Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
We wspólnym programie rozwoju oprócz Euronavu wezmą udział inni gracze z branży, w tym koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz towarzystwa klasyfikacyjne Lloyd’s Register i DNV. Wstępny okres trwania programu potrwa trzy lata.
Euronav potwierdził również podpisanie kontraktów z HHI na budowę trzech tankowców Suezmax o łącznym koszcie 199,2 mln dolarów. Statki zostaną dostarczone w III kwartale 2023 roku i I kwartale 2024 roku.
Ponadto firma twierdzi, że skorzystała również z opcji budowy trzeciego VLCC w Hyundai Samho, w oparciu o kontrakt ogłoszony w kwietniu. Dostawa VLCC spodziewana jest w drugim kwartale 2023 roku, po dostawie dwóch pierwszych statków odpowiednio w czwartym kwartale 2022 i pierwszym kwartale 2023 roku.
Amoniak kluczowy dla żeglugi
Euronav powiedział, że czas budowy nowych jednostek zostanie rozłożony, aby umożliwić „wszystkim zaangażowanym stronom poczynienie konkretnego postępu w zakresie rozwoju tankowców z amoniakiem”.
- Wysyłka wkracza w erę szybkiego rozwoju technologicznego i coraz większych wysiłków na rzecz ochrony środowiska, wymagających silnego zarządzania - powiedział Hugo de Stoop, dyrektor generalny Euronav. - Współpraca z kluczowymi partnerami na rzecz bezpiecznego transportu i komercjalizacji nowych technologii będzie miała zasadnicze znaczenie dla zapewnienia korzyści dla szeroko pojętego przemysłu morskiego. To partnerstwo przyspieszy rozwój i przyjęcie amoniaku jako jednego z kluczowych rozwiązań w sektorze żeglugi.
Zgodność emisji ma kluczowe znaczenie dla interesariuszy Euronavu. Belgijska firma wierzy, że przy zdolnościach stoczniowych prawdopodobnie ograniczonych do budowy dużych tankowców do 2025 roku, zapewni to firmie przewagę konkurencyjną w ramach już ustanowionej struktury zrównoważonego rozwoju.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów