PMK
Południowokoreański Hyundai Merchant Marine (HMM) jest optymistycznie nastawiony do swoich wyników w 2020 roku, polegając w dużej mierze na nowej współpracy z sojuszem THE Alliance i nowym dwunastu kontenerowcom o ładowności 24 tys. TEU.
Te największe na świecie kontenerowce mają być dostarczone w kwietniu, kiedy rozpoczną działalność na szlaku na Dalekim Wschodzie i Europie Północnej.
- Ponadto HMM będzie oferować kwalifikowane usługi poprzez ulepszoną strukturę kosztów i dywersyfikację tras usług na podstawie współpracy z THE Alliance, która rozpoczyna się w kwietniu – czytamy w oświadczeniu armatora.
Wejście w struktury nowego sojuszu nastąpi po tym, jak zakończy się 3-letnia umowa o współpracy podpisana przez Hyundai Merchant Marine z armatorami 2M, Maersk Line i MSC w marcu 2017 r.
Ponadto firma ujawniła, że chce wzmocnić swoją strukturę biznesową poprzez innowacje menedżerskie, a także transformację cyfrową we wszystkich obszarach.
Prognozy dotyczące poprawy rentowności powstają w czasie, gdy przemysł żeglugowy stoi w obliczu rosnącej presji czynników zewnętrznych, takich jak wojna handlowa między USA i Chinami, a ostatnio wybuch epidemii koronawirusa.
- W obecnym roki niepewności wynikające z wybuchu epidemii koronawirsa, rosnące obawy o globalne pogorszenie koniunktury gospodarczej oraz wpływ konfliktu handlowego między USA a Chinami osłabiają perspektywy wzrostu wolumenu handlu - powiedziała spółka.
Branża żeglugi kontenerowej zależy w dużej mierze od Chin i ich eksportu, dlatego armatorzy musieli ograniczyć liczbę rejsów, aby złagodzić wpływ zamknięcia fabryk w tym kraju. Oczekuje się jednak, że epidemia wkrótce zostanie powstrzymana, a handel zostanie znormalizowany w drugiej połowie roku.
W czwartym kwartał 2019 roku przychody HMM spadły z powodu trudnych warunków rynkowych i osłabienia stawek frachtu w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, podczas gdy strata operacyjna została w dużej mierze zmniejszona z powodu dalszej racjonalizacji tras usług, a także skutecznej działalności pięciu nowych VLCC.
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej