Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) zdobyła zamówienia na siedem statków o wartości 609 mln dolarów.
Zgodnie z zamówieniami Hyundai Samho Heavy Industries, należące do KSOE, zbuduje trzy bardzo duże gazowce o wartości 242 mln dolarów. Statki mają zostać dostarczone w kwietniu 2023 roku. Kontrakt złożyła nieujawniona firma z Afryki.
W ramach innej umowy Hyundai Heavy Industries wybuduje cztery, duże tankowce o wartości 367,1 mln dolarów. Zamówienie złożył europejski armator. Jednostki mają zostać dostarczone do lutego 2023 roku.
W zeszłym tygodniu w stoczniach złożono też zamówienia na cztery kontenerowce, o wartości 568,1mln KRW. Dwa z nich mają zostać oddane do 30 maja 2023 roku, a kolejne dwa do 30 listopada 2023 roku.
W innej stoczni KSOE, Hyundai Mipo, też zauważono wzrost zamówień. Tylko w zeszłym roku zakład zdobył warty 500 mln dolarów kontrakt na jednostki ro-ro od włoskiego armatora, Grimaldi Group.
Nowe statki klasy G5 będą w stanie transportować na pokładzie do 2,500 samochodów lub 2 tys. TEU. Statki mają zostać dostarczone pomiędzy początkiem 2023 a końcem 2024 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów