PMK
Stocznie z Korei Południowej zdobyły większość zamówień na nowe jednostki we wrześniu. Ogółem zakłady otrzymały kontrakty na statki o łącznym tonażu 1,46 mln ton – wynika z badań agencji Clarksons Research.
Zamówienia objęły 26 nowych statków, w tym 11 megakontenerowców, 10 dużych roporudomasowców i 10 dużych tankowców. Kontenerowce o ładowności 22 tys. TEU zostały zamówione przez Mediterranean Shipping Company (MSC) i zostaną wybudowane w stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Z kolei Hyundai Heavy Industries (HHI) zdobyło kontrakt od armatora Polaris Shipping na konstrukcję roporudomasowców o ładowności 325 tys. dwt za cenę 800 mln dolarów. Z kolei Hyundai Merchant Marine (HMM) wybrało DSME na konstrukcję pięciu VLCC.
Chińskie stocznie zdobyły we wrześniu zamówienia na 21 jednostek o łącznym tonażu 890 tys. ton, Największy z nich, na 9 megakontenerowców o ładowności 22 tys. TEU o wartości 1,2 mld dolarów, złożył francuski armator CMA CGM.
Trzecie miejsce w liczbie zamówień zajęła z kolei Japonia z 14 kontraktami na budowę nowych jednostek. Dziesięć z nich masowce o nośności 82 tys. dwt zamówione przez armatora Nissen Kaiun oraz cztery tankowce VLCC zamówione przez Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) Line.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?