PMK
Południowokoreańska Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowała sprzedaż 17 procent udziałów w rafinerze Hyundai Oilbank saudyjskiemy gigantowi naftowemu, Saudi Aramco.
W wyniku transakcji Hyundai Heavy otrzymał 1,2 miliarda dolarów. Koncern zamierza wykorzystać te wpływy na spłatę długów i poprawę struktury finansowej, a także inwestycje w nowe segmenty runku, takie jak inteligentne statki i inteligentna logistyka.
Ponadto dzięki inwestycji kapitałowej Grupa HHI planuje zacieśnienie współpracy z Aramco w branży petrochemicznej, w tym w produkcji pochodnych propylenu i wysokowydajnych tworzyw konstrukcyjnych.
Na mocy umowy ogłoszonej w styczniu tego roku Saudi Aramco stało się drugim co do wielkości udziałowcem Hyundai Oilbank. Gigant w zeszłym miesiącu wszedł oficjalne na giełdę.
Oczekuje się, że Aramco sprzeda ogółem 5 proc. swojego kapitału, w tym 2 proc. podczas wejścia na giełdę - informowały w październiku źródła AFP.
Według wcześniejszych doniesień inwestorzy wycenią Aramco, największy koncern naftowy na świecie, na kwotę 1.500-1.700 mld dolarów.
Firma poinformowała, że jej akcje będą oferowane na saudyjskim rynku inwestorom instytucjonalnym, obywatelom Arabii Saudyjskiej, cudzoziemskim rezydentom w Arabii Saudyjskiej i obywatelom krajów Zatoki Perskiej.
Aramco, oceniana jako najbardziej dochodowa firma na świecie, ogłosiła, że w ciągu ośmiu miesięcy tego roku osiągnęła zysk w wysokości 68 miliardów dolarów. W 2018 oku uzyskała 111,1 mld dol. zysków, więcej niż łącznie Apple, Google i Exxon Mobil.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru