• <
Nauta_top_1100x200

Damen dostarczył nowoczesną jednostkę dla maltańskiego operatora holowników

PMK

28.01.2021 16:00 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Damen dostarczył nowoczesną jednostkę dla maltańskiego operatora holowników
Damen dostarczył nowoczesną jednostkę dla maltańskiego operatora holowników - GospodarkaMorska.pl
Damen

15 stycznia Damen Shipyards Group przekazał holownik nowej generacji Damen RSD Tug 2513 armatorowi Tug Malta. Jednostka o nazwie Senglea dołączy to sporej floty holowników zbudowanych przez Damen.

Zaprezentowany w 2018 roku holownik RSD Tug 2513 odznacza się radykalnie nowoczesnym designem. Jest na tyle kompaktowy, by prowadzić opw portach i terminalach i wokół nich, ale ma również moc i elastyczność, aby manewrować nawet największymi statkami bezpiecznie, szybko i skutecznie na wodach ograniczonych. Konstrukcja wyróżnia się tym, że łączy w sobie elementy zarówno ciągników, jak i holowników ASD, tworząc klasę statków, która efektywnie posiada dwa dzioby, dzięki czemu jest równie skuteczna zarówno przy asystach dziobowych, jak i rufowych. Senglea będzie odgrywać ważną rolę w bezpiecznym manewrowaniu kontenerowcami w porcie i poza nim.

Tug Malta, której właścicielem jest Rimorchiatori Mediterranei Spa (grupa Rimorchiatori Riuniti), złożył zamówienie na statek w listopadzie 2019 roku. Zbudowany w stoczni Damen’s Song Cam w Wietnamie, ma imponujący uciąg na słupie wynoszący 80 ton. Konstrukcja obejmuje rewolucyjną płetwę Twin Fin firmy Damen, która poprawia stabilność kierunkową i zapewnia większą pośrednią siłę holowania. Inne cechy to zgodność z przepisami IMO Tier III, Damen Safety Glass i klejona nadbudowa w celu zminimalizowania hałasu i wibracji.

RSD Tug 2513 jest również wyposażony w Damen Triton - zdigitalizowany system zdalnego monitorowania, który zbiera dane z czujników w całym statku. System jest bezpośrednio powiązany z celem Damena, jakim jest osiągnięcie pozycji najbardziej zrównoważonego i cyfrowego budowniczego statków. Damen Triton zgłasza takie rzeczy, jak poziom paliwa, oleju i wody na pokładzie, a także wskaźniki wydajności, takie jak moc, obroty i zużycie paliwa. To toruje drogę do bardziej wydajnego żeglowania, zmniejszając zarówno zużycie paliwa, jak i emisje oraz maksymalizując czas sprawności dzięki konserwacji zapobiegawczej.

Oprócz wielu innowacji, które są standardem w RSD Tug 2513, Senglea została wyposażona w sprzęt przeciwpożarowy Fi-Fi 1 i jest w pełni zgodna z lokalnymi przepisami maltańskimi.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że zrealizowaliśmy to zamówienie i dostarczyliśmy Damen RSD Senglea do Tug Malta - powiedział Antonio Marte, kierownik regionalny na Europę Północną, Zachodnią i Południową w Damen Shipyards. - Nie było łatwo zrealizować ten projekt w samym środku pandemii, ale podjęliśmy specjalne środki związane z logistyką i produkcją, zapewniając jednocześnie możliwie najbezpieczniejsze środowisko pracy. W wyniku tych działań byliśmy w stanie zapewnić ciągłość pracy na stoczni, prowadząc do terminowej dostawy statku i dobrego samopoczucia wszystkich zaangażowanych w projekt.

- Dostawę tę można przypisać europejskiej wycieczce pokazowej, którą przeprowadziliśmy w 2018 roku. Dzięki temu potencjalni klienci, w tym Tug Malta, mieli okazję zobaczyć i popłynąć RSD we własnych portach. Nasze podziękowania kierujemy do Tug Malta i Rimorchiatori Mediterranei za złożenie tego ostatniego zamówienia u Damena i życzymy Senglei i jej załodze wielu spokojnych operacji, sprzyjających wiatrom i podążaniu za morzami! ”

Gospodarka Morska
Damen

Mario Mizzi, dyrektor generalny Tug Malta, wyraził ogromną satysfakcję z wyniku holownika stwierdzając: „Jesteśmy dumni, że Sengela dołączył do naszej floty i obecnie Tug Malta może pochwalić się jedną z najmłodszych i najnowocześniejszych flot na Morzu Śródziemnym dzięki ciągłe inwestycje podjęte w ostatnich latach ”.

Ponadto stwierdził, że „Nowy dodatek do RSD Tug 2513 to kolejny kamień milowy w dążeniu firmy do lepszego reagowania na potrzeby naszych klientów, zapewniając najwyższy poziom jakości usług”. 

Mario uważa holownik Senglea za specjalny holownik, który jest zgodny z klasą i lokalnymi wymogami prawnymi, a także przekracza zakontraktowane specyfikacje techniczne. Jego zdaniem projekt, konstrukcja, innowacyjne wyposażenie i inne funkcje bezpieczeństwa RSD Tug 2513 sprawiają, że Senglea jest klejnotem w koronie i przenosi niezawodność, wydajność i bezpieczeństwo floty holowniczej firmy na inny poziom. Mario podkreślił, że nowy holownik łączy w sobie wszechstronność operacji, moc i zwrotność, które są ważnymi wymaganiami dla lokalnego holowania przybrzeżnego i obsługi terminali, które często są wykonywane na wodach restrykcyjnych ”.

- RSD Senglea to dziewiąty holownik Damen zakupiony przez Rimorchiatori Mediterranei w ciągu ostatnich kilku lat i dalsze uznanie, jeśli w ogóle było potrzebne, naszego uznania dla wewnętrznych cech holowników Damen - powiedział Alberto Dellepiane, dyrektor generalny Rimorchiatori Mediterranei.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35362,00 $ tona 1,22% 17 wrz
 Cynk 3109,00 $ tona 1,50% 17 wrz
 Aluminium 2914,00 $ tona 1,60% 17 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.