Media donoszą, że należąca do koncernu PGNiG spółka PGNiG Supply & Trading nosi się z planami wyczarterowania statku do transportu ciekłego gazu ziemnego.
Według doniesień medialnych, spółka nie wybrała jeszcze konkretnego statku ani operatora. Nie wiadomo też dokładnie, jakie zadanie miałby wyczarterowany gazowiec spełniać. Wiadomo natomiast, że umowa miałaby zostać zawara na 3 do 5 lat.
W zeszłym miesiącu PGNiG poinformowało o wyczarterowaniu dwóch nowych zbiornikowców do transportu LNG od firmy Knutsen. Statki jednak dopiero powstaną – mają wyruszyć w pierwsze rejsy w 2024 roku. Jeszcze wcześniej polski koncern wyczarterował od tego samego armatora dwie inne jednostki do obsługi LNG, które zostaną dostarczone w 2023 roku. Oznacza to, że PGNiG będzie łącznie korzystać z floty pięciu nowych statków.
Posłużą one m.in. do transportu gazu zakupionego od Venture Global LNG. Na mocy umów podpisanych z Venture Global Plaquemines i Venture Global Calcasieu Pass PGNiG otrzyma nawet do 5,5 milionów ton gazu rocznie.
Plany PGNiG są powiązane z projektem uniezależnienia się Polski od dostaw gazu z Rosji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów