PMK
Tajwańska firma żeglugowa Wan Hai Lines nabyła dwa kontenerowce od singapurskiego operatora liniowego Pacific International Lines (PIL).
Dwie jednostki o nazwie Kota Panjang i Wan Hai 805 mają po 11 923 TEU ładowności i zostały sprzedane za 186 milionów USD.
Duet wejdzie w skład dwunastu nowych statków o ładowności 11 800 TEU, które PIL dostarczył w 2017 i 2018 roku.
Statki klasy P zostały zbudowane przez Yangzijiang Shipbuilding (Holdings) Ltd i były największymi statkami we flocie PIL. Sprzedaż została przypisana kłopotom finansowym armatora i wynika z innej umowy zawartej wcześniej w lutym.
Kłopoty finansowe spowodowane były między innymi wybuchem epidemii koronawirusa. Jego wpływ na wysyłkę kontenerów nadal rośnie, choć w wolniejszym tempie.
Sea Intelligence z Kopenhagi podało w cotygodniowym raporcie analitycznym, że globalna utrata wolumenu spowodowana uderzeniem COVID-19 osiągnęła 1,9 miliona TEU w związku z ograniczeniem rejsów przez globalnych przewoźników.
Odwoływanie rejsów to sposób na poradzenie sobie ze spadkiem transportu ładunków pochodzącym z Chin oraz zamknięciem zakładów produkcyjnych. Przy przybliżonej średniej stawce frachtowej wynoszącej 1000 USD / TEU oznacza to dla przewoźników utratę przychodów w wysokości 1,9 miliarda USD.
Według informacji Sea Intelligence w Azji i Europie liczba pustych rejsów wzrosła do 75, z czego 29 z powodu epidemii COVID-19.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju