PMK
Większość linii kontenerowych straciła pieniądze w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku, ale coraz wyższe stawki i rosnący popyt już niedługo powinny podnieść ich finanse – twierdzą eksperci z agencji Drewry.
W ostatnim raporcie Drewry stwierdziło, że branża transportu kontenerów osiągnie zysk w wielkości 1,5 mld dolarów w 2017 roku, co pozwoli zapomnieć o fatalnym 2016 roku. Drewry wzięło pod analizę 13 dużych przewoźników. Najlepsze wyniki zanotowało CMA CGM z rentownością netto 5,5 proc., najgorsze HMM z -10,1 proc.
- Ta rozpiętość w wynikach finansowych jest najciekawszym zjawiskiem zaobserwowanym przez nas w tym roku. Przeczy to powszechnemu twierdzeniu, że ta branża staje się coraz bardziej jednolita. Wciąż istnieją duże różnice między firmami – twierdzą eksperci z Drewry.
Drewry i tak jest zawiedzione wynikami z pierwszych trzech miesięcy tego roku, gdyż agencja przewidywała minimalny zysk w skali całej branży. Na ten przyjdzie poczekać do 2 lub 3 kwartału.
- Armatorzy poczekają więc trochę dłużej niż przewidywaliśmy, ale ogólny przekaz się nie zmienia: ożywienie na rynku jest faktem i będzie tylko rozkwitać przez resztę roku – twierdzą eksperci z Drewry.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze