• <

Wynik wyszukiwania - "Hyundai Samho" - Wiadomości

Powiększy się flota statków Grupy Orlen przeznaczonych do transportu LNG

Rozpoczął się montaż kadłubów dwóch nowych statków do transportu LNG dla Grupy Orlen. Jednostki będą nosić imiona "Józef Piłsudski" oraz "Ignacy Jan Paderewski".
31.01.2024

Orlen z większym załadunkiem cystern LNG w terminalu w Świnoujściu

W 2023 r. Grupa Orlen załadowała w terminalu w Świnoujściu 8423 cysterny LNG o łącznym wolumenie ponad 149,5 tys. ton. To o prawie 60 proc. więcej niż w 2022 r. Pod tym względem obecny rok, jak wskazują dane za styczeń, może być jeszcze lepszy - podał w poniedziałek koncern.
29.01.2024

Terminal LNG w Świnoujściu przyjął w 2023 4,66 mln ton gazu

Do terminala LNG w Świnoujściu w 2023 r. dotarły 62 dostawy skroplonego gazu, to o cztery więcej niż w 2022 - podał we wtorek Orlen, który jest jedynym użytkownikiem terminala, należącego do operatora przesyłowego gazu Gaz-Systemu. Dodał, że łącznie w ubiegłym roku dostawy LNG drogą morską wyniosły ok. 4,66 mln ton.
02.01.2024

Czarterowany przez Orlen gazowiec Ignacy Łukasiewicz został przekazany armatorowi

W ostatni czwartek armator Knutsen Group oficjalnie odebrał kolejny gazowiec Ignacy Łukasiewicz, który został dostarczony przez południowokoreańską stocznię Hyundai Samho Heavy Industries Co., Ltd. Statek ten został wyczarterowany przez Grupę Orlen.
17.12.2023

Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją

Chińscy stoczniowcy w 2023 r. odnotowali 63% wzrost zamówień na nowe projekty. Tak wynika danych podanych przez CANSI za okres od stycznia do października. Chińscy stoczniowcy uzyskali zamówienia na 61,06 mln t w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. Innowacyjne promy z Chin i kontenerowce oraz masowce możemy oglądać w polskich portach prawie codziennie.
07.12.2023

Maersk stawia na dekarbonizacje i zamawia 10 tankowców napędzanych amoniakiem

Maersk złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
03.12.2023

Kolejny gazowiec czarterowany przez Orlen przekazany armatorowi. Saint Barbara dostarczy LNG dla Polski

Francuska spółka zależna norweskiego armatora Knutsem OAS Shipping, Knutsen LNG France, włączyła do swojej floty kolejny statek do transportu gazu, LNGC Saint Barbara. To kolejna jednostka, po Lechu Kaczyńskim i Grażynie Gęsickiej, której operatorem-czarterującym jest Grupa Orlen.
27.10.2023

Orlen ma dwa nowe gazowce

"Święta Barbara" i "Ignacy Łukasiewicz" to nowe jednostki, które wkrótce dołączą do floty statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) Grupy ORLEN. Uroczystość nadania imienia odbyła się w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries w Mokpo w Korei Południowej. Nowe jednostki, które wejdą do eksploatacji pod koniec bieżącego roku, zwiększą możliwości Grupy ORLEN w zakresie pozyskiwania gazu ziemnego, a tym samym poprawią bezpieczeństwo energetyczne Polski.
19.10.2023

CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem

Według medialnych doniesień, francuski gigant żeglugowy CMA CGM złożył kolejne znaczące zamówienie na kontenerowce napędzane metanolem, zwiększając swój portfel zamówień do 34 statków tego typu.
29.09.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju

Nowa nazwa oznacza nie tylko kosmetyczną zmianę, ale służy także zapowiedzi nowej strategii odnośnie przyszłości firmy, w tym w ramach zrównoważonego rozwoju i wdrażania zielonej energetyki.
27.12.2022

Morscy partnerzy PGNiG. Polska wchodzi na rynek morskiego transportu LNG

Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
13.08.2022

Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców

Globalny portfel zamówień statków na skroplony gaz ziemny osiągnął prawie 230 gazowców LNG i stanowi to 38 proc. wielkości obecnej floty operacyjnej. PGNiG z kontraktem na 8 statków funkcjonuje na rynku jako nowy inwestor.
10.08.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Zamieszanie w tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 21-24/2022)

Sporo aktywności w inwestycjach tonażowych obserwuje się przede wszystkim w segmencie kontenerowym. W pozostałych segmentach żeglugi takich jak: statki wielozadaniowe, ro-ro, czy też wycieczkowce panuje raczej stagnacja. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego – spadki. W Indiach – jednym z głównych centrów złomowania jednostek pływających osiągnięcie poziomu stawki 600 USD za tonę statku pustego jest już niemal niemożliwe. Jednakże spadki odnotowuje się również w innych kluczowych dla złomowań regionach – Indiach oraz Bangladeszu
23.06.2022

Żegluga w sieci wyzwań. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-20/2022)

Armatorzy i inwestorzy żeglugowi nadal są nieco bardziej aktywni w zakresie transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych praktycznie we wszystkich segmentach tonażowych, niż w kontraktowaniu budów nowych jednostek. Wyjątek w ostatnich tygodniach mógł stanowić rynek kontenerowców. Ceny nowych jednostek są bardzo wysokie i nadal rosną. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o okrętowy złom. Stal jest w cenie, więc i oferty zakupu statków na przysłowiowe „żyletki” są atrakcyjne dla sprzedających, ale szerszego grona chętnych brak.
25.05.2022

Cisza na morzu – czy niektórym inwestycjom tonażowym i złomowaniom grozi zastój? Analiza rynku tonażowego (tydzień 14-18/2022)

Kolejne tygodnie ciszy w recyklingu okrętowym w praktycznie wszystkich segmentach tonażu. Okres ten charakteryzował się małą ilością złomowanego tonażu oraz oferowanymi wysokimi cenami za okrętowy złom, sięgający już okolic 700 USD za ldt, a więc tzw. tonę statku pustego. Sytuację tę wzmacniał trwający ramadan oraz okres wielkanocny. W nowych budowach również trwało widoczne spowolnienie. Podobny trend miał miejsce w transakcjach kupna-sprzedaży używanych jednostek pływających.
16.05.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 2-5/2022)

Sytuacja na rynku tonażowym była w ostatnich tygodniach bardzo zróżnicowana i zależała od konkretnego segmentu rynku, sektorów a nawet poszczególnych typów jednostek. Duże zapotrzebowanie występowało nadal na gazowce do przewozu LNG. Rynek frachtowy masowców sięgnął dna i mocno liczy na solidne odbicie, więc armatorzy tego segmentu bacznie obserwują sytuację.
09.02.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 51/2021-3/2022)

Czy nowy rok przyniesie zmiany w dotychczasowych trendach w zakresie tonażu? To wszystko będzie zależeć od warunków rynkowych. Te jednak jak na razie potwierdzają, iż rozwój będzie kontynuowany. Również wszystkie kluczowe destynacje, w których dokonuje się złomowań - wykazują się dużym apetytem i zapotrzebowaniem na tonaż, a więc powrócił tutaj optymizm. Tej sytuacji towarzyszy też stosunkowo niewielka ilość nowych dostaw jednostek. To z kolei powinno konsekwentnie wpływać na kontynuację dobrych warunków dla wielu segmentów żeglu
23.01.2022

Czy inwestycje w tonaż spowalniają? Analiza rynku tonażowego (tygodnie 42-46/2021)

Ostatnie tygodnie pokazywały nadal sporą ilość zamówień nowych jednostek w ujęciu globalnym, tzn. dotyczącym wszystkich sektorów. W skali rok do roku październik odznaczył się ilością zamówień większą aż o 89% niż w tym samym miesiącu roku 2020. Jednakże ten sam miesiąc w porównaniu do września roku bieżącego, to już około 15% zamówień mniej (123 statki do 104 jednostek). W transakcjach dotyczących statków „z drugiej ręki” również jak na razie było sporo aktywności.
23.11.2021

Boom w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 32-35/2021)

Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
13.09.2021

Dobre wieści dla rynku okrętowego. Analiza rynku tonażowego (tydzień 27-31/2021)

Dobre informacje spływały z rynków tonażowych, tj. zarówno ze stoczni produkcyjnych jak i rynków wtórnych. Wartości jednostek zarówno nowych jak i używanych przez kolejne tygodnie dynamicznie wzrastały. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego od wielu miesięcy obserwuje się dalszy zastój, ale również wzrost oferowanych cen.
13.08.2021

NYK Line odbiera dostawę zbiornikowca LNG [WIDEO]

Japoński armator Nippon Yusen Kaisha (NYK) odebrał nowy gazowiec LNG Diamond Gas Victoria, zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries.
01.08.2021

Jeszcze ostrożnie przed euforią. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2021)

Jak pokazują statystyki ostatnich tygodni ilość złomowań statków na świecie zaczęła wreszcie wzrastać. Wolumeny statków przekazywanych do okrętowego recyklingu nie są jednak oszałamiające. Jak pokazują statystyki średnia spadków złomowań dla całego świata wynosi 2%, przy czym mocno tracą tradycyjne azjatyckie lokalizacje na rzecz innych. Sprzyjają temu rekordowe ceny stali (w Bangladeszu oferuje się aktualnie cenę 580 USD za tonę statku pustego).
14.07.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

KSOE zdobyło zamówienie na dwa zbiornikowce LNG

Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) pozyskał zamówienie na dwa zbiornikowce LNG, które zostaną zbudowane przez jego podspółkę Hyundai Heavy Industries.
22.06.2021

Od początku roku zamówiono już 27 statków napędzanych LNG

Od początku tego roku armatorzy zamówili już 27 jednostek napędzanych LNG – informuje firma Gibson Shipbrokers. Wśród nich 14 to były tankowce, dziewięć kontenerowce, dwa drobnicowce i jeden samochodowiec. Statki będą dostarczane do 2024 roku.
14.04.2021

Czołowa południowokoreańska stocznia zdobyła kontrakty na łączną kwotę 609 mln dolarów

Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) zdobyła zamówienia na siedem statków o wartości 609 mln dolarów.
16.03.2021

HMM wyczarterował trzy nowe tankowce VLCC

Południowokoreański armator, HMM, wyczarteruje trzy duże tankowce typu VLCC, które powstaną w stoczni Hyundai Samho Heavy Industries należącej do grupy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co.
03.03.2021

Hyundai Samho z kolejnym kontraktem na trzy gazowce VLCC

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries, należąca do Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, zdobyła kontrakt na budowę trzech bardzo dużych tankowców VLCC.
22.02.2021

Hyundai Samho z kontraktem na dwa kontenerowce

Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
11.02.2021

Południowokoreańska stocznia straciła kontrakt na blisko miliard dolarów

Południowokoreański gigant stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch swoich podspółkach.
08.02.2021

Flex LNG powiększa swoją flotę o nowy statek

Armator Flex LNG wcześniej niż planował powiększa swoją flotę o kolejną jednostkę. Na swoich mediach społecznościowych firma poinformowała o dostarczeniu gazowca LNG Flex Volunteer.
11.01.2021

KSOE zdobyło zamówienie na cztery VLCC

Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) otrzymała zamówienie na budowę czterech bardzo dużych tankowców (VLCC) dla anonimowego armatora z Azji. Kontrakt jest warty 358,1 mln dolarów.
15.12.2020

W Hyundai Samho ochrzczono pierwszą na świecie parę masowców napędzanych LNG

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) zakończyła budowę duetu dużych masowców napędzanych LNG.
15.12.2020

Flex LNG odebrał dostawę Flex Amber

Flex LNG, firma przewozowa kontrolowana przez miliardera Johna Fredriksena, odebrała dostawę jednostki Flex Amber.
19.10.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych na początku września 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
11.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu sierpnia 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
28.08.2020

Gigant energetyczny wyczarteruje sześć nowych gazowców LNG

Koncern Shell powiększy swoją flotę poprzez czarter sześciu nowych gazowców LNG. Brytyjsko-holenderski gigant wynajmie po dwa statki od armatorów Knutsen LNG, Korea Line Corporation i ICBC Financial Leasing.
05.08.2020

Flex odebrał pierwszy w tym roku gazowiec LNG

Norweska firma żeglugowa Flex LNG odebrała w tym roku swojego pierwszego nowo zbudowanego gazowca i spodziewa się, że wkrótce pojawią się dodatkowe statki.
30.07.2020

Hyundai Heavy zdobyło zamówienie na budowę dwóch tankowców VLCC wyposażonych w skrubery

Południowokoreański gigant przemysłu stoczniowego Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymał zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) o masie 300 000 ton.
21.05.2020

Hyundai Samho z wartymi 280 mln dolarów zamówieniami

Hyundai Samho Heavy Industries, część grupy Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymała dwa zamówienia na łączną wartość 280,2 mln dolarów.
01.01.2020

H-Line zamawia kolejnego gazowca LNG w stoczni Hyundai Samho

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) zdobyła kontrakt na budowę gazowca LNG o pojemności 174 tys. m3. Umowa warta 190,5 mln dolarów została podpisana z rodzimym armatorem H-Line Shipping. Nowa jednostka ma zostać przekazana właścicielowi najpóźniej 15 czerwca 2022 roku.
09.12.2019

Hyundai Samho zdobyło kontrakt na budowę gazowca LNG

Południowokoreańska stocznia Samho Heavy Industries zdobyła kontrakt na budowę gazowca do transportu skroplonego gazu ziemnego. Zamówienie złożone przez H-Line Shipping ma wartość 191,2 mln dolarów.
09.09.2019

Napędzany LNG tankowiec z ropą po raz pierwszy przekracza Północną Drogę Morską

Napędzany LNG tankowiec z ponad 100 tys. m3 ropy na pokładzie po raz pierwszy płynie Północną Drogą Morską. To efekt zmian klimatycznych, które uczyniły ten szlak bardziej dostępnym dla komercyjnej żeglugi.
08.09.2019

Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę

Korolew Prospect, napędzany LNG tankowiec Aframax Sovcomflotu, rozpoczął 26 sierpnia podróż Północnym Szlakiem Morskim (NSR).
29.08.2019

Hyundai Samho z zamówieniami na pięć nowych statków

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries otrzymała zamówienia na pięć nowych statków. Wśród zakontraktowanych jednostek znalazły się dwa gazowce LPG i trzy tankowce do przewozu produktów petrochemicznych.
27.08.2019

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.
02.06.2019

H-Line Shipping z zamówieniem na dwa masowce zasilane LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczyła 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
07.03.2019

Hyundai Heavy Industries zdobyło zamówienie na trzy tankowce VLCC

Największy budowniczy statków na świecie, Hyundai Heavy Industries, znakomicie rozpoczyna nowy rok, gdyż kontrakty na nowe statki napływają do nich wielką falą. Najnowszy z nich to zamówienie na dwa duże tankowce VLCC, warte 286 mln dolarów.
30.01.2019

H-Line Shipping zamówiło dwa masowce zasilane LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczyła 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
31.12.2018

Koreański armator zamówił dwa masowce zasilane gazem LNG

Południowokoreańska linia żeglugowa H-Line Shipping przeznaczy 124 mln dolarów na budowę dwóch nowych masowców zasilanych gazem LNG.
14.10.2018

Norweski armator zakupi pięć nowych gazowców LNG

Norweska firma żeglugowa, Flex LNG, planuje zakup pięciu nowych gazowców LNG od spółki Geveran Trading.
11.10.2018

Chrzest kolejnego kontenerowca Hapag-Lloyd

11 września w Rotterdamie doszło do chrztu kolejnego kontenerowca armatora Hapag-Lloyd. Była to jednostka Al Jmeliyah o ładowności 15 tys. TEU.
12.09.2018

Do Gdańska po raz pierwszy przypłynęła amerykańska ropa dla LOTOS-u. Historyczny ładunek zapełniłby ponad 3 000 autocystern (foto, wideo)

Historyczny zakup Grupy LOTOS. W czwartek rano do Naftoportu przypłynęła pierwsza dostawa ropy ze Stanów Zjednoczonych dla tej spółki. To ładunek ważny dla całej Europy Środkowej i Wschodniej.
09.11.2017

Euronav rozwija flotę

Firma Euronav NV, operator i właściciel tankowców z siedzibą w Antwerpii, zdecydował się na rozbudowę floty. Zakupił w tym celu dwa znajdujące się w trakcie budowy statki od greckiego operatora Product Shipping and Trading SA.
01.08.2016

Maersk kontra MSC. Czyje kontenerowce są rzeczywiście największe?

W czwartek do gdańskiego terminalu DCT wpłynął olbrzymi kontenerowiec MSC Maya. Wśród internautów rozgorzała dyskusja na temat tego, czy jest to faktycznie największy kontenerowiec na świecie.
05.06.2016

Kontenery za burtą. Pechowy dziewiczy rejs załogi Al Zubara

Załoga kontenerowca Al Zubara nie mogła zaliczyć swojego dziewiczego rejsu do udanych. Statek wskutek sztormu na Morzu Śródziemnym został uszkodzony, a dodatkowo za burtę wypadło sporo kontenerów.
21.01.2016

Olbrzymie zamówienie Hapag-Lloyd

Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 6 tys. kontenerów chłodniczych najnowszej generacji. To największy kontrakt na te pojemniki w historii armatora.
21.08.2015

Hapag-Lloyd zamówiło pięć nowych kontenerowców

Hapag-Lloyd, czwarte na świecie pod względem wielkości przedsiębiorstwo żeglugowe zamówiło pięć nowych kontenerowców. Jednostki będą pływać na trasach południoamerykańskich.
21.04.2015

Duże zwolnienia w Hyundai Heavy Industries Co.

Największa firma budująca statki, mająca swoją siedzibę w Ulsan, w Korei Południowej ogłosiła w tym tygodniu zwolnienie dużej liczby członków zarządu.
17.10.2014

APL Temasek pierwszy statek o ładowności 14,000 TEU w flocie APL 15 marca wypływa z Azji do Europy

APL odebrał jednostkę "APL Temasek" , pierwszy z serii dziesięciu kontenerowców o max ładowności 14000-TEU zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries, Ltd. Statki te będą w APL największe i najbardziej oszczędne w eksploatacji, pomogą zmniejszyć koszty operacyjne oraz zaspokoją przyszłe potrzeby rozwojowe i zastąpią starsze, mniejsze jednostki. Po dostarczeniu nowych statków APL będzie bardziej efektywne i zwiększy jakość swoich usług. Statki są zaprojektowane w celu oszczędzania paliwa i zmniejszenia wpływu na środowisko.
14.03.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.