PMK
Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
Masowce klasy panamax mają mieć nośność 82 tys. dwt. Nie ujawniono dotąd ich ceny oraz terminu oddania do służby.
Obecnie 20 jednostek Mitsui znajduje się w budowie w kilku różnych stoczniach. Sześć z nich to panamaxy o nośności 81,8 tys. dwt budowane właśnie w Yangzijiang Shipbuilding. Jednostki zostały zamówione w grudniu 2015 roku.
Ogółem w przyszłym roku Mitsui ma się wzbogacić o 8 nowych statków, a kolejne 12 dołączy do floty armatora w 2020 roku.
Armator kontenerowy należący do Mitsui jest członkiem założonego w tym roku sojuszu Ocean Network Express (ONE). Alians jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
Powodem tak kiepskich prognoz jest wojna handlowa na linii Stany Zjednoczone-Chiny. Ma ona doprowadzić do straty 600 mln dolarów w roku fiskalnym kwiecień 2018 – marzec 2019. A jeszcze na początku roku armator przewidywał w tym okresie zysk 110 mln dolarów.
W samym drugim kwartale tego roku armator zanotował stratę 120 mln dolarów. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
Ocean Network Express (ONE) powstał przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych