Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
Kontrakt został ogłoszony w bardzo korzystnym czasie dla rynku przewozów kontenerowych, który przeżywa poważne ożywienie po załamaniu popytu na COVID-19.
Główni armatorzy, tacy jak Maersk i HMM, odnotowali rekordowe wyniki spowodowane wyższymi stawkami frachtu, odbiciem popytu i niższymi cenami bunkrów.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy ożywienie na rynku spowodowało, że główne firmy z branży powróciły do stoczni z zamówieniami po dłuższym powstrzymywaniu się od inwestycji w bardzo duże statki kontenerowe.
Wczoraj firma Seaspan Corporation ujawniła umowę z nienazwaną stocznią na dwa nowe statki kontenerowe o ładowności 24 000 TEU.
Dostawy statków mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2023 r. Po ich zakończeniu oba konwencjonalne statki paliwowe rozpoczną 18-letnie czartery z globalnym klientem liniowym.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich