Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
Statek pływa pod liberyjską banderą. A wszystkie jednostki będą zobligowane do przesyłania danych operacyjnych w czasie rzeczywistym do Centrum Kontroli Floty HMM.
W statkach zainstalowano nowoczesne systemy, które mają ograniczyć emisję NOx. Prognozuje się, że ilość emitowanych tlenków azotu zmniejszy się o około 80% od średniej w branży. Również zadbano o efektywność energetyczną, aby przyśpieszyć proces dekarbonizacji – dzięki zastosowanym rozwiązaniom szacuje się, że ślad węglowy pozostawiany przez statek, można zmniejszyć aż o 52%.
HMM chce wzmocnić swoją konkurencyjność na rynku. Do 2022 roku planuje osiągnąć ten cel, poprzez zwiększenie pojemności do jednego miliona TEU. Będzie to możliwe dzięki dwudziestu bardzo wydajnym megakontenerowcom, w tym dwunastu jednostkom o pojemności 24 000 TEU, nabytym przez HMM w ubiegłym roku.
HMM Nuri, w celu wdrożenia, rozpoczął swoją pierwszą podróż z Busan 22 marca, na trasie Dalekowschodnia Europa 4 (FE4) w ramach THE Alliance’s product plan, w tym rotacji w portach: Busan –Szanghaju – Ningbo – Jantian – Singapurze – Kanale Sueskim – Rotterdamie – Hamburgu – Antwerpii – Southampton – Kanale Sueskim – Yantian – Hongkongu – Szanghaju – Pusanie.

Dane statku HMM Nuri
LOA Abt. 366,0 mln
Szerokość 51,0 M
Głębokość 29,85 m
Pojemność 16010 TEU
Nośność ton Abt. 136,457 T
Flaga Liberii
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów