Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) pozyskał zamówienie na dwa zbiornikowce LNG, które zostaną zbudowane przez jego podspółkę Hyundai Heavy Industries.
Umowa na budowę dziesięciu statków, z których dwa to gazowce LNG, jest warta 1 miliard dolarów. Oba gazowce mają zostać dostarczone do końca 2023 roku. Ich zamówienie opiewa na kwotę 385 mln dolarów. Kontrakt został podpisany z firmą z Oceanii, powiedziało KSOE w zgłoszeniu regulacyjnym.
Gazowce będą miały pojemność 174 000 metrów sześciennych i zostaną zbudowane przez Hyundai Heavy Industries.
Pozostałe statki objęte zamówieniem to zbiornikowiec do przewozu gazu płynnego (LPG) o pojemności 91 000 metrów sześciennych zamówiony przez grecką firmę i dwie kolejne takie jednostki zamówione przez inną nieujawnioną firmę. Dwie z nich zostaną zbudowane przez HHI, a jedna przez Hyundai Samho Heavy Industries.
Hyundai Samho Heavy Industries zbuduje również 300 000-tonowy tankowiec i dostarczy go do drugiej połowy 2023 roku europejskiej firmie.
Zamówienie obejmuje również cztery tankowce do przewozu produktów petrochemicznych o nośności 115 000 ton dla europejskiej firmy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów