PMK
Południokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries rozpoczęła w zeszłym roku budowę 10 statków dla irańskiego państwowego armatora. Kontrakt na ich budowę jest wart 650 mln dolarów.
Tankowce i kontenerowce wybudowane w HHI trafią do spółki Islamic Republic of Iran Shipping Lines. Pierwsze z jednostek mają być oddane już w tym roku. Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie statków danego rodzaju zostanie wybudowanych.
Umowę podpisano w piątek. To pierwsze zamówienie irańskiego armatora po zniesieniu międzynarodowych sankcji. Irańska żegluga to ponad 100 statków. Wiele z nich ma powyżej 15, a nawet 25 lat, stąd potrzeba nowych jednostek.
To zamówienie jest szczególnie cenne dla HHI w momencie, gdy koreański sektor stoczniowy znajduje się w największym od lat kryzysie. Fatalne są między innymi finanse koreańskiej wielkiej trójki , która łącznie zanotowało 5,8 mld dolarów straty w pierwszej połowie 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key