15 stycznia Damen Shipyards Group przekazał holownik nowej generacji Damen RSD Tug 2513 armatorowi Tug Malta. Jednostka o nazwie Senglea dołączy to sporej floty holowników zbudowanych przez Damen.
Zaprezentowany w 2018 roku holownik RSD Tug 2513 odznacza się radykalnie nowoczesnym designem. Jest na tyle kompaktowy, by prowadzić opw portach i terminalach i wokół nich, ale ma również moc i elastyczność, aby manewrować nawet największymi statkami bezpiecznie, szybko i skutecznie na wodach ograniczonych. Konstrukcja wyróżnia się tym, że łączy w sobie elementy zarówno ciągników, jak i holowników ASD, tworząc klasę statków, która efektywnie posiada dwa dzioby, dzięki czemu jest równie skuteczna zarówno przy asystach dziobowych, jak i rufowych. Senglea będzie odgrywać ważną rolę w bezpiecznym manewrowaniu kontenerowcami w porcie i poza nim.
Tug Malta, której właścicielem jest Rimorchiatori Mediterranei Spa (grupa Rimorchiatori Riuniti), złożył zamówienie na statek w listopadzie 2019 roku. Zbudowany w stoczni Damen’s Song Cam w Wietnamie, ma imponujący uciąg na słupie wynoszący 80 ton. Konstrukcja obejmuje rewolucyjną płetwę Twin Fin firmy Damen, która poprawia stabilność kierunkową i zapewnia większą pośrednią siłę holowania. Inne cechy to zgodność z przepisami IMO Tier III, Damen Safety Glass i klejona nadbudowa w celu zminimalizowania hałasu i wibracji.
RSD Tug 2513 jest również wyposażony w Damen Triton - zdigitalizowany system zdalnego monitorowania, który zbiera dane z czujników w całym statku. System jest bezpośrednio powiązany z celem Damena, jakim jest osiągnięcie pozycji najbardziej zrównoważonego i cyfrowego budowniczego statków. Damen Triton zgłasza takie rzeczy, jak poziom paliwa, oleju i wody na pokładzie, a także wskaźniki wydajności, takie jak moc, obroty i zużycie paliwa. To toruje drogę do bardziej wydajnego żeglowania, zmniejszając zarówno zużycie paliwa, jak i emisje oraz maksymalizując czas sprawności dzięki konserwacji zapobiegawczej.
Oprócz wielu innowacji, które są standardem w RSD Tug 2513, Senglea została wyposażona w sprzęt przeciwpożarowy Fi-Fi 1 i jest w pełni zgodna z lokalnymi przepisami maltańskimi.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że zrealizowaliśmy to zamówienie i dostarczyliśmy Damen RSD Senglea do Tug Malta - powiedział Antonio Marte, kierownik regionalny na Europę Północną, Zachodnią i Południową w Damen Shipyards. - Nie było łatwo zrealizować ten projekt w samym środku pandemii, ale podjęliśmy specjalne środki związane z logistyką i produkcją, zapewniając jednocześnie możliwie najbezpieczniejsze środowisko pracy. W wyniku tych działań byliśmy w stanie zapewnić ciągłość pracy na stoczni, prowadząc do terminowej dostawy statku i dobrego samopoczucia wszystkich zaangażowanych w projekt.
- Dostawę tę można przypisać europejskiej wycieczce pokazowej, którą przeprowadziliśmy w 2018 roku. Dzięki temu potencjalni klienci, w tym Tug Malta, mieli okazję zobaczyć i popłynąć RSD we własnych portach. Nasze podziękowania kierujemy do Tug Malta i Rimorchiatori Mediterranei za złożenie tego ostatniego zamówienia u Damena i życzymy Senglei i jej załodze wielu spokojnych operacji, sprzyjających wiatrom i podążaniu za morzami! ”
Mario Mizzi, dyrektor generalny Tug Malta, wyraził ogromną satysfakcję z wyniku holownika stwierdzając: „Jesteśmy dumni, że Sengela dołączył do naszej floty i obecnie Tug Malta może pochwalić się jedną z najmłodszych i najnowocześniejszych flot na Morzu Śródziemnym dzięki ciągłe inwestycje podjęte w ostatnich latach ”.
Ponadto stwierdził, że „Nowy dodatek do RSD Tug 2513 to kolejny kamień milowy w dążeniu firmy do lepszego reagowania na potrzeby naszych klientów, zapewniając najwyższy poziom jakości usług”.
Mario uważa holownik Senglea za specjalny holownik, który jest zgodny z klasą i lokalnymi wymogami prawnymi, a także przekracza zakontraktowane specyfikacje techniczne. Jego zdaniem projekt, konstrukcja, innowacyjne wyposażenie i inne funkcje bezpieczeństwa RSD Tug 2513 sprawiają, że Senglea jest klejnotem w koronie i przenosi niezawodność, wydajność i bezpieczeństwo floty holowniczej firmy na inny poziom. Mario podkreślił, że nowy holownik łączy w sobie wszechstronność operacji, moc i zwrotność, które są ważnymi wymaganiami dla lokalnego holowania przybrzeżnego i obsługi terminali, które często są wykonywane na wodach restrykcyjnych ”.
- RSD Senglea to dziewiąty holownik Damen zakupiony przez Rimorchiatori Mediterranei w ciągu ostatnich kilku lat i dalsze uznanie, jeśli w ogóle było potrzebne, naszego uznania dla wewnętrznych cech holowników Damen - powiedział Alberto Dellepiane, dyrektor generalny Rimorchiatori Mediterranei.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii