PMK
Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
Statek przybył do Amaliahaven w Rotterdamie, aby przenieść kontenery do terminalu Rotterdam World Gateway (RWG) po podróży z chińskiego portu Yantian. Był to dziewiczy rejs jednostki.
HMM Algeciras został dostarczony do południowokoreańskiego HMM w kwietniu przez Daewoo Shipbuilding and Engineering (DSME). Z ładownością 23.964 TEU statek jest obecnie uznawany za największy kontenerowiec na świecie. Statek mierzy około 399,9 metrów długości i 61 metrów szerokości.
HMM Algeciras jest wdrażany w serwisie FE4 ( Far East - Europe, czyli z Dalekiego Wschodu do Europy i z powrotem).
HMM Algeciras został zamówiony we wrześniu 2018 roku w ramach zamówienia na dwanaście bardzo dużych kontenerowców, które zostało podzielone między DSME i Samsung Heavy Industries (SHI), budujące odpowiednio po siedem i pięć statków. Wszystkie jednostki mają być dostarczone w tym roku. Kolejne osiem statków o ładowności 16 000 TEU zostało również zamówionych w Hyundai Heavy Industries i mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2021 roku. Dostarczenie jednostek jest opóźnione z powodu pandemii koronawirusa.|
- Dla mnie bardzo ważne jest to, że HMM odbiera najbardziej zaawansowany technologicznie kontenerowiec w tym trudnym czasie. Chciałbym to uczcić i mam nadzieję, że HMM nadal zapewnia przewagę konkurencyjną jako flagowy narodowy przewoźnik Korei - powiedział prezydent Korei Południowej Moon Jae-in podczas ceremonii premiery HMM Algeciras w zeszłym miesiącu.
HMM dołączył do sojuszu The Alliance jako pełnoetatowy członek od 1 kwietnia 2020 roku. Inni członkowie sojuszu to Ocean Network Express (ONE), Hapag-Lloyd i Yang Ming.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej