Według doniesień mediów południowokoreańskich, VLEC Pang Tian o długości 230 m i szerokości 36 m, uległ częściowemu zalaniu i zatopieniu a następnie oparł się o nabrzeże. Przechył udało się później zniwelować.
Statek jest jednym z trzech gazowów VLEC w budowie w HHI, zamówionych przez chińską firmę Zhejiang Satellite Petrochemical. Malezyjski MISC niedawno zgodził się przejąć własność łącznie sześciu VLEC od chińskiej firmy Zhejiang Satellite Petrochemical i wydzierżawić je z powrotem firmie na okres 15 lat.
Jak czytamy w zagranicznych mediach, wskutek tajfunu, ucierpiały również inne jednostki znajdujące się w budowie w stoczni HHI.
Tajfun Maysak dotarł w czwartek na ląd na południowym wybrzeżu Pusanu, wymuszając tymczasowe zamknięcie portów i powodując poważne szkody w regionie. Pracownicy portu spędzają większość czasu na usuwaniu szkód, w tym wielu przewróconych stosów kontenerów.
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.