PMK
Po długim okresie kryzysu koreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) w końcu może się cieszyć z prawdziwego strumienia zamówień. W tym roku armatorzy zakontraktowali tam budowę 62 nowych statków o wartości 3,8 mld dolarów.
Liczba zamówień wzrosła aż o 500 proc. w porównianiu do pierwszych 5 miesięcy 2016 roku, kiedy zakontraktowano tylko 12 jednostek. Tylko w maju HHI wywalczyła 20 kontraktów o wartości 1,3 mld dolarów. Dodatkowo w przypadku wykorzystania wszystkich dodatkowych opcji liczba jednostek wzrośnie do 29, a wartość zamówień do 1,9 mld dolarów.
Obecnie stocznia już przekroczyła połowę swojego celu, który zakładał uzyskanie w 2017 roku kontraktów o wartości 7,5 mld dolarów. Dwie trzecie zamówionych statków to tankowce o nośności ponad 100 tys. dwt, co stanowi połowe VLCC (największych tankowców) zamówionych na świecie.
- Biorąc pod uwagę dotychczasowe zapytania o VLCC i tankowce LNG, nasze prognozy odnośnie zamówień zostaną w tym roku przekroczone – czytamy w oświadczeniu HHI.
Tu buduje się żeglarska historia Szczecina. Jeszcze w tym roku zaprezentują nowoczesną łódź
Rosyjska “flota cieni” korzysta z 443 tankowców, dzięki czemu Moskwa nadal sprzedaje ropę na masową skalę
Największy wycieczkowiec Disneya będzie bazował w Singapurze
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607