PMK
Południowkoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) dołączył do koalicji Getting to Zero, której celem jest przyśpieszenie dekarbonizacji żeglugi.
- Zmiany klimatu są jednym z najważniejszych problemów naszych czasów, a skala regulacji środowiskowych, przed którymi stoimy, jest bezprecedensowa - powiedział Jae-Hoon Bae, prezes i dyrektor generalny HMM.
- Aby zapewnić trwały wzrost na drodze do dekarbonizacji, wszyscy członkowie branży powinny zaangażować się w tworzenie rozwiązań technologicznych ZEV (statków o zerowej emisji), a także w rozwój paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. HMM jest dobrze przygotowany do współpracy z odpowiednimi władzami i instytucjami w koalicji - dodał.
Jak wyjaśniono, HMM zobowiązuje się do zmniejszenia emisji węgla o 70% do roku 2030 w porównaniu z poziomami z 2008 roku, a tym samym do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku dla całej swojej floty kontenerowej.
Firma zreorganizowała zespół badawczo-rozwojowy, aby przyspieszyć szereg badań, w tym zbadanie opłacalności komercyjnej systemów napędzanych wodorem oraz rozpoczęła współpracę z DSME w zakresie rozwoju inteligentnych statków.
- Cel zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez HMM jest ambitny, ale możliwy do osiągnięcia. Jako członek koalicji Getting to Zero zamierzamy wnieść większy wkład do całego przemysłu w kierunku neutralizacji emisji dwutlenku węgla - powiedział przedstawiciel HMM.
Zrzeszając prawie 100 członków, koalicja Getting to Zero została zapoczątkowana we wrześniu 2019 roku na szczycie ONZ w sprawie działań na rzecz klimatu w Nowym Jorku. Koalicja zobowiązała się do urzeczywistnienia ambitnej wstępnej strategii GHG IMO poprzez wprowadzenie opłacalnych ekonomicznie statków o zerowej emisji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny