PMK
Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
- Chińskie zapotrzebowanie na LNG spowodowało wznowienie prac nad wieloma projektami wydobywczymi w Stanach Zjednoczonych, Australii i Katarze – powiedział Sam H. Ka, prezes Hyundai Heavy Industries.
Wysoki popyt na LNG w Chinach, a także w mniejszych gospodarkach wschodzących, zachęciło odkrywców energii, w tym Royal Dutch Shell Plc i Total SA, do skupienia się na inwestycjach w projekty dotyczące rozwoju gazu. Towarzyszący temu popyt na transport paliwa jest świetną wiadomością dla przemysłu stoczniowego, który miał ciężko o nowe zamówienia od czasu kryzysu w 2014 roku. Katar planuje zamówić około 60 nowych gazowców LNG, dodając do 50 już posiadanych, zgodnie z do Ministra Energii Saada Sheridy Al-Kaabi.
Ka spodziewa się, że rosnący popyt przyniesie korzyści trzem największym stoczniom świata, z siedzibą w Korei Południowej. Gazowce są najdroższymi komercyjnymi statkami, a ich budowa trwa najdłużej.
HHI, Samsung Heavy Industries oraz Daewoo Shipbulding & Marine Engineering, razem z mniejszymi zakładami z Korei Południowej, zdobyły 94 procent kontraktów na budowę 80 gazowców LNG w zeszłym roku.
Pomogły one zwiększyć portfel zamówień tych zakładów o 25 procent w zeszłym roku. Trzech największych budowniczych na świecie wygrało zamówienia z Kataru na budowę ponad 40 przewoźników LNG.
Ka oczekuje, że światowy przemysł stoczniowy będzie kontynuował stopniową odbudowę w ciągu najbliższych kilku lat. Zamówienia mogą przekroczyć 60 milionów ton brutto.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth