• <
PZT_980x120_gif_2020

HMM przewiduje lepsze wyniki w 2020 roku

Strona główna Porty, logistyka HMM przewiduje lepsze wyniki w 2020 roku
HMM przewiduje lepsze wyniki w 2020 roku - GospodarkaMorska.pl

PMK

17.02.2020 Źródło: własne

Południowokoreański Hyundai Merchant Marine (HMM) jest optymistycznie nastawiony do swoich wyników w 2020 roku, polegając w dużej mierze na nowej współpracy z sojuszem THE Alliance i nowym dwunastu kontenerowcom o ładowności 24 tys. TEU.

Te największe na świecie kontenerowce mają być dostarczone w kwietniu, kiedy rozpoczną działalność na szlaku na Dalekim Wschodzie i Europie Północnej.

- Ponadto HMM będzie oferować kwalifikowane usługi poprzez ulepszoną strukturę kosztów i dywersyfikację tras usług na podstawie współpracy z THE Alliance, która rozpoczyna się w kwietniu – czytamy w oświadczeniu armatora.

Wejście w struktury nowego sojuszu nastąpi po tym, jak zakończy się 3-letnia umowa o współpracy podpisana przez Hyundai Merchant Marine z armatorami 2M, Maersk Line i MSC w marcu 2017 r.

Ponadto firma ujawniła, że chce wzmocnić swoją strukturę biznesową poprzez innowacje menedżerskie, a także transformację cyfrową we wszystkich obszarach.

Prognozy dotyczące poprawy rentowności powstają w czasie, gdy przemysł żeglugowy stoi w obliczu rosnącej presji czynników zewnętrznych, takich jak wojna handlowa między USA i Chinami, a ostatnio wybuch epidemii koronawirusa.

- W obecnym roki niepewności wynikające z wybuchu epidemii koronawirsa, rosnące obawy o globalne pogorszenie koniunktury gospodarczej oraz wpływ konfliktu handlowego między USA a Chinami osłabiają perspektywy wzrostu wolumenu handlu - powiedziała spółka.

Branża żeglugi kontenerowej zależy w dużej mierze od Chin i ich eksportu, dlatego armatorzy musieli ograniczyć liczbę rejsów, aby złagodzić wpływ zamknięcia fabryk w tym kraju. Oczekuje się jednak, że epidemia wkrótce zostanie powstrzymana, a handel zostanie znormalizowany w drugiej połowie roku.

W czwartym kwartał 2019 roku przychody HMM spadły z powodu trudnych warunków rynkowych i osłabienia stawek frachtu w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, podczas gdy strata operacyjna została w dużej mierze zmniejszona z powodu dalszej racjonalizacji tras usług, a także skutecznej działalności pięciu nowych VLCC.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.