PMK
Słaby rynek transportu towarów masowych zmusił właścicieli do zezłomowania 20 masowców Capesize w tym roku. Przypomnijmy, że w całym zeszłym roku na złom trafiło zaledwie 8 takich jednostek.
Ogółem w całym 2019 roku zezłomowano tylko 27 masowców, co oznacza, że w dwóch miesiącach tego roku osiągnięto już ponad dwie trzecie tej liczby.
Pogarszające się tempo wzrostu spowodowane jest przede wszystkim presją na eksport rudy żelaza w Brazylii, corocznym sezonem cyklonów w Australii Zachodniej i wreszcie znacznym spadkiem chińskiego importu w związku z wybuchem koronawirusa.
Niedawno ogłoszono, że największy japoński importer rudy żelaza, Nippon Steel, radykalnie ograniczy produkcję stali. Ta redukcja popytu na japońską rudę żelaza może mieć dalszy negatywny wpływ na rynek.
Ponadto ramy regulacyjne stanowią również zachętę do większej liczby rozbiórek, ponieważ nakłady inwestycyjne na dostosowanie starszych statków do nowych przepisów przekraczają zwrot z inwestycji.
Oczekuje się, że trend złomowania zmniejszy wzrost floty, prawdopodobnie przyczyniając się do poprawy na rynku.
- Rynek Capesize jest silnie uzależniony od chińskiego popytu na rudę żelaza. A ten jest znacznie niższy ze względu na ekonomiczne skutki epidemii koronawirusa. W rezultacie spada wykorzystanie tych jednostek i ich zarobki. Mamy nadzieję, że efekty będą krótkotrwałe - powiedziało VesselsValue.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju