Od początku roku, w chińskich portach obserwuje się duży wzrost wolumenu kontenerów. Analitycy notują zwyżkową tendencję, w styczniu było to 37,9%, w lutym 20,5%. Kurs nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Według statystyk opublikowanych przez China Ports and Harbours Association wartość ta na początku marca była równa 14.5%.
Ilość kontenerów eksportowych na początku marca wzrosła o 13,8%, podczas gdy wolumen krajowy wzrósł aż o 16,7%. Najwyższe wartości wzrostu sprzedaży kontenerów eksportowych, ponad 20%, odnotowały porty w Shenzhen i w Szanghaju. Jest to nieporównywalna sytuacja, do tej sprzed roku, kiedy przez początek pandemii COVID-19, większość kraju była zamknięta.
W styczniu dostawy ropy naftowej w głównych portach przybrzeżnych wzrosły o 18,6%, między innymi w portach Tianjin i Yantai, które odnotowały rekordowy wzrost o ponad 100%.
Aktualnie również obserwuje się wzrost dostaw ropy naftowej - o 17 %, a także zmniejszenie wartości rezerw o 12%. Podczas gdy, na początku pandemii porty notowały znaczne nadwyżki i zastój rynków zbytu.
Przepustowość zarówno ładunków, jak i towarów w obrocie międzynarodowym w kluczowych portach, wzrosła o 10,4% i dla obrotu międzynarodowego o 12,2%.
Dostawy rudy metalu w głównych chińskich portach wzrosły o 27,8% w porównaniu do ubiegłego roku, z czego ponad 30% poziom odnotowały porty Ningbo-Zhoushan, Tianjin i Rizhao.
Przepustowość ładunków w głównych portach dorzeczy: Jangcy, Nanjing, Wuhan i Chongqing, wzrosła odpowiednio o 44% i 31,4%.
Również wzrósł popyt na regionalne ładunki eksportowe, a odnotowana stopa wzrostu ustabilizowała się na poziomie 16,6%.
Korea Płd. i UE wspólnie opracują duże zbiorniki na ciekły wodór
Efektowne zatopienie okrętu z eksplozją. Norweskie siły zbrojne testują możliwości potężnych rakiet
„NIE” dla ochrony polskiej morskiej energetyki wiatrowej
Gazowiec Lech Kaczyński z trzecią dostawą LNG dla Polski
Vineyard Wind rozpoczyna budowę fundamentów pod pierwszą morską farmę wiatrową w USA
Czarter na podróż – “lien and exemption clause”