PMK
Południowokoreańska Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowała sprzedaż 17 procent udziałów w rafinerze Hyundai Oilbank saudyjskiemy gigantowi naftowemu, Saudi Aramco.
W wyniku transakcji Hyundai Heavy otrzymał 1,2 miliarda dolarów. Koncern zamierza wykorzystać te wpływy na spłatę długów i poprawę struktury finansowej, a także inwestycje w nowe segmenty runku, takie jak inteligentne statki i inteligentna logistyka.
Ponadto dzięki inwestycji kapitałowej Grupa HHI planuje zacieśnienie współpracy z Aramco w branży petrochemicznej, w tym w produkcji pochodnych propylenu i wysokowydajnych tworzyw konstrukcyjnych.
Na mocy umowy ogłoszonej w styczniu tego roku Saudi Aramco stało się drugim co do wielkości udziałowcem Hyundai Oilbank. Gigant w zeszłym miesiącu wszedł oficjalne na giełdę.
Oczekuje się, że Aramco sprzeda ogółem 5 proc. swojego kapitału, w tym 2 proc. podczas wejścia na giełdę - informowały w październiku źródła AFP.
Według wcześniejszych doniesień inwestorzy wycenią Aramco, największy koncern naftowy na świecie, na kwotę 1.500-1.700 mld dolarów.
Firma poinformowała, że jej akcje będą oferowane na saudyjskim rynku inwestorom instytucjonalnym, obywatelom Arabii Saudyjskiej, cudzoziemskim rezydentom w Arabii Saudyjskiej i obywatelom krajów Zatoki Perskiej.
Aramco, oceniana jako najbardziej dochodowa firma na świecie, ogłosiła, że w ciągu ośmiu miesięcy tego roku osiągnęła zysk w wysokości 68 miliardów dolarów. W 2018 oku uzyskała 111,1 mld dol. zysków, więcej niż łącznie Apple, Google i Exxon Mobil.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii