PMK
Południokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries rozpoczęła w zeszłym roku budowę 10 statków dla irańskiego państwowego armatora. Kontrakt na ich budowę jest wart 650 mln dolarów.
Tankowce i kontenerowce wybudowane w HHI trafią do spółki Islamic Republic of Iran Shipping Lines. Pierwsze z jednostek mają być oddane już w tym roku. Nie wiadomo jeszcze, ile dokładnie statków danego rodzaju zostanie wybudowanych.
Umowę podpisano w piątek. To pierwsze zamówienie irańskiego armatora po zniesieniu międzynarodowych sankcji. Irańska żegluga to ponad 100 statków. Wiele z nich ma powyżej 15, a nawet 25 lat, stąd potrzeba nowych jednostek.
To zamówienie jest szczególnie cenne dla HHI w momencie, gdy koreański sektor stoczniowy znajduje się w największym od lat kryzysie. Fatalne są między innymi finanse koreańskiej wielkiej trójki , która łącznie zanotowało 5,8 mld dolarów straty w pierwszej połowie 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej