Pierwsze zawinięcie statku w ramach nowego połączenia żeglugowego Gdynia- Oslo- Kłajpeda. To kolejna linia łącząca Port Gdynia z krajami bałtyckimi.
Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zadebiutowała w piątek, 19 marca poprzez zawinięcie jednostki Greetje (nr IMO 9186388, GT 5056, nośność 6862 t, ładowność 658 TEU, 102 gniazda dla kontenerów chłodzonych) i będzie obsługiwana w cyklu tygodniowym.
Viasea to szybko rozwijający się norweski operator połączeń morskich shortsea, oferujący szybkie i niezawodne rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej.
“Niezawodne usługi short sea z Gdyni / Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni / Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze” - mówi Dyrektor Zarządzający Viasea Shipping, Morten Pettersen.
Porty będą obsługiwane przez Viasea w następującym harmonogramie - Gdynia BCT (piątek/sobota) – Oslo (poniedziałek) – Kłajpeda (czwartek) - Gdynia BCT (piątek)
Połączenia na morzu bałtyckim będą w 100% obsługiwane przez firmę Viasea, która w marcu otwiera nowe oddziały w Gdyni i Kłajpedzie (Litwa). Firma żeglugowa W styczniu otworzyła biuro w Moss (Wielka Brytania), ma siedzibę również w Rotterdamie.
"Z niecierpliwością czekam aby dołączyć do zespołu Viasea i wesprzeć naszych obecnych klientów. Z optymizmem patrzę na dalszy rozwój branży shortsea i feederowej wraz z zespołem firmy" - mówi Leszek Lange, szef nowego oddziału w Gdyni.
Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju. Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w gdyńskim porcie.
Port Gdynia rozwija sieć połączeń z krajami bałtyckimi oraz sieć żeglugową short sea shipping.
Port Gdynia utrzymuje tendencje wzrostowe w przeładunkach kontenerów w pierwszym kwartale 2021 roku. Przeładunki w Porcie Gdynia rosną, mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego. W okresie styczeń – luty 2021 r. przeładowano 153898 TEU, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2020 r. – 140067 TEU - jest wzrostem o 9,9% w przeładunku kontenerów.
Stale rosnące wyniki, pomimo światowej pandemii i spowolnienia gospodarczego to uwiarygodnienie zasadności rozbudowy Portu Gdynia o głębokowodny terminal kontenerowy zlokalizowany w Porcie Zewnętrznym.
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych
Ukraina złożyła propozycję licencjonowania towarów rolnych
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę