PMK
Trzeci kwartał obecnego roku okazał się dużo lepszy pod względem finansowym dla armatorów od tego samego okresu w zeszłym roku. Ogółem jednak ich zyski są wciąż marginesowe – wynika z raportu agencji SeaIntel.
W minionym kwartale 10 z 11 przewoźników, którzy opublikowali swoje wyniki finansowe, zanotowało pozytywny zysk operacyjny. Wyjątkiem było południowokoreańskie Hyundai Merchant Marine (HMM).
- Stawki frachtu były co prawda wyższy w tym kwartale, niż rok temu, ale ich wzrost pozostał wciąż niewystarczający. Rynek wciąż jest daleko w tyle w stosunku do lat 2011-2014 – powiedział Alan Murphy, prezes SeaIntel.
W zeszłorocznym trzecim kwartale zysk operacyjny zanotowali tylko armatorzy Hapag Lloyd i Wan Hai z wynikiem kolejno 72 i 10 mln dolarów. Teraz sytuacja jest o wiele lepsza.
Najwięcej poprawiły się wyniki Maerska, z rekordowej straty 456 mln dolarów rok temu do zysku 263 mln dolarów w minionym kwartale. Dużo poprawiły się też wyniki chińskiego Cosco: z 244 mln straty do 15 mln dolarów zysku.
Z kolei HMM zanotowały stratę 26 mln dolarów, ale i tak poprawiło wyniki, bo rok temu ta strata wyniosła aż 195 mln dolarów. Armator MOL zanotował minimalny zysk 10 mln dolarów po stracie 112 mln dolarów w zeszłym roku.
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich