W południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) odbyło się uroczyste cięcie blach dla gazowca LNG zamówionego przez norweską firmę Knutsen. Gazowiec będzie czarterowany przez PGNiG.
Statek będzie jednym z łącznie czterech gazowców zamówionych przez Knutsen, które będą wykorzystywane przez PGNiG. Każdy z nich pomieści 174 tysiące metrów sześciennych LNG. Pierwsza jednostka zostanie oddana do służby w 2023 roku.
Spółka PGNiG Supply & Trading, należąca do PGNiG, podpisała umowę czarterową z Knutsen OAS Shipping na pierwsze dwa statki jeszcze w zeszłym roku. Kolejna umowa dotycząca kolejnych dwóch jednostek została sygnowana tego lata. PGNiG ma prawo do wyłącznego użytkowania wszystkich czterech gazowców przez pierwsze 10 lat z możliwością przedłużenia. Spółka będzie je wykorzystywać do transportu LNG głównie ze Stanów.
Cztery zamówione przez Knutsen statki prawdopodobnie nie będą jedynymi, z jakich korzystać będzie PGNiG. Niedawno pojawiły się doniesienia, że spółka szuka jeszcze jednego statku do transportu ciekłego gazu, który mogłaby wyczarterować. Według doniesień, nie jest wybrany jeszcze konkretny operator. Wiadomo natomiast, że umowa miałaby zostać zawara na 3 do 5 lat.
Gazowiec, którego budowa się rozpoczęła, będzie miał nośność 92 323 ton, pojemność brutto 114 000 ton. Zasilany będzie dwoma silnikami Wärtsilä 5X72DF, które zapewnią mu prędkość eksploatacyjną sięgającą 19 węzłów.
🛳️ Postępuje budowa gazowców dla Grupy Kapitałowej #PGNiG. Posłużą one do przewozu #gazziemny #LNG.
— PGNiG (@GK_PGNiG) August 30, 2021
Wykonawca powiadomił nas właśnie o ważnym kroku - wycięciu pierwszego kawałka stali na kadłub statku 💪
📝 Przypominamy komunikat o czarterze gazowców: https://t.co/bqu8yD7Ono pic.twitter.com/wyCzuitWfE
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów