PMK
Południowokoreański koncern stoczniowy Hyundai Heavy Industries zanotował stratę w pierwszych 4 miesiącach bieżącego roku przy zmniejszonej liczbie zamówień we wszystkich segmentach.
Strata wyniosła 123 mln dolarów w porównaniu do zysku 109 mln dolarów rok temu. Przychody ze sprzedaży spadły aż o 30 proc.. Na wynik istotny wpływ miały straty z tytułu zamknięcia stoczni w Gunsan, działalności w zakresie zielonej energii, a także straty z anulowanych kontraktów na statki, które wyniosły aż 9,7 miliarda KRW.
Na koniec kwietnia portfel zamówień grupy HHI wynosił 2,7 mld dolarów, o wiele mniej od docelowej kwoty 13,2 mld dolarów, którą przewidywała stocznia. Hyundai przypisał tę tendencję faktowi podniesienia cen statków, a nie braku zainteresowania zamawianiem.
Stocznia sprzedała 12,5 mln akcji do kwietnia 2018 roku. Zdobyte w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na pokrycie kosztów operacyjnych koncernu. Dodatkowo ta kwota ma pomóc w poprawieniu kondycji finansowej spółki i zapewnić fundusze na inwestycje badawczo-rozwojowe. HHI chce dzięki temu także pozbyć się większości długów.
HHI od dłuższego czasu notowała negatywne wyniki finansowe, co zmusiło koncern do podjęcia różnych kroków oszczędnościowych: zwalniania pracowników i zamykania części zakładów.
Obecne ruchy HHI zakładają, że w najbliższej przyszłości dojdzie do końca kryzysu w branży stoczniowej. W swojej prognozie na 2018 rok koncern planuje zdobyć kontrakty na budowę statków warte 14,8 mld dolarów.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek