• <
Nauta_top_1100x200

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

07.07.2021 08:27 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki
Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki - GospodarkaMorska.pl
Fot. Euronav

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.

We wspólnym programie rozwoju oprócz Euronavu wezmą udział inni gracze z branży, w tym koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz towarzystwa klasyfikacyjne Lloyd’s Register i DNV. Wstępny okres trwania programu potrwa trzy lata.

Euronav potwierdził również podpisanie kontraktów z HHI na budowę trzech tankowców Suezmax o łącznym koszcie 199,2 mln dolarów. Statki zostaną dostarczone w III kwartale 2023 roku i I kwartale 2024 roku.

Ponadto firma twierdzi, że skorzystała również z opcji budowy trzeciego VLCC w Hyundai Samho, w oparciu o kontrakt ogłoszony w kwietniu. Dostawa VLCC spodziewana jest w drugim kwartale 2023 roku, po dostawie dwóch pierwszych statków odpowiednio w czwartym kwartale 2022 i pierwszym kwartale 2023 roku.

Amoniak kluczowy dla żeglugi

Euronav powiedział, że czas budowy nowych jednostek zostanie rozłożony, aby umożliwić „wszystkim zaangażowanym stronom poczynienie konkretnego postępu w zakresie rozwoju tankowców z amoniakiem”.

- Wysyłka wkracza w erę szybkiego rozwoju technologicznego i coraz większych wysiłków na rzecz ochrony środowiska, wymagających silnego zarządzania - powiedział Hugo de Stoop, dyrektor generalny Euronav. - Współpraca z kluczowymi partnerami na rzecz bezpiecznego transportu i komercjalizacji nowych technologii będzie miała zasadnicze znaczenie dla zapewnienia korzyści dla szeroko pojętego przemysłu morskiego. To partnerstwo przyspieszy rozwój i przyjęcie amoniaku jako jednego z kluczowych rozwiązań w sektorze żeglugi.

Zgodność emisji ma kluczowe znaczenie dla interesariuszy Euronavu. Belgijska firma wierzy, że przy zdolnościach stoczniowych prawdopodobnie ograniczonych do budowy dużych tankowców do 2025 roku, zapewni to firmie przewagę konkurencyjną w ramach już ustanowionej struktury zrównoważonego rozwoju.


Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.