Holenderska stocznia Damen Shipyard Group i amerykański startup Sea Machines Robotics podpisały sojuszniczą umowę w celu dokładniejszego zbadania zastosowania funkcji unikania kolizji na statkach zbudowanych przez Damena.
Przez ostatnie cztery lata, Damen badał możliwości implementacji technologii autonomicznej żeglugi. Stocznia wzięła udział w wielu projektach joint venture w tym temacie.
Damen podejmuje teraz kolejny krok, poprzez ustanowienie strategicznego sojuszu z firmą z amerykańskiego Bostonu. Ich celem jest przyśpieszenie wdrożenia nowoczesnych technologii nawigacyjnych, by zwiększyć autonomię budowanych przez Damen jednostek.
Uczestnicząc w sojuszu, Damen w pierwszej kolejności zastosuje technologię autonomicznego dowodzenia i zdalnego sterowania sterem Sea Machines SM300 w swoim środowisku testowym. W ten sposób można przewidzieć złożoność integracji i wydajność systemu na każdym rodzaju statku Damen. Według Damena, poprzez zastosowanie tego rozwiązania w modelach oprogramowania, cyfrowy bliźniak statku staje się rzeczywistością i będzie pokazywał zalety technologii autonomicznej jeszcze przed jej zainstalowaniem na pokładzie.
- Naszym ostatecznym celem nie są autonomiczne statki, co bezzałogowe statki „widmo”, które w ciszy pływają po oceanach. Chcemy budować statki, na których wiele zadań jest zautomatyzowanych, co pozwala załodze na bardziej skoncentrowane podejście do tych zadań, które nadal wymagają czynnika ludzkiego, takich jak różne czynności, które mają miejsce, gdy statek przybywa do portu - powiedział Toine Cleophas z Damen.
- W niektórych sytuacjach może być wymagany w pełni autonomiczny statek, w innych tylko część czynności będzie zautomatyzowana, aby wspierać załogę na pokładzie, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo i wydajność. Sojusz Damen-Sea Machines wysyła jasny sygnał do branży, że autonomiczna technologia morska szybko zyskuje popularność i jest poszukiwana przez operatorów komercyjnych - powiedział Michael G. Johnson, dyrektor generalny Sea Machines.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów