• <

Wynik wyszukiwania - "hmm" - Wiadomości

5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią

Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.
17.04.2024

Windar Renovables i Navantia Seanergies sfinalizowały pierwsze zamówienie na monopale dla morskiej farmy wiatrowej Moray West

Fabryka monopali w stoczni Navantia Seanergies w Fene (A Coruña), zbudowana przez Windar Renovables i Navantia Seanergies wykonała swoje pierwsze zamówienie na nowy rodzaj fundamentów dla farm wiatrowych na morzu.
11.04.2024

Tonące akcje w żegludze kontenerowej. Sztormowa reakcja giełd po decyzji DG COMP KE o cofnięciu ochrony konsorcjów

Ceny akcji głównych europejskich przewoźników oceanicznych spadły bezpośrednio po tym, jak DG COMP Komisji Europejskiej zapowiedział zniesie w przyszłym roku wyłączeń grupowych dla połączeń liniowych – informuje Aditi Niranjan, analityczka z Department of Busines Economics, Uniwersity of Delhi.
29.10.2023

HMM zamawia w Chinach cztery wielozadaniowe statki transportowe

Jedna z największych firm żeglugowych, południowokoreański HMM, podpisała nowe zamówienie stoczniowe z China State Shipbuilding Corporation, spółką zależną Huangpu Wenchong, na nowe transportowce przeznaczone do prowadzenia zaawansowanych prac związanych z przeładunkami.
11.08.2023

Reaktory na statki. W poszukiwaniu zeroemisyjności

Pod koniec lipca br. angielska firma zajmująca się technologiami jądrowymi „newcleo”, grupa stoczniowa Fincantieri i towarzystwo klasyfikacyjne RINA podpisały historyczne porozumienie. Planują wdrożyć bezpieczną technologią jądrową do transportu morskiego wykorzystując innowacyjne reaktory IV generacji. Na jednostkach wykorzystywano już reaktory jądrowe do napędu lodołamaczy i statków handlowych.
03.08.2023

Zmiany w prawie morskim - co warto o nich wiedzieć?

Na przestrzeni ostatnich miesięcy prowadzone są prace legislacyjne nad różnymi aktami z zakresu prawa morskiego. Konieczność wprowadzenia zmian wynika z różnych przyczyn. Część nowych przepisów ma celu dostosowanie polskiego porządku prawnego do prawa Unii Europejskiej. Inne zmiany stały się konieczne ze względu na nowelizację albo utratę mocy obowiązującej niektórych aktów prawnych. Z kolei pozostałe rozwiązania mają przyczynić się do poprawy obronności kraju. Mając to wszystko na względzie wskazane jest bliższe zapoznanie się
23.07.2023

Uwaga Wodór! "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " [ODCINEK SPECJALNY 19]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
27.06.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie? [ODCINEK SPECJALNY #4]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
11.06.2023

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda? [ODCINEK 18]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy profesora Ludwika Pieńkowskiego, wykładowcę AGH i eksperta KGHM - z którym poruszają tematykę energetyki atomowej.
16.05.2023

Linie HMM odnotowały 90-procentowy spadek zysków

Południowokoreańskie linie kontenerowe HMM zanotowały w pierwszym kwartale roku aż 90-procentowy spadek zysków. Kierownictwo już zapowiedziało obniżenie kosztów operacyjnych w poszukiwaniu oszczędności.
15.05.2023

Kamień milowy dla małego atomu na statkach

Losy brytyjskiej firmy Core Power i jej innowacyjnego rozwiązania dla sektora morskiego śledzimy od 2019 roku. W ostatnich tygodniach firma osiągnęła kamień milowy finansowania w wysokości 100 milionów dolarów na rozwój nowej technologii jądrowej dla przemysłu morskiego.
01.05.2023

European Energy i HMM łączą siły w dekarbonizacji żeglugi e-metanolem

Ekologiczna żegluga staje się coraz bardziej powszechna, a European Energy podpisała właśnie MoU z HMM w celu zabezpieczenia dostaw metanolu dla swojej nowo zamówionej floty ekologicznych jednostek.
17.02.2023

Koreańczycy pracują nad statkami z napędem nuklearnym

Dziewięć instytucji z Korei Południowej chce wspólnie opracować i wprowadzić na rynek statki handlowe napędzane małymi modułowymi reaktorami jądrowymi (SMR).
15.02.2023

Uwaga Wodór! Podcast - O NesoBusie - Polskim Autobusie Wodorowym - oraz planach Grupy Polsat na zeroemisyjny transport nad Wisłą [Odcinek 12]

Grupa Polsat to nie tylko potęga medialno-telekomunikacyjna w naszym kraju, ale również coraz większa siła na polskim rynku energetyczno-paliwowym.
12.12.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O roli, jaką w transformacji energetycznej mogą odegrać zielone gazy płynne, opowiada Bartosz Kwiatkowski z Polskiej Organizacja Gazu Płynnego [odcinek 12]

Dzisiaj premiera dwunastego odcinka podcastu Uwaga wodór! O kryzysie energetycznym, zmianach klimatycznych i , z rozproszonymi źródłami energii i równym dostępem do zasobów. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta Bartosza Kwiatkowskiego dyrektora Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
05.10.2022

Europejscy armatorzy i firmy logistyczne zyski inwestują w Afryce i Azji. CME CGM oraz AP Maersk nie zwalniają ekspansji

CEVA Logistics poinformowało, że zacieśni relacje z HMM. Bazą jest wieloletnia umowa na wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w serwisach oceanicznych. A.P. Moller Capital zapowiedział, że zainwestuje w infrastrukturę portową i logistyczną w Afryce Zachodniej. To tylko dwa przykłady kolejnych aktywności linii żeglugowych na rynku logistycznym i odwrotnie.
22.09.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru PKN Orlen S.A.? [odcinek 7]

Dzisiaj premiera najnowszego 7 odcinka podcastu Uwaga Wodór! O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru Grupy Orlen?
08.07.2022

W 22 miesiące MSC kupiło 207 kontenerowców

Mediterranean Shipping Company (MSC) w ciągu ostatnich 22 miesięcy kupiło aż 207 używanych statków. Firma chce w ten sposób porzucić konieczność czarterowania jednostek.
07.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. [odcinek 5]

Dzisiaj premiera piątego odcinka podcastu Uwaga wodór! Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta inż. Wojciecha Nowaka, kierownika projektów wodorowych w Grupie Veolia.
09.05.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O energetyce i paliwach jutra. [odcinek 4]

Dzisiaj premiera czwartego odcinka podcastu Uwaga wodór! O energetyce i paliwach jutra.
12.04.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej [odcinek 3]

Dzisiaj premiera trzeciego odcinka podcastu Uwaga wodór! Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej.
15.03.2022

Digitalizacja w kontenerach. Informatyczny alians handlowy usprawni handel światowy

DCSA, BIMCO, FIATA, ICC i SWIFT utworzyły Future International Trade Alliance. Jego celem jest standaryzacja systemów informatycznych w handlu międzynarodowym. Organizacje te będą współpracować przy opracowywaniu i przyjmowaniu regulacji, które ułatwią korzystanie z elektronicznych dokumentów.
05.03.2022

Statki spóźniają się jak nigdy

Firma analityczna Sea-Intelligence opublikowała dane, z których wynika, że harmonogramy rejsów statków jeszcze nigdy nie były tak mało wiarygodne.
03.02.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? [odcinek 2, część 2]

Dzisiaj premiera drugiej części drugiego odcinka podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie: Wodór to ekologia czy biznes?
27.01.2022

Zmowa cenowa linii żeglugowych – Korea Południowa wlepiła kary

Łącznie 81 milionów dolarów muszą zapłacić 23 lokalne i międzynarodowe linie żeglugowe w Korei Południowej. Taką karę za zmowę, mającą na celu ustalanie cen w latach 2003-2018 przyznała tamtejsza Komisja Sprawiedliwego Handlu.
19.01.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? Odcinek 2 część 1

Dzisiaj premiera drugiego odcinku podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie - wodór to ekologia czy biznes?
17.01.2022

Uwaga wodór! Premiera podcastów o zielonej energetyce na ZielonaGospodarka.pl

Uwaga Wodór! To nowa seria podcastów o transformacji energetycznej, dekarbonizacji i zrównoważonym rozwoju gospodarki, czyli trendach, które coraz mocniej zarysowują się w naszym otoczeniu – w których wodór postrzegany jest jako nośnik energii i zeroemisyjne paliwo przyszłości.
16.12.2021

Rząd Korei Południowej rozpocznie poszukiwania nabywców HMM w przyszłym roku

Koreański wiceminister ds. oceanów i rybołówstwa Eom Ki-doo poinformował we wtorek, że do końca pierwszego kwartału 2022 roku zostanie ogłoszony plan sprzedaży udziałów rządu Korei Południowej we flagowych liniach HMM.
29.11.2021

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Rotterdam World Gateway współpracuje z Shell nad osiągnięciem neutralności emisyjnej

Rotterdam World Gateway (RWG) nawiązał współpracę z koncernem naftowym Shell, aby zrównoważyć emisje CO2 i stać się całkowicie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla do 2024 roku.
04.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano

HMM odnotował zysk netto w wysokości 310 mln dolarów za pierwsze sześć miesięcy roku, ale jego wynik byłby znacznie lepszy bez 1,7 mld dolarów straty na transakcjach na instrumentach pochodnych.
14.08.2021

Globalna przepustowość portów kontenerowych będzie miała trudności z nadążeniem za rosnącym popytem

Ponure perspektywy znacznie niższych poziomów przepustowości w portach kontenerowych na początku pandemii, 18 miesięcy później przekształciły się w poważny niedobór w wielu terminalach na całym świecie.
27.07.2021

Coraz lepszy czas dla tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 25-28/2021)

Aktywność w zakresie nowych budów, transakcji kupna – sprzedaży statków używanych cały czas wzrasta. Świadczą o tym dane nie tyle ostatnich tygodni, co dotychczasowej części bieżącego roku. Na rynku recyklingu okrętowego również brakuje statków, które z kolei można by było wysłać na złom. Stąd też ceny oferowane przez zakłady złomowe, czy też tzw. cash buyer’ów osiągają wysokie wartości, zbliżając się do poziomów USD 600 za tonę statku pustego.
22.07.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

HMM zamawia 12 kontenerowców w DSME i Hyundai Heavy

Południowokoreańska firma żeglugowa HMM osiągnęła porozumienia w sprawie budowy dwunastu kontenerowców o ładowności 13 tys.TEU o wartości 1,57 miliarda dolarów.
30.06.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

Sankt Petersburg - raport z bałtyckiego rynku portowego

Sankt Petersburg (Big Port St. Petersburg) to czołowy rosyjski port a także największy port kontenerowy na obszarze Bałtyku. Jego usytuowanie geograficzne powoduje, iż jest to swego rodzaju brama do całej Rosji, ponieważ to właśnie przez niego odbywa się główna wymiana handlowa z Europą oraz krajami obu Ameryk. Sankt Petersburg nazywany jest też często morską stolicą Rosji, stąd też swoją siedzibę ma tutaj wiele krajowych i zagranicznych firm z branży morskiej.
12.04.2021

Europejskie porty przygotowują się na burzę po blokadzie Kanału Sueskiego

Główne porty kontenerowe w Europie Północnej były niesamowicie puste w ubiegłych dniach z powodu prawie tygodniowej blokady Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given. Sytuacji też nie poprawia rozpędzająca się trzecia fala COVID-19. Opóźnienia wywołane przez kontenerowiec Ever Given mogą w najbliższych dniach sparaliżować europejskie porty.
07.04.2021

Kontener „inteligentny” i pod nadzorem

Szacuje się, że globalny rynek kontenerów morskich osiągnął wartość 9,5 mld USD w 2019 r. i w 2027 r. wyniesie 12,08 mld USD, ponieważ tempo wzrostu przez najbliższe kilka lat utrzyma się na poziomie 4,3% - informuje w ostatnim raporcie Allied Market Research.
06.04.2021

HMM Nuri pierwszym z megakontenerowców o wielkości 16 000 TEU od Hyundai Heavy Industries

Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
23.03.2021

CMA CGM przejęła udział kapitałowy w terminalu kontenerowym TTIA w Algeciras

Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM Group, poprzez swoją spółkę CMA Terminal nabyła 50 % (-1 akcja) udziałów w hiszpańskim terminalu Total Terminal International Algeciras (TTIA).
03.03.2021

HMM wyczarterował trzy nowe tankowce VLCC

Południowokoreański armator, HMM, wyczarteruje trzy duże tankowce typu VLCC, które powstaną w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries należącej do grupy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co.
03.03.2021

DSME zdobyło kontrakt na kwartet kontenerowców

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła wart 441 mln dolarów kontrakt na budowę czterech kontenerowców.
17.02.2021

Rok burzliwego transportu morskiego

Pandemia koronawirusa silnie uderzyła w 2020 roku w światowy rynek logistyki. Niektóre skutki będą odczuwalne jeszcze przez kilka miesięcy tego roku, inne – nawet przez kilka lat. Mogą się zmienić łańcuchy dostaw, czyli może ulec korekcie produkcja przemysłowa na świecie.
15.02.2021

HMM z rekordowym zyskiem operacyjnym w 2020 roku

Pomimo pandemii COVID-19, czołowy armator Korei Południowej, HMM, zamknął 2020 rok z mocnymi wynikami finansowymi.
11.02.2021

Hyundai Samho z kontraktem na dwa kontenerowce

Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
11.02.2021

Świetny wynik Polaka w Virtual Vendee Globe! (wywiad)

Tomasz Szela najlepszym Polakiem w wirtualnym wyścigu Vendee Globe! Żeglarz z Rzeszowa na pokonanie trasy liczącej 27152 mil morskich potrzebował 68 dni 22 godzin i 38 minut. Tomasz Szela „przypłynął” do mety w Les Sables-d'Olonne zaledwie 22 minuty za zwycięzcą, którym okazał się Francuz Jean-Claude Goudon i stracił do niego zaledwie 6 mil morskich! Taki wynik dał Polakowi 132 miejsce w klasyfikacji generalnej Virtual Vendee Globe.
27.01.2021

Największe kontenerowce świata - przegląd

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.
11.01.2021

ONE wyczarteruje największe kontenerowce na świecie

Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
30.12.2020

Raport z rynku żeglugowego – co dalej? (tydzień 39-41)

Kolejne tygodnie tego bardzo niepewnego roku wskazywały na dobre wyniki frachtowe dla wielu z rynków poszczególnych segmentów żeglugi. Jednakże podstawy tych wzrostów jak i coraz mocniej objawiające się problemy z drugą falą globalnej bardzo niebezpiecznej pandemii COVID – 19 znów najwyraźniej zaczynają uderzać w rynek.
12.10.2020

Nowe megakontenerowce HMM wypłynęły z pełnym ładunkiem w swój dziewiczy rejs

Dwanaście nowych megakontenerowców HMM o pojemności 24 000 TEU przewoziło pełny ładunek kontenerów podczas swoich dziewiczych rejsów z Chin do Europy. Według przewoźnika, wszystkie dwanaście statków wypłynęło z Chin z ich maksymalną dopuszczalną ładownością.
09.10.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

HMM połączyło siły z SHI nad rozwojem technologii inteligentnych statków

Południowokoreańskie przedsiębiorstwo żeglugowe HMM podpisało list intencyjny (MoU) z firmą Samsung Heavy Industries (SHI), w sprawie rozwoju technologii inteligentnych statków.
09.09.2020

HMM utworzy spółkę joint venture z singapurskim PSA International

Południowokoreański armator HMM ujawnił plany stworzenia spółki joint venture z singapurskim operatorem portowym – PSA International.
19.08.2020

HMM sprzedał udziały w terminalu kontenerowym w Algeciras francuskiemu armatorowi

Południowokoreańska linia żeglugowa, HMM, podpisała umowę sprzedaży 50 procent udziałów w terminalu Total Terminal International Algeciras (TTI Algeciras) francuskiemu armatorowi CMA CGM.
12.08.2020

Raport z rynku żeglugowego – w pogoni za normalnością (tydzień 27-30)

W żegludze towarowej zarówno rynki frachtowe jak i tonażowe powoli pokazują pozytywne symptomy początku ich odbudowy. Pobudzony został też rynek złomowania jednostek. Coraz bardziej przejawia on oznaki ożywienia. Szczególnie zapotrzebowanie na tonaż do recyklingu odnotowuje się w Pakistanie. Jednakże, mimo pobudzenia popytu i zwiększającej się rynkowej ceny stali, stawki za tonę statkowego złomu jak na razie nie wykazują większych ruchów w górę. Dalsze perturbacje widoczne są na rynku wycieczkowców, gdzie poważny dla tej branży k
29.07.2020

Największy kontenerowiec świata zawinął do chińskiego portu (wideo)

Największy kontenerowiec na świecie, HMM Gdansk, zawinął we wtorek do portu Xiamen we wschodniej prowincji Fujian.
12.07.2020

HMM ochrzcił swój siódmy ogromny kontenerowiec

Czołowy południowokoreański armator, HMM, przywitał 7 z 12 gigantycznych kontenerowców o ładowności 24 000 TEU. Są to największe jednostki tego typu na świecie pod względem ich nośności.
01.07.2020

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.
01.07.2020

Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga

Nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego „HMM ALGECIRAS”(wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU (standardowe kontenery 20 stopowe).
08.06.2020

Największy na świecie kontenerowiec zawinął do Europy

Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
04.06.2020

Raport z rynku żeglugowego – powrót do innej rzeczywistości (tydzień 19-21)

Czy zaskakujący dla całej światowej gospodarki okres był tzw. casusem „czarnego łabędzia”? W teorii ekonomii czarny łabędź, to określenie opracowane przez amerykańskiego profesora Nicholasa Taleba w 2007 roku, które opisuje nagłe i nieoczekiwane zdarzenie, mające znaczny, negatywny wpływ na szeroki zakres otoczenia. Patrząc na analizy gospodarcze sprzed okresu wybuchu pandemii koronawirusa SARS - COV -19, nieprzewidujących w ogóle takiej sytuacji można pokusić się, że do takiego wydarzenia właśnie doszło. Niemniej jednak
25.05.2020

DSME dostarczyło kolejnego giganta kontenerowego dla HMM

Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
24.05.2020

HMM udało się zminimalizować straty w pierwszym kwartale 2020 roku

HMM, czołowy armator Korei Południowej, zamknął pierwszy kwartał tego roku ze znacznie zmniejszoną stratą netto. Poprawa wynikała głównie ze środków redukcji kosztów i wysokiej rentowności tankowców.
18.05.2020

Największy kontenerowiec świata opuścił Chiny z rekordowym ładunkiem

Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
12.05.2020

Raport z rynku żeglugowego – statki na redach, ale pracy może być mniej (tydzień 16-18)

Docierające z różnych światowych źródeł informacje na temat danych z produkcji oraz towarzyszących im wyników ekonomicznych niestety nie napawają optymizmem. Efekty pandemii COVID 19 odczuwa już bardzo mocno cała Unia Europejska. Spadek globalnej konsumpcji i produkcji – to wszystko ma wpływ na stan rynków żeglugowych, a nasz lokalny obraz stojących nadzwyczaj długo na redach Trójmiasta, jak na razie tylko kilku statków: samochodowców i dużego kontenerowca mówi sam za siebie. Jak szczegółowo sytuacja wyglądała w wybranych segment
04.05.2020

Gdańsk w nazwie jednego z największych kontenerowców świata

HMM Algeciras to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku. Jednym z następnych ma być HMM Gdansk.
02.05.2020

Hapag-Lloyd przekłada zamówienie megakontenerowców

Niemiecki gigant liniowy Hapag-Lloyd odkłada decyzję o zamawianiu nowych bardzo dużych kontenerowców do odwołania, z uwagi na utrzymującą się niepewność rynku spowodowaną pandemią koronawirusa.
30.04.2020

Rotterdam World Gateway z dwoma nowymi suwnicami

Dwie nowe suwnice głębinowe przybyły do Rotterdam World Gateway (RWG). Zostaną one uruchomione w nadchodzących miesiącach i mają zacząć działać w drugiej połowie 2020 roku.
26.04.2020

Chrzest największego kontenerowca na świecie w stoczni DSME

HMM, południowokoreański przewoźnik, zorganizował ceremonię chrztu pierwszego z dwunastu kontenerowców o ładowności 24 000 TEU.
23.04.2020

Raport z rynku żeglugowego - kolejne tygodnie zdominowane przez epidemię Covid-19

Kolejne dwa ostatnie tygodnie (tydzień 13 i 14) na rynku żeglugowym podlegały mocnym wpływom kryzysu wirusowego coraz bardziej odczuwalnego szczególnie w Europie i USA. Także i w samej Polsce coraz dotkliwiej postępował paraliż gospodarki. Skutki pandemii dotknęły w pierwszej kolejności: opóźnień 
w przyjmowaniu statków i ładunków w portach, przewozów promowych, ale również braku kontraktów dla podwykonawców stoczniowych pracujących na zlecenia zamykanych stoczni zachodnich. Problem dotknął także polskich marynarzy, którzy
05.04.2020

Największy kontenerowiec świata wejdzie na szlak handlowy pod koniec kwietnia

Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku" - poinformował rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM.
02.04.2020

Hyundai Merchant Marine zmienia nazwę

Po 37 latach, koreański armator Hyundai Merchant Marine zmienia nazwę. Jak przyznają przedstawiciele firmy - większość klientów i tak posługuje się akronimem HMM.
31.03.2020

Więcej przeładunków morskich w hamburskim porcie – dwucyfrowy wzrost w przewozach lądowych koleją

Największy uniwersalny port Niemiec uzyskał w roku 2019 dobre rezultaty w przeładunkach morskich osiągając wynik 136,6 miliona ton (+1,1 %). Hamburg zdołał utrzymać dobrą pozycję pomimo osłabienia w globalnym handlu i istniejących sankcji handlowych.
20.02.2020

HMM przewiduje lepsze wyniki w 2020 roku

Południowokoreański Hyundai Merchant Marine (HMM) jest optymistycznie nastawiony do swoich wyników w 2020 roku, polegając w dużej mierze na nowej współpracy z sojuszem THE Alliance i nowym dwunastu kontenerowcom o ładowności 24 tys. TEU.
17.02.2020

MSC i Maersk znalazły nowego partnera na szlaku transpacyficznym

Armatorzy kontenerowi Maersk i Mediterranean Shipping Company (MSC), którzy razem tworzą alians 2M, znaleźli nowego partnera w Korei Południowej, mającego zastąpić Hyundai Merchant Marine (HMM). Od 1 kwietnia rozpocznie się bowiem kooperacja sojuszu z linią SM Line.
13.02.2020

HMM zamierza osiągnąć 25-procentowy wzrost przychodów w 2020 roku

Południowokoreański koncern żeglugowy, Hyundai Merchant Marine (HMM), przewiduje 25-procentowy wzrost przychodów w obecnym roku. Ma w tym pomóc wejście do służby megakontenerowców.
21.01.2020

HMM już od kwietnia zacznie wprowadzać do służby nowe megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) w ciągu czterech miesięcy dołączy do elitarnego grona posiadaczy megakontenerowców. W kwietniu bowiem ma zacząć odbiór pierwszego z 12 kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają być największymi takimi jednostkami na świecie.
14.01.2020

Drewry: Rynek kontenerowy czeka kolejny trudny rok

Obecny rok będzie kolejnym obfitym w wyzwania dla przewoźników oceanicznych – prognozuje agencja Drewry, przyznając zarazem, że branża wyjdzie z tych prób zwycięsko.
13.01.2020

Armator ONE dołączył do giełdy Nyshex

Armator Ocean Network Express (ONE), dołączył do New York Shipping Exchange (NYSHEX), platformy wymiany dla spedytorów i przewoźników. Giełda posiada w swoich szeregach siedmiu głównych globalnych przewoźników oceanicznych reprezentujących ponad 60% globalnej pojemności kontenerowej. Przewoźnicy będący członkami reprezentują również wszystkie trzy sojusze żeglugi kontenerowej - 2M, Ocean Alliance i THE Alliance.
15.12.2019

Stawki frachtowe kontenerowców wciąż niskie

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co przez ostatnie 2 lata, a oczekiwane ożywienie wciąż się opóźnia. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna wzrósł co prawda do 800 punktów, ale to wciąż niski wynik. Jeszcze pod koniec marca ten indeks sięgał nawet poziomu 950 pkt.
12.12.2019

Dobry początek Polaków w MŚ klasy 49er

Świetne wieści z Nowej Zelandii! Po pierwszym dniu i dwóch wyścigach mistrzostw świata klas 49er, 49erFX, Nacra 17 załoga Buksak & Wierzbicki 49er Sailing zajmuje 4 miejsce w klasyfikacji generalnej, zaś na miejscu siódmym jest załoga 49er Team Przybytek & Kołodziński. W klasie 49erFX, w której startuje team @Melzacka&Loboda FXteam nie udało się rozegrać ani jednego wyścigu. W Auckland wieje bardzo silny wiatr i z tego powodu start był przesuwany, ostatecznie do ścigania dopuszczono tylko klasę 49er.
03.12.2019

HMM dołączył do ekologicznej koalicji Getting to Zero

Południowkoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) dołączył do koalicji Getting to Zero, której celem jest przyśpieszenie dekarbonizacji żeglugi.
18.11.2019

Szczecin: W porcie rozpoczął się załadunek wojskowych pojazdów na statek do Libanu

13 Rosomaków, 7 Hummerów i 15 specjalistycznych pojazdów zabezpieczenia na wyposażeniu polskiej armii, zostanie przewiezionych statkiem w rejon misji w Libanie. Załadunek z Nabrzeża Czeskiego w Porcie Szczecin rozpoczął się w nocy z niedzieli na poniedziałek.
21.10.2019

Armatorzy odwołują więcej rejsów, ale stawki kontenerowe wciąż niskie

Odwołanie transpacyficznego rejsu jednego z kontenerowców aliansu 2M+HMM nie zatrzymało dalszego spadku stawek frachtowych na szlaku z Azji do obu wybrzeży Stanów Zjednoczonych.
26.05.2019

HMM odświeżył swoją markę

Południowokoreańska spółka żeglugowa, Hyundai Merchant Marine (HMM) wprowadził nową tożsamość korporacyjną (CI) w celu zwiększenia wartości marki. CI ma odzwierciedlać "wizję i ambicję HMM, aby zrobić krok naprzód w kierunku świetlanej przyszłości".
20.05.2019

Przewoźnicy na szlaku Azja-Europa muszą myśleć nieszablonowo, by poradzić sobie z nadpodażą na rynku

Wysoka podaż i niski popyt sprawiły, że przewoźnicy oceaniczni na szlaku Azja-Europa Północna znalazły w trudnym położeniu, a analitycy sugerują, że nawet niewielki wzrost wydaje się w takiej sytuacji dużym zwycięstwem.
08.05.2019

W kwietniu stawki kontenerowe wciąż niskie

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co przez ostatnie 2 lata, a oczekiwane ożywienie wciąż się opóźnia. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna spadł dodatkowo do 658 pkt. Jeszcze pod koniec marca ten indeks sięgał nawet poziomu 950 pkt.
09.04.2019

NYK otrzymał zieloną pożyczkę na instalację skruberów

Japoński armator NYK pozyskał 81 mln dolarów od ośmiu krajowych instytucji finansowych na instalację skruberów na swoich jednostkach.
23.03.2019

Eksperci przewidują solidny rok na rynku kontenerowym

Bilans popytu i podaży będzie powoli wracał do równowagi w tym roku, dzięki zmniejszonemu apetytowi armatorów na zamawianie megakontenerowców – twierdzą eksperci z agencji Drewry.
15.03.2019

Ocean Alliance wycofuje 10 rejsów transpacyficznych z powodu spadku stawek spotowych

Alians Ocean Alliance ogłosił plany anulowania 10 transpacyficznych rejsów w marcu i kwietniu, ponieważ wczesne oznaki słabych obrotów na rynku stają się rzeczywistością.
06.03.2019

Drewry: Przewoźnicy na szlaku Azja-Europa muszą myśleć nieszablonowo, by poradzić sobie z nadpodażą na rynku

Wysoka podaż i niski popyt sprawiły, że przewoźnicy oceaniczni na szlaku Azja-Europa Północna znalazały w trudnym położeniu, a analitycy sugerują, że nawet niewielki wzrost wydaje się w takiej styuacji dużym zwycięstwem.
05.03.2019

Stawki kontenerowe z mocnym spadkiem w ostatnim tygodniu

Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) zanotował mocny spadek na dwóch głównych szlakach handlowych wschód-zachód, co pokazuje jak niski popyt panuje na rynku.
24.02.2019

HMM: Niepewność na rynku transportu kontenerowego obecna także w 2019 roku

Południowokoreański gigant żeglugowy, Hyundai Merchant Marine (HMM), spodziewa się kolejnego roku pełnego niepewności na rynku transportu kontenerowego. Ma to być skutkiem wielu globalnych czynników ekonomicznych. Wśród nich można wymienić światowe zwolnienie gospodarcze, Bexit i wojnę celną między USA i Chinami.
12.02.2019

EUROGATE ze stabilnymi przeładunkami kontenerów w 2018 roku

Niemiecki operator portowy EUROGATE zamknął rok finansowy 2018 ze stabilnymi przeładunkami kontenerów mimo ciężkich warunków rynkowych. W tym czasie bremeński koncern obsłużył 14,1 mln TEU w 12 obiektach na przestrzeni całej Europy.
12.02.2019

Luty także bez wzrostu stawek kontenerowych

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co przez ostatnie 2 lata, a oczekiwane ożywienie opóźnia się. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna spadł dodatkowo do 960 pkt, w porównaniu do zeszłego roku.
07.02.2019

HMM z ambitnym planem na przyszłość

Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2022 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
31.01.2019

Stawki kontenerowe w nowym roku wciąż na niskim poziomie

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co w zeszłym roku, a oczekiwane ożywienie opóźnia się. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna spadł dodatkowo do 970 pkt.
22.01.2019

Drewry: Rynek kontenerowy czeka solidny rok

Bilans popytu i podaży będzie powoli wracał do równowagi w tym roku, dzięki zmniejszonemu apetytowi armatorów na zamawianie megakontenerowców – twierdzą eksperci z agencji Drewry.
15.01.2019

Giełda Nyshex wzbogaciła się o nowego armatora

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie koreańskiego armatora Hyundai Merchant Matine jako członka założycielskiego i inwestora.
05.12.2018

Nowy serwis kontenerowy Chiny - Australia z sukcesem

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
04.12.2018

Hyundai Merchant Marine wstrzymuje zakup nowych tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine (HMM) zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
25.11.2018

Punktualność kontenerowców spadła w III kwartale

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w II kwartale niski poziom 70,5 proc., o 13,4 proc. mniej niż w tym samym okresie w 2017 roku – wynika z badań agencji SeaIntel.
06.11.2018

HMM chce dołączyć do grona liderów rynku kontenerowego

Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2022 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
30.10.2018

HMM wprowadzi dodatkową opłatę paliwową od nowego roku

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje wprowadzić dodatkową opłatę paliwową przed wejściem w życie limitu zawartości siarki w bunkrze w 2020 roku. Ma ona pokryć straty powstałe przez rosnące koszty paliwa.
23.10.2018

Koreański lider żeglugowy z ogromnym zamówieniem

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
19.09.2018

HMM zrezygnowało z opcji budowania kolejnych tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
21.08.2018

Otworzono nowy serwis kontenerowy na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
08.08.2018

Punktualność kontenerowców spadła w II kwartale

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w I kwartale niski poziom 71,5 proc., o 12,4 proc. mniej niż w tym samym okresie w 2017 roku – wynika z badań agencji SeaIntel.
02.08.2018

Mega zamówienie koreańskiego armatora trafi do kilku stoczni

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
27.07.2018

HMM wszedł na amerykańską giełdę NYSHEX

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie koreańskiego armatora Hyundai Merchant Matine jako członka założycielskiego i inwestora.
24.07.2018

HMM zamknęło dwa serwisy transatlantyczne

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamknął swoje dwa serwisy transatlantyczne, by skupić się na swoich głównych szlakach.
18.07.2018

Punktualność przewoźników znów spada

Za siedmiu z dwunastu głównych szlaków handlowych doszło w maju do spadku punktualności armatorów kontenerowych. Największy spadek zanotowano na szlaku Europa – Bliski Wschód, gdzie punktualność spadła z 62 proc. w kwietniu do 43,4 proc. w marcu.
26.06.2018

Trzech armatorów otworzyło nowy serwis na szlaku Chiny - Australia

Armatorzy Hyundai Merchant Marine (HMM), Evergreen i APL połączyły siły w uruchomieniu nowej usługi na szlaku Chiny - Australia.
17.06.2018

Nowe megakontenerowce dla HMM powstaną w kilku południowokoreańskich stoczniach

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
06.06.2018

HMM wycofuje się z szlaku transatlantycznego

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamknął swoje dwa serwisy transatlantyczne, by skupić się na swoich głównych szlakach.
24.05.2018

Punktualność przewoźników ze spadkiem w marcu

Za siedmiu z dwunastu głównych szlaków handlowych doszło w marcu do spadku punktualności armatorów kontenerowych. Największy spadek zanotowano na szlaku Europa – Bliski Wschód, gdzie punktualność spadła z 68 proc. w lutym do 44,4 proc. w marcu.
25.04.2018

HMM jeszcze w tym miesiącu ma zamówić kolejne megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamierza zamówić nawet 20 megakontenerowców jeszcze w tym miesiącu – podają koreańskie media.
08.04.2018

Punktualność kontenerowców spadła w I kwartale

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w I kwartale niski poziom 72,5 proc., o 10,4 proc. mniej niż w tym samym okresie w 2016 roku – wynika z badań agencji SeaIntel.
02.04.2018

HMM nie chce budować więcej tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
11.03.2018

Drewry: Ambicje HMM o byciu liderem na rynku kontenerowym to mrzonki

Hyundai Merchant Marine ma ambicje zostać liderem globalnego rynku transportu morskiego, ale według ekspertów z Drewry są to tylko mrzonki. HMM obecnie posiada bowiem zaledwie 5 proc. tego rynku i według Drewry powinno się skupić na powrocie do zyskowności.
27.02.2018

HMM zacznie zamawiać megakontenerowce już od przyszłego miesiąca

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) zamierza zamówić nawet 20 megakontenerowców począwszy od marca od tego roku – podają koreańskie media.
13.02.2018

Punktualność kontenerowców spadła w zeszłym roku

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w zeszłym roku niski poziom 74,5 proc., o 8,4 proc. mniej niż w 2016 roku – wynika z badań agencji SeaIntel.
06.02.2018

HMM chce zarobić 614 mld dolarów ze sprzedaży udziałów

Koreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje sprzedaż swoich udziałów wycenianych na 614 mld dolarów. Sprzedaż podzielona została na dwie części, każda warta kolejno 370 i 330 mld dolarów.
24.01.2018

Kolejna firma przewozowa zamawia gigantyczne kontenerowce

Hyundai Merchant Marine (HMM) ogłosił plan zamówienia serii olbrzymich kontenerowców o nośności ponad 22 tysięcy TEU.
12.01.2018

Konsolidacja rynku transportu kontenerów wciąż się pogłębia

Południowokoreańskie spółki żeglugowe zamierzają utworzyć sojusz, by być bardziej konkurencyjnym na światowym rynku transportu kontenerów – donoszą tamtejsze media.
06.01.2018

W tym roku flota kontenerowców mocno się powiększy

W tym roku światowa flota kontenerowców wrośnie o 5,6 proc – wynika z obecnego terminarza dostaw nowych jednostek (1,49 mln TEU) i spodziewanego złomowania (350 tys. TEU) – czytamy w raporcie Alphaliner.
03.01.2018

Hyundai Merchant Marine zamierza zamówić w przyszłym roku megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine wyjawił, że zamierza zbudować w przyszłym roku kilka kontenerowców o ładowności 22 tys. TEU.
19.12.2017

Lekkie ożywienie finansowe wśród przewoźników w trzecim kwartale

Trzeci kwartał obecnego roku okazał się dużo lepszy pod względem finansowym dla armatorów od tego samego okresu w zeszłym roku. Ogółem jednak ich zyski są wciąż marginesowe – wynika z raportu agencji SeaIntel.
21.11.2017

Kolejny armator chce zamówić megakontenerowce. Czy słusznie?

Tajwański armator Yang Ming zamierza zakontraktować kilka megakontenerowców. Firma po raz pierwszy od 10 kwartałów zanotowała zysk.
14.11.2017

HMM planuje zarobić 614 mld dolarów ze sprzedaży udziałów

Koreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) planuje sprzedaż swoich udziałów wycenianych na 614 mld dolarów. Sprzedaż podzielona została na dwie części, każda warta kolejno 370 i 330 mld dolarów.
14.10.2017

Korea Południowa z największą liczbą zamówień na nowe statki we wrześniu

Stocznie z Korei Południowej zdobyły większość zamówień na nowe jednostki we wrześniu. Ogółem zakłady otrzymały kontrakty na statki o łącznym tonażu 1,46 mln ton – wynika z badań agencji Clarksons Research.
12.10.2017

Stawki frachtowe kontenerowców wciąż niskie. Potrzebna większa konsolidacja?

To jest decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 715 pkt). Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
03.10.2017

Koreański armator celuje w czołówkę rynku

Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2021 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
30.09.2017

Hyundai Merchant Marine zamawia pięć olbrzymich tankowców

Czołowy koreański armator, Hyundai Merchant Marine, potwierdził złożenie zamówienia na budowę przynajmniej pięciu tankowców VLCC w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
05.09.2017

Armatorzy kontenerowców stawiają na fuzje i alianse

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.08.2017

Hyundai Merchant Marine planuje dołączyć do czołówki rynku

Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2021 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
28.06.2017

Rynek transportu drobnicy w kontenerach czeka jeszcze większa konsolidacja

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 880 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
20.06.2017

Armatorzy kontenerowi na drodze ku ożywieniu rynkowemu

Większość linii kontenerowych straciła pieniądze w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku, ale coraz wyższe stawki i rosnący popyt już niedługo powinny podnieść ich finanse – twierdzą eksperci z agencji Drewry.
29.05.2017

Hyundai Merchant Marine zakupi hiszpański terminal za 104 mln dolarów

Południowokoreańskie Hyundai Merchant Marine porozumiało się z władzami portu Algeciras w Hiszpanii w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w obiekcie. Dotądhttp://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/hmm-zatrudni-220-pracownikow-upadlego-hanjinu.html akcje należały do Hanjin Shipping, które wyprzedaje swoje aktywa z powodu bankructwa.
12.05.2017

Potrzeba więcej konsolidacji na rynku kontenerowym

To ma być decydujący rok dla wielu armatorów, w szczególności tych z Azji. Stawki frachtu wciąż bowiem utrzymują się na niskim poziomie (ok. 810 pkt) Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
19.04.2017

HMM zatrudni 220 pracowników upadłego Hanjinu

Nawet 220 byłych pracowników upadłego armatora Hanjin Shipping niedługo rozpocznie pracę w Hyundai Merchant Marine. Południokoreański przewoźnik dotąd zatrudnił już 131 pracowników z sektora onshore, offshore i zarządzania statkami.
12.01.2017

Rynek azjatycki czeka duża fala konsolidacji

To ma być decydujący rok dla wielu azjatyckich armatorów. Część z nich zatonie pod presją kryzysu na rynku, inni przetrwają, głównie dzięki konsolidacji.
04.01.2017

Czołowy armator kontenerowy oczekuje zysku w pierwszym kwartale 2017 roku

Koreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM) oczekuje małego wzrostu zysku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Mają w tym pomóc wyższe stawki frachtu oraz cięcię kosztów - powiedział Yoo Chang-keun.
20.12.2016

Ambitne plany Hyundai Merchant Marine

Południowokoreański armator chce osiągnąć 5-procentowy udział na rynku żeglugi kontenerowej do 2021 roku. Pierwszym krokiem w tym kierunku ma być niedawne podpisanie porozumienia z aliansem 2M składającym się z Maerska i MSC.
13.12.2016

Jest porozumienie w sprawie strategicznej współpracy pomiędzy Maersk Line, MSC i HMM

Maersk Line, Mediterranean Shipping Company (MSC) i Hyundai Merchant Marine (HMM) zawarły porozumienie w sprawie zawarcia nowej strategicznej współpracy.
09.12.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.