• <

Wynik wyszukiwania - "hhi" - Wiadomości

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej

Stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) z siedzibą w Ulsan otrzymała w Peru zamówienie o wartości 462,9 mln dolarów na wspólną budowę czterech okrętów wojennych w lokalnej stoczni do 2029 roku. Jest to największy w historii eksport sprzętu obronnego do Ameryki Łacińskiej przez podmiot z Korei Południowej.
29.03.2024

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie

Brytyjski Port Felixstowe przywitał Ane Maersk, pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem. To także pierwsze zawinięcie tego statku do portu w Europie Zachodniej w ramach ustalonej trasy żeglugowej, która wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi i branży morskiej.
27.03.2024

Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność

Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
22.03.2024

FSRU dla Polski rekordowo drogi?

Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
15.03.2024

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol wyruszył w dziewiczy rejs

Ane Maersk, pierwszy na świecie oceaniczny kontenerowiec zasilany metanolem, rozpoczął swój dziewiczy rejs.
14.02.2024

Nowy, duży statek napędzany metanolem dla Maersk otrzymał nazwę. Trwa budowa "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
26.01.2024

Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"

Południowokoreańska Administracja Przejęć Obronnych (Defense Acquisition Program Administration, DAPA) wybrała Hanwa Ocean jako głównego wykonawcę do budowy i dostarczenia kluczowych dla sił morskich państwa okrętów podwodnych z serii KSS-III Batch-II. Takie same są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
08.12.2023

Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków do nowych statków przewożących gaz

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla pięciu nowych bardzo dużych jednostek przewożących gaz propan-butan, które zostaną zbudowane na stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej. Zamówienie u Wärtsilä zostało zarejestrowane w trzecim kwartale 2023 roku.
08.11.2023

Historyczny moment. Chrzest pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem od Maersk

W Kopenhadze odbyła się wyjątkowa uroczystość. Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał imię Laura Maersk, co ogłosiła jego matka chrzestna, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wydarzenie ma rozpocząć nowy etap na drodze ku dekarbonizacji żeglugi.
14.09.2023

Hanwha z ofertą zangażowania polskich stoczni w programie "Orka"

Podczas 31. Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach jednym z wystawców był południowokoreański koncern Hanwa, który jest jednym z oferentów chcących stanąć do przetargu na budowę okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej.
10.09.2023

Equinor dostarczy metanol jako paliwo dla wyjątkowego kontenerowca Maerska

A.P. Moller-Maersk (Maersk) podpisał umowę z potentatem branży energetycznej Equinor, zabezpieczając w ten sposób dostawy ekologicznego metanolu dla swojego przełomowego statku zasilanego właśnie tym "zielonym paliwem" przez pierwsze miesiące jego eksploatacji, począwszy od września br, aż do I poł. przyszłego roku.
08.09.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
10.07.2023

US Navy zatwierdza 400 mln dolarów i dodatkowy rok na ukończenie USS Kennedy

Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych i Huntington Ingalls Industries potwierdziły plany przesunięcia daty dostawy drugiego lotniskowca klasy USS John F. Kennedy o ponad rok i zwiększenie podstawowego budżetu o prawie 400 milionów dolarów. Decyzja ta nawiązuje do długich opóźnień i powtarzających się podwyżek kosztów budowy pierwszego w swojej klasie USS Gerald Ford.
28.06.2023

Uwaga Wodór! "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " [ODCINEK SPECJALNY 19]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
27.06.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie? [ODCINEK SPECJALNY #4]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
11.06.2023

Korea Płd. i UE wspólnie opracują duże zbiorniki na ciekły wodór

HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering dołącza do pierwszego w swoim rodzaju projektu badawczego, który angażuje zarówno południowokoreańskiego stoczniowca, jak i wiodące instytucje europejskie, które będą pracować nad pierwszymi wielkoskalowymi zbiornikami ładunkowymi na wodór. Jest to część umowy między Unią Europejską a Koreą Południową, która ma na celu zwiększenie udziału w badaniach nad nowymi technologiami i koordynację wysiłków.
09.06.2023

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda? [ODCINEK 18]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy profesora Ludwika Pieńkowskiego, wykładowcę AGH i eksperta KGHM - z którym poruszają tematykę energetyki atomowej.
16.05.2023

Kongsberg zaopatrzy filipińskie okręty patrolowe w nowe systemy napędowe

Kongsberg Maritime sprzedaje sześć zestawów regulowanych systemów napędowych dla Hyundai Heavy Industries celem instalacji w nowych okrętach patrolowych dla Marynarki Wojennej Filipin.
07.03.2023

Największy na świecie drewniany żaglowiec wypływa w rejs po europejskich portach

Ogłoszono już cztery z sześciu przystanków na europejskiej trasie szwedzkiego żaglowca Götheborg. W tym roku statek po raz pierwszy odwiedzi Giblartar.
15.02.2023

Pilot, który wprowadził Ever Forward na mieliznę, bo zagapił się w telefon, oddaje licencję

Kapitan, przez którego kontenerowiec Ever Forward utknął w zatoce Chesapeake w 2022 roku, zrezygnował z licencji pilota morskiego w stanie Maryland i zgodnie z zawartym porozumieniem ma się o nią nigdy więcej nie ubiegać.
18.01.2023

Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju

Nowa nazwa oznacza nie tylko kosmetyczną zmianę, ale służy także zapowiedzi nowej strategii odnośnie przyszłości firmy, w tym w ramach zrównoważonego rozwoju i wdrażania zielonej energetyki.
27.12.2022

Chevron inwestuje w technologię wychwytywania CO2

Dostawca rozwiązań w zakresie wychwytywania i usuwania dwutlenku węgla, firma Svante, zebrała 318 milionów USD, aby przyspieszyć produkcję swojej technologii wychwytywania dwutlenku węgla, którą wykorzysta Chevron.
16.12.2022

Obajtek: w koreańskim Ulsan odebraliśmy dwa z ośmiu gazowców zamówionych przez Grupę Orlen

W koreańskim Ulsan odebraliśmy dwa z ośmiu gazowców zamówionych przez Grupę Orlen. Własna flota umożliwi nam efektywny import LNG przede wszystkim z USA - poinformował w środę we wpisie na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
14.12.2022

Uroczystość nadania imion wyczarterowanym przez PGNiG statkom do przewozu LNG

Imiona „Lech Kaczyński” oraz „Grażyna Gęsicka” uroczyście nadano w środę dwóm wyczarterowanym przez PGNiG metanowcom - statkom do transportu skroplonego gazu ziemnego, budowanym w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan w Korei Południowej.
14.12.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O NesoBusie - Polskim Autobusie Wodorowym - oraz planach Grupy Polsat na zeroemisyjny transport nad Wisłą [Odcinek 12]

Grupa Polsat to nie tylko potęga medialno-telekomunikacyjna w naszym kraju, ale również coraz większa siła na polskim rynku energetyczno-paliwowym.
12.12.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O roli, jaką w transformacji energetycznej mogą odegrać zielone gazy płynne, opowiada Bartosz Kwiatkowski z Polskiej Organizacja Gazu Płynnego [odcinek 12]

Dzisiaj premiera dwunastego odcinka podcastu Uwaga wodór! O kryzysie energetycznym, zmianach klimatycznych i , z rozproszonymi źródłami energii i równym dostępem do zasobów. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta Bartosza Kwiatkowskiego dyrektora Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
05.10.2022

Maersk zamawia sześć kontenerowców na zielony metanol

Południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries otrzymał kolejne zamówienie na kontenerowce zasilane zielonym metanolem od linii Maersk.
05.10.2022

Koreańskie stocznie walczą o podium z Chinami

W maju br. koreańskie stocznie podpisały kontrakty na 20 jednostek i 1,2 miliona CGT i przejęły prawie połowę światowego portfela kontraktów na który złożyło się 57 statków i 2,5 miliona CGT. Na początku lipca br. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE) z Korei Południowej powiększyła swój portfel o 10 zbiornikowców LNG o wartości 2,21 mld dolarów. Wojna wyraźnie napędza stoczniom portfel na gazowce i zbiornikowce.
12.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru PKN Orlen S.A.? [odcinek 7]

Dzisiaj premiera najnowszego 7 odcinka podcastu Uwaga Wodór! O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru Grupy Orlen?
08.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. [odcinek 5]

Dzisiaj premiera piątego odcinka podcastu Uwaga wodór! Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta inż. Wojciecha Nowaka, kierownika projektów wodorowych w Grupie Veolia.
09.05.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O energetyce i paliwach jutra. [odcinek 4]

Dzisiaj premiera czwartego odcinka podcastu Uwaga wodór! O energetyce i paliwach jutra.
12.04.2022

[AKTUALIZACJA] Dwie osoby z załogi jachtu nie żyją. Zawieszono poszukiwania

W sobotę rano wznowiono poszukiwania zaginionego członka załogi jachtu regatowego Delphia 24, który przewrócił się w piątek na wysokości centrum Gdyni, około 400 metrów od brzegu. Dwie osoby, z czteroosobowej załogi, nie żyją - dowiedziała się nieoficjalnie PAP.
09.04.2022

Hyundai będzie przerabiał metanowce na FSRU

Koreański koncern Hyundai Heavy Industries przygotowuje się do przerabiania statków do transportu LNG na pływające terminale FSRU – pisze gazeta Korea Economic Daily. To reakcja na spodziewany popyt na te jednostki w Europie.
05.04.2022

Knutsen buduje nowe gazowce dla PGNiG?

Koreański gigant stoczniowy KSOE ogłosił pozyskanie zamówienia na dwa nowoczesne gazowce. Branżowe źródła twierdzą, że zamawiającym jest norweski Knutsen, a docelowym czarterującym będzie PGNiG.
04.04.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej [odcinek 3]

Dzisiaj premiera trzeciego odcinka podcastu Uwaga wodór! Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej.
15.03.2022

ABS wspiera rozwój autonomicznych statków w regulacjach i w praktyce [GALERIA]

Statki autonomiczne wypływają na razie na wody zamknięte. Ale milowymi krokami, zbliża się, era bezzałogowych jednostek. ABS opracował białą księgę, w której określa ramy dla przepisów dla tego typu jednostek.
01.03.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? [odcinek 2, część 2]

Dzisiaj premiera drugiej części drugiego odcinka podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie: Wodór to ekologia czy biznes?
27.01.2022

Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) chce do 2025 roku dysponować technologią umożliwiającą transport wodoru za pomocą statków. Byłby to przełom w dostawach bezemisyjnych paliw, zwłaszcza że w wodorze upatruje się główny nośnik bezemisyjnej energii.
27.01.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? Odcinek 2 część 1

Dzisiaj premiera drugiego odcinku podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie - wodór to ekologia czy biznes?
17.01.2022

Komisja Europejska zabrania fuzji stoczniowych molochów

Komisja Europejska zablokowała projekt fuzji dwóch wielkich południowokoreańskich stoczni: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz Hyundai Heavy Industries (HHI).
14.01.2022

PGNiG nazwało dwa gazowce Lech Kaczyński i Grażyna Gęsicka

Dwa pierwsze gazowce, jakie budowane są w Korei, by pływać dla PGNiG w ramach czarteru, otrzymały swoje nazwy. Statki będą się nazywać Lech Kaczyński i Grażyna Gęsicka.
20.12.2021

Uwaga wodór! Premiera podcastów o zielonej energetyce na ZielonaGospodarka.pl

Uwaga Wodór! To nowa seria podcastów o transformacji energetycznej, dekarbonizacji i zrównoważonym rozwoju gospodarki, czyli trendach, które coraz mocniej zarysowują się w naszym otoczeniu – w których wodór postrzegany jest jako nośnik energii i zeroemisyjne paliwo przyszłości.
16.12.2021

Maersk prezentuje projekt metanolowego kontenerowca [WIDEO]

Maersk zaprezentował projekt serii kontenerowców zasilanych metanolem. Osiem takich neutralnych węglowo statków zostało już zamówionych.
12.12.2021

Raport: Unia blokuje megatransakcję przejęcia koreańskiego giganta stoczniowego

Unia Europejska (UE) podjęła decyzję, aby uniemożliwić południowokoreańskiemu przedsiębiorstwu stoczniowemu Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowanie proponowanego przejęcia konkurencyjnego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podała Korea Times, powołując się na kilka źródeł.
19.11.2021

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Koreański tygrys atakuje. Południowokoreańskie stocznie w walce o globalną dominację

Po długoletnim załamaniu koniunktury sytuacja w południowokoreańskim przemyśle stoczniowym poprawiła się na tyle, że koreańskie stocznie walczą o miano globalnego lidera wespół z Chinami. Wsparcie rządu, globalny popyt na statki sprawia, że Korea pokazuje potencjał stoczniowy godny miana koreańskiego tygrysa.
05.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

KSOE zdobywa zamówienie na cztery chemikaliowce na LNG

Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Marine Engineering (KSOE) otrzymał zamówienie na budowę czterech statków do przewozu produktów petrochemicznych.
26.10.2021

Historia badań i inicjatyw międzynarodowych w sprawie zatopionej amunicji

Zatopiona amunicja, a zwłaszcza amunicja chemiczna była postrzegana jako problem polityczny. Spowodowane było to kwestiami związanymi z odpowiedzialnością prawną. Powszechnie akceptowana zasada „Zanieczyszczający Płaci” (z ang. Polluter Pays) jest już w użyciu od IX wieku, ale jej stosowanie formalne to historia najnowsza.
22.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu

Duński armator A.P. Moller – Maersk zdecydował się zainwestować w kalifornijski WasteFuel, start-up skupiający się na przekształcaniu odpadów w zrównoważone paliwo lotnicze, zielony biometanol i odnawialny gaz ziemny.
10.09.2021

Zeroemisjyne kontenerowce Maersk dekarbonizują łańcuchy dostaw światowych gigantów

Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
02.09.2021

Ruszyła budowa pierwszego gazowca dla PGNiG

W południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) odbyło się uroczyste cięcie blach dla gazowca LNG zamówionego przez norweską firmę Knutsen. Gazowiec będzie czarterowany przez PGNiG.
01.09.2021

Powstają największe silniki na metanol, będą zasilać kontenerowce Maersk

Zamówione przez Maersk w Korei kontenerowce będą wyposażone w największe w historii silniki na metanol.
26.08.2021

Maersk zamówił osiem zeroemisyjnych kontenerowców

Duński armator A.P. Møller-Mærsk ogłosił zamówienie ośmiu kontenerowców wielkości neo-panamax. Statki mają być zasilane neutralnym pod względem emisji węgla paliwem lub zielonym etanolem.
25.08.2021

Hyundai przetestuje autonomiczną nawigację

Południowokoreański producent statków, Hyundai Heavy Industries, przygotowuje się do testów autonomicznej nawigacji na dużym gazowcu LNG podczas transoceanicznego rejsu.
05.08.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

KSOE zdobyło zamówienie na dwa zbiornikowce LNG

Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) pozyskał zamówienie na dwa zbiornikowce LNG, które zostaną zbudowane przez jego podspółkę Hyundai Heavy Industries.
22.06.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

Przemysł stoczniowy chińskiej marynarki wojennej. Czy USA będzie wciąż potęgą militarną?

Państwo Środka jest największym na świecie producentem statków, posiada największą flotę marynarki wojennej, a prócz tego konstruuje również coraz bardziej zaawansowane modele wszystkich typów okrętów wojennych i systemów uzbrojenia, co jest dowodem udanej synergii przemysłu stoczniowego z innymi branżami.
17.06.2021

Potencjał azjatyckich stoczni po COVID-19 [raport]

Pandemia COVID-19 ujawniła zdolność azjatyckich stoczni do dostarczania efektywnych kosztowo statków niskoemisyjnych, znajdując odzwierciedlenie w sporym wolumenie zamówień. To właśnie azjatycki przemysł stoczniowy szybko podniósł się po trudnym dla światowym gospodarki 2020 roku, zwiększając swój udział w rynku.
01.06.2021

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zanotowała stratę w pierwszym kwartale 2021 roku, po zysku w tym samym okresie w zeszłym roku.
21.05.2021

Keppel O&M z kontraktem na budowę FPSO dla największego na świecie głębinowego pola naftowego

Brazylijski gigant naftowo-gazowy Petrobras podpisał kontrakt o wartości 2,3 miliarda dolarów ze stocznią Keppel na budowę P-78 FPSO, siódmej jednostki, która zostanie zainstalowana na złożu Búzios, w obszarze Santos Basin.
10.05.2021

DSME zdobyło kontrakt na kwartet kontenerowców

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła wart 441 mln dolarów kontrakt na budowę czterech kontenerowców.
17.02.2021

Południowokoreańska stocznia straciła kontrakt na blisko miliard dolarów

Południowokoreański gigant stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch swoich podspółkach.
08.02.2021

Koreański armator zamawia duży gazowiec dual-fuel

Południowokoreański armator KSS Line złożył zamówienie na bardzo duży gazowiec (VLGC) dual-fuel o pojemności 91 tys. m3. Umowa jest warta 79,5 mln dolarów.
21.01.2021

Flex LNG powiększa swoją flotę o nowy statek

Armator Flex LNG wcześniej niż planował powiększa swoją flotę o kolejną jednostkę. Na swoich mediach społecznościowych firma poinformowała o dostarczeniu gazowca LNG Flex Volunteer.
11.01.2021

Chiny zatwierdziły fuzję południowokoreańskich gigantów stoczniowych

Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
29.12.2020

Ogromny gazowiec uszkodzony wskutek tajfunu (wideo)

Poważny wypadek w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI). Powstający tam duży gazowiec LPG Pang Tian został uszkodzony po przejściu jednego z najbardziej dotkliwszych w ostatnich latach tajfunu Maysak.
07.09.2020

Chiński armator z dużym zamówieniem na etanowce

Chiński armator Zhejiang Satellite Petrochemical (STL) podpisał kontrakty na budowę czterech etanowców typu VLEC z południowokoreańskimi stoczniami Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries o łącznej wartości 441 milionów dolarów.
27.08.2020

HHI zakończyło budowę pierwszego megakontenerowca napędzanego LNG

Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę napędzanego LNG megakontenerowca o ładowności 14,8 tys. LNG.
25.08.2020

Hyundai Heavy łączy przemysł stoczniowy i offshore, aby przetrwać kryzys

Hyundai Heavy Industries (HHI), największa na świecie firma stoczniowa, postanowił zintegrować swoje działy przemysłu stoczniowego i offshore i zmniejszyć działalność o około 20 procent.
24.06.2020

Flex LNG odbierze pierwszą nową jednostkę w tym roku

Flex LNG, firma żeglugowa kontrolowana przez miliardera Johna Fredriksena, ma odebrać swój pierwszy nowy statek w tym roku.
11.06.2020

Katar rozpoczął największy program budow gazowców LNG w historii południowokoreańskich stoczni

Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
01.06.2020

Hyundai Heavy zdobyło zamówienie na budowę dwóch tankowców VLCC wyposażonych w skrubery

Południowokoreański gigant przemysłu stoczniowego Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymał zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) o masie 300 000 ton.
21.05.2020

Unia Europejska wstrzymała fuzję koreańskich gigantów

Unijne organy regulacyjne antymonopolowe wstrzymały dochodzenie w sprawie wartej 1,8 mld dolarów fuzji koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w oczekiwaniu na dostarczenie informacji.
02.04.2020

Armator KSS wraca do stoczni HHI z zamówieniem na kolejny gazowiec LPG

Południowokoreańska firma żeglugowa KSS Line złożyła zamówienie na budowę nowego dużego gazowca LPG (VLGC) o pojemności 84 000 m3. Kontrakt został złożony w ręce rodzimej stoczni - Hyundai Heavy Industries.
24.02.2020

Hyundai Samho z wartymi 280 mln dolarów zamówieniami

Hyundai Samho Heavy Industries, część grupy Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymała dwa zamówienia na łączną wartość 280,2 mln dolarów.
01.01.2020

Hyundai Heavy Industries z zamówieniem na sześć nowych gazowców

Południowokoreańska stocznia Huyndai Heavy Industries pozyskała nowe zamówienia o wartości 1,13 mld dolarów na budowę sześciu gazowców LNG.
19.12.2019

HHI sprzedaje udziały w Hyundai Oilbank saudyjskiemu gigantowi naftowemu

Południowokoreańska Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowała sprzedaż 17 procent udziałów w rafinerze Hyundai Oilbank saudyjskiemy gigantowi naftowemu, Saudi Aramco.
18.12.2019

Komisja Europejska obawia się fuzji koreańskich gigantów stoczniowych

Komisja Europejska poinformowała we wtorek, że wszczęła szczegółowe postępowanie ws. oceny planowanego przejęcia wytwórcy statków Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) przez inną grupę stoczniową, Hyundai Heavy Industries Holdings (HHIH).
17.12.2019

H-Line zamawia kolejnego gazowca LNG w stoczni Hyundai Samho

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) zdobyła kontrakt na budowę gazowca LNG o pojemności 174 tys. m3. Umowa warta 190,5 mln dolarów została podpisana z rodzimym armatorem H-Line Shipping. Nowa jednostka ma zostać przekazana właścicielowi najpóźniej 15 czerwca 2022 roku.
09.12.2019

Fuzja koreańskich stoczni ustanowi nowego lidera światowego

Południowokoreańska grupa stoczniowa Hyundai Heavy Industries (HHI) rozpoczęła proces regulacyjny w Unii Europejskiej w celu uzyskania zgody na przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
13.11.2019

Sektor transportu LNG będzie dalej rosnąć w 2020 roku

Przez kolejne półtora roku branża transportu LNG pozostanie na fali wznoszącej. Sektor napędzany jest rosnącym popytem, ponieważ coraz więcej krajów traktuje skroplony gaz ziemny jako źródło energii, zastępując ropę i węgiel. Dodatkowo rośnie także podaż, gdyż na wodę trafia coraz więcej nowych jednostek do transportu tego gazu.
10.10.2019

Stocznia Hyundai Heavy pozyskała zamówienie na gazowiec LNG warte 189 mln dolarów

Największa stocznia Korei Południowej, Hyundai Heavy Industries (HHI) pozyskała kontrakt na budowę gazowca LNG. Wartość zamówienia wyniosła 188,8 mln dolarów.
02.09.2019

Saudyjskie Aramco podpisało serię umów z koreańskim Hyundai Heavy Industries

Saudyjski koncern Aramco podpisał serię porozumień z południowokoreańską stocznią Hyundai Heavy Industries. Obie strony podpisały pięć osobnych umów, które mają wzmocnić ich relacje, rozszerzyć międzynarodową kooperację i wspierać bezpieczeństwo energetyczne poprzez rozszerzenie dostaw arabskiej ropy naftowej na rynki azjatyckie.
27.06.2019

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.
02.06.2019

Chińska walka ze smogiem napędza koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
14.03.2019

Wielka koreańska fuzja na rynku stoczniowym postępuje - HHI przejmuje DSME

Południowokoreański holding stoczniowy Hyundai Heavy Industries (HHI) podpisał oficjalny kontrakt, pozwalający na kontynuację procedury przejęcia mniejszego rywala Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
09.03.2019

Pracownicy DSME będą strajkować z powodu propozycji przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries

Większość pracowników zatrudnionych w południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) postanowiła strajkować przeciw planom przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries (HHI).
19.02.2019

Hyundai Heavy Industries zdobyło zamówienie na trzy tankowce VLCC

Największy budowniczy statków na świecie, Hyundai Heavy Industries, znakomicie rozpoczyna nowy rok, gdyż kontrakty na nowe statki napływają do nich wielką falą. Najnowszy z nich to zamówienie na dwa duże tankowce VLCC, warte 286 mln dolarów.
30.01.2019

Chińska walka ze smogiem napędzi koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
29.01.2019

CMA CGM odebrał ostatni z trzech gigantycznych megakontenerowców

CMA CGM Louis Bleriot to trzeci i ostatni kontenerowiec o ładowności 20,6 tys. TEU zamówiony w 2015 roku przez francuskie CMA CGM. Jednostka została w końcu przekazana armatorowi.
14.10.2018

Norweski armator zakupi pięć nowych gazowców LNG

Norweska firma żeglugowa, Flex LNG, planuje zakup pięciu nowych gazowców LNG od spółki Geveran Trading.
11.10.2018

Koreański lider dalej ma za mało zamówień

Hyundai Heavy Industries (HHI) wciąż cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
23.08.2018

Maersk Line planuje zakup kolejnych kontenerowców

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy Maersk Line jest łączony z zakupem sześciu używanych kontenerowców od German Commerzbank za kwotę 280 mln dolarów.
22.07.2018

Roboty coraz większą częścią przemysłu stoczniowego

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries ujawniła swój zamiar rozpoczęcia korzystania z robotów do budowy statków w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów.
01.07.2018

Koreańska stocznia z negatywnym wynikiem finansowym

Południowokoreański koncern stoczniowy Hyundai Heavy Industries zanotował stratę w pierwszych 4 miesiącach bieżącego roku przy zmniejszonej liczbie zamówień we wszystkich segmentach.
25.06.2018

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
20.06.2018

Maersk Line wykorzystał opcję na zamówienie dwóch kolejnych kontenerowców

Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.
13.06.2018

CMA CGM przewiduje ożywienie na rynku kontenerowców w tym roku

Trzeci największy armator kontenerowy, CMA CGM, oczekuje ożywienia na rynku w tym roku spowodowanego wzrostem gospodarczym na całym świecie.
13.06.2018

Maersk Line planuje zakup sześciu kontenerowców

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy Maersk Line jest łączony z zakupem sześciu używanych kontenerowców od German Commerzbank za kwotę 280 mln dolarów.
29.05.2018

Kolejny kontenerowiec o pojemności ponad 20 000 TEU odebrany przez CMA CGM

W ostatni piatek, francuska grupa CMA CGM odebrała drugi z serii trzech siostrzanych kontenerowców o pojemności 20 600 TEU. Ceremonia nadania imienia CMA CGM Jean Mermoz odbyła się w zatoce Subic Bay na Filipinach.
29.05.2018

Koreańska stocznia stawia na innowacje w budowie statków

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries ujawniła swój zamiar rozpoczęcia korzystania z robotów do budowy statków w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów.
07.05.2018

Największa stocznia świata notuje straty finansowe

Południowokoreański koncern stoczniowy Hyundai Heavy Industries zanotował stratę w pierwszym kwartale bieżącego roku przy zmniejszonej liczbie zamówień we wszystkich segmentach.
06.05.2018

Koreańskie stocznie dalej zwalniają pracowników

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
24.04.2018

Maersk Line zamówił dwa duże kontenerowce w stoczni HHI

Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.
22.04.2018

Maersk Line łączone z zakupem sześciu kontenerowców

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy Maersk Line jest łączony z zakupem sześciu używanych kontenerowców od German Commerzbank za kwotę 280 mln dolarów.
04.04.2018

Czołowa stocznia na świecie cierpi na brak zamówień

Hyundai Heavy Industries (HHI) wciąż cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
29.03.2018

Duży armator przewiduje ożywienie na rynku kontenerowców w tym roku

Trzeci największy armator kontenerowy, CMA CGM, oczekuje ożywienia na rynku w tym roku spowodowanego wzrostem gospodarczym na całym świecie.
18.03.2018

Hyundai Heavy Industries otrzymał już 29 kontraktów na budowę jednostek w 2018 roku

Południowokoreańskie stocznie mają za sobą dobry początek 2018 roku, gdyż mocno wzrósł popyt na nowe budowy spowodowany ożywieniem na rynku.
13.03.2018

Iran rozbudowuje flotę. W tym roku odbierze 10 statków z koreańskiej stoczni

Południokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries rozpoczęła w zeszłym roku budowę 10 statków dla irańskiego państwowego armatora. Kontrakt na ich budowę jest wart 650 mln dolarów.
06.03.2018

Koreańska stocznia będzie używać robotów do budowy statków

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries ujawniła swój zamiar rozpoczęcia korzystania z robotów do budowy statków w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów.
05.03.2018

Zwolnienia pracowników wciąż głównym metodą walki z kryzysem na rynku stoczniowym

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
25.02.2018

Inwazja niebieskich smoków na plaży w Sydney (foto, wideo)

Chociaż mają niewiele ponad 2,5 cm długości, są urodzonymi zabójcami i czasami zjadają się nawzajem. Tajemnicze stworzenia o wdzięcznej nazwie "niebieski smok" lub "jaskółka morska" zostały wyrzucone przez przypływ na plażę w Sydney. Zdumieni tym widokiem turyści - zaczęli dzielić się zdjęciami w mediach społecznościowych.
23.02.2018

Maersk Line zamawia dwa kontenerowce w stoczni HHI

Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.
19.02.2018

Największa stocznia świata dalej na minusie

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) zakończyła czwarty kwartał 2017 roku na potężnym minusie. Zakład zanotował w tym czasie stratę 524,8 mln dolarów, prawie dwa razy więcej niż w tym samym kwartale rok wcześniej.
11.02.2018

CMA CGM odebrał swój największy megakontenerowiec

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM odebrał swoją najnowszą jednostkę: CMA CGM Antoine de Saint Exupery - megakontenerowiec o pojemności 20 600 TEU. Statek powstał w stoczni Hanjin Heavy Industries and Construction - Philippines (HHIC-Phil).
28.01.2018

Stocznia HHI wciąż z problemami

Hyundai Heavy Industries (HHI) wciąż cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
24.01.2018

Największa stocznia na świecie planuje osiągnąć sprzedaż rzędu 7,5 mld dolarów w 2018 roku

Koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries postawiła sobie za cel zarobienie w 2018 r. 7,52 mld dolarów ze sprzedaży.
04.01.2018

Czołowa stocznia świata chce zarobić ponad miliard dolarów na sprzedaży akcji

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) chce zebrać 1,21 mld dolarów na sprzedaży udziałów.
27.12.2017

Największe stocznie na świecie dalej zwalniają pracowników

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
16.12.2017

Światowa flota kontenerowców z nowym rekordem

Ładowność floty kontenerowców osiągnęła w listopadzie 21 mln TEU, najwyższy wynik w historii – podaje agencja Alphaliner.
29.11.2017

Portfel zamówień na kontenerowce robi się coraz mniejszy

Globalny portfel zamówień na kontenerowce wyniósł w listopadzie 368 jednostek (2,8 mln TEU). To o 58 procent gorszy wynik niż w lipcu 2008 roku.
22.11.2017

Hyundai Heavy Idustries podzieli się na cztery osobne spółki

Koreański potentat stoczniowy - Hyundai Heavy Idustries - podzieli się na cztery osobne spółki. Oznacza to, że zostaną od niego odłączone sektory niezwiązane bezpośrednio z działalnością stoczniową. Ma to poprawić efektywność zarządzania i konkurencyjność koncernu - czytamy w oświadczeniu HHI.
08.11.2017

Niepewna przyszłość koreańskiej stoczni HHI

Mimo wzrostu zamówień w koreańskich stoczniach we wrześniu, Hyundai Heavy Industries (HHI) cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
15.10.2017

Korea Południowa z największą liczbą zamówień na nowe statki we wrześniu

Stocznie z Korei Południowej zdobyły większość zamówień na nowe jednostki we wrześniu. Ogółem zakłady otrzymały kontrakty na statki o łącznym tonażu 1,46 mln ton – wynika z badań agencji Clarksons Research.
12.10.2017

Iran rozbudowuje flotę. Rozpoczęła się budowa 10 statków w koreańskiej stoczni

03.10.2017

Gigant wśród ciężarowców na gdańskiej redzie

Doskwise Vanguard, najpotężniejszy półzanurzalny ciężarowiec na świecie, odwiedził na kilka godzin Zatokę Gdańską. Wczesnym rankiem (23.08) wszedł na redę, gdzie odbyło się jego bunkrowanie.
23.08.2017

Największy na świecie zanurzalny ciężarowiec w drodze do Kłajpedy

Dockwise Vanguard, największy na świecie zanurzalny ciężarowiec z dokiem na pokładzie płynie z Czarnogóry na Litwę. Pływający dok, który należy do Grupy BLRT, rozpoczął mierzącą 3825 mil podróż do Kłajpedy, gdzie zostanie zainstalowany w Zachodniej Stoczni.
11.08.2017

Największa stocznia świata ze spadkiem zarobków

Kryzys na rynku stoczniowym mocno odbił się na wynikach największej stoczni świata – Hyundai Heavy Industries. Zakład zanotował bowiem prawie 50 proc. spadek zysku netto w drugim kwartale 2017 roku.
01.08.2017

Spada liczba stoczni na świecie. Polska z małą liczbą kompletnie zbudowanych statków

Obecnie na świecie działa 358 stoczni zajmujących się nowymi budowami statków, a ich liczba stale spada – wyliczyła agencja konsultingowa i analityczna Clarksons Research. W przeciągu ostatnich 8 lat liczba aktywnych stoczni zmniejszyła się aż o 62 proc.Z rynku zniknęło najwięcej stoczni specjalizujących się w budowie masowców, ale zmalała także liczba stoczni budujących jednostki dla innych sektorów żeglugi. Co więcej, prawie co trzecia stocznia ma bardzo mały portfel zamówień – ich kontrakty nie sięgają dalej niż koniec
21.07.2017

Światowy rynek stoczniowy odżywa. Duży portfel zamówień w pierwszej połowie roku

Po długim okresie kryzysu koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) w końcu może się cieszyć z prawdziwego strumienia zamówień. W tym roku armatorzy zakontraktowali tam budowę 62 nowych statków o wartości 3,8 mld dolarów.
20.07.2017

Kolejny krok w stronę tunelu

W Miejskiej Bibliotece Publicznej odbyło się spotkanie robocze z przedstawicielami firm, które zakwalifikowały się do drugiego etapu przetargu na wyłonienie wykonawcy zadania pn: Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin.
20.07.2017

Tegoroczny portfel zamówień największej stoczni świata sięga już 3,8 mld dolarów

Po długim okresie kryzysu koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) w końcu może się cieszyć z prawdziwego strumienia zamówień. W tym roku armatorzy zakontraktowali tam budowę 62 nowych statków o wartości 3,8 mld dolarów.
01.06.2017

Będą kolejne zwolnienia w największych stoczniach na świecie

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w zeszłym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec obecnego roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
21.05.2017

DSME uratowane przez kredytorów

Koreańskie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), największa stocznia na świecie, otrzymało wsparcie od swoich kredytorów. Zapobiegnie to upadkowi zakładu.
14.04.2017

Koreańska stocznia z świeżym zastrzykiem gotówki

Kredytorzy jednego z potentatów na rynku stoczniowym, koreańskiego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) przedstawili nowy plan restrukturyzacji zakładu, który zakłada zastrzyk 2,6 mld dolarów gotówki.
23.03.2017

Japoński koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej. Powodem kryzys

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
10.02.2017

Korea Południowa walczy o uratowanie swojego przemysłu stoczniowego

Korea Południowa, ojczyzna trzech największych stoczni na świecie, planuje do 2020 roku przeznaczyć 9,6 mld dolarów na pomoc sektorowi stoczniowemu znajdującemu się w kryzysie.
07.02.2017

Hyundai stracił zamówienie z branży offshore warte 1,9 mld dolarów

Kryzys na rynku offshore trwa. Chevron North Sea Limited anulował zamówienie na jednostkę FPSO w Hyundai Heavy Industries (HHI). Kontrakt podpisany w kwietniu 2013 roku był warty 1,85 mld dolarów.
15.12.2016

Iran rozpoczął rozbudowę floty. Ogromne zamówienie w koreańskiej stoczni

Południokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries podpisała wart 650 mln dolarów kontrakt na budowę 10 statków dla irańskiego państwowego armatora - podały koreańskie media.
09.12.2016

Korea Południowa przeznaczy 9,6 mld dolarów na wsparcie przemysłu stoczniowego

Korea Południowa, ojczyzna trzech największych stoczni na świecie, planuje do 2020 roku przeznaczyć 9,6 mld dolarów na pomoc sektorowi stoczniowemu znajdującemu się w kryzysie.
31.10.2016

20 tys. zwolnień to za mało. Największe stocznie szykują kolejną redukcję zatrudnienia

Sektor stoczniowy w Południowej Korei w tym roku pozbył się już 20 tys. stanowisk pracy. Na koniec roku ta liczba może się zwiększyć nawet dwukrotnie.
25.10.2016

Kolejny koncern rozważa wycofanie się z branży stoczniowej

Japoński Kawasaki Heavy Industries Ltd rozważa całkowite zrezygnowanie z działalności stoczniowej, ze względu na malejącą zyskowność tego przedsięwzięcia.
03.10.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.