PMK
Tajwańska firma żeglugowa Wan Hai Lines nabyła dwa kontenerowce od singapurskiego operatora liniowego Pacific International Lines (PIL).
Dwie jednostki o nazwie Kota Panjang i Wan Hai 805 mają po 11 923 TEU ładowności i zostały sprzedane za 186 milionów USD.
Duet wejdzie w skład dwunastu nowych statków o ładowności 11 800 TEU, które PIL dostarczył w 2017 i 2018 roku.
Statki klasy P zostały zbudowane przez Yangzijiang Shipbuilding (Holdings) Ltd i były największymi statkami we flocie PIL. Sprzedaż została przypisana kłopotom finansowym armatora i wynika z innej umowy zawartej wcześniej w lutym.
Kłopoty finansowe spowodowane były między innymi wybuchem epidemii koronawirusa. Jego wpływ na wysyłkę kontenerów nadal rośnie, choć w wolniejszym tempie.
Sea Intelligence z Kopenhagi podało w cotygodniowym raporcie analitycznym, że globalna utrata wolumenu spowodowana uderzeniem COVID-19 osiągnęła 1,9 miliona TEU w związku z ograniczeniem rejsów przez globalnych przewoźników.
Odwoływanie rejsów to sposób na poradzenie sobie ze spadkiem transportu ładunków pochodzącym z Chin oraz zamknięciem zakładów produkcyjnych. Przy przybliżonej średniej stawce frachtowej wynoszącej 1000 USD / TEU oznacza to dla przewoźników utratę przychodów w wysokości 1,9 miliarda USD.
Według informacji Sea Intelligence w Azji i Europie liczba pustych rejsów wzrosła do 75, z czego 29 z powodu epidemii COVID-19.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny