zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju.
Statki tego armatora zostały głównie zdemontowane w stoczniach w Turcji i Chinach, które są czołowymi dostawcami rentownego i odpowiedzialnego recyklingu statków.
Co ciekawe, w 2016 roku Maersk uruchomił inicjatywę, aby pomóc w modernizacji zakładów i praktyk recyklingu statków na stoczniach Alang, aby były one zgodne ze standardami firmy.
Dwa lata po tym projekcie, ówczesny dyrektor naczelny A.P. Møller - Mærsk A / S, Søren Skou powiedział, że stocznie złomowe w Alang w Indiach są na drodze transformacji w kierunku spełnienia wysokich standardów bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza