• <
ATC_CARGO_TOP

Maersk Line wykorzystał opcję na zamówienie dwóch kolejnych kontenerowców

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk Line wykorzystał opcję na zamówienie dwóch kolejnych kontenerowców
Maersk Line wykorzystał opcję na zamówienie dwóch kolejnych kontenerowców - GospodarkaMorska.pl

PMK

13.06.2018 Źródło: własne

Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.

Obie jednostki mają być dostarczone w drugiej połowie 2019 roku. Spółka zdecydowała się na ten ruch po zaobserwowaniu wzrostu popytu na rynku. Mimo to jest to pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę wcześniejsze zapowiedzi armatora o nieposzerzaniu floty.

- Podczas gdy naszym preferowanym sposobem zwiększania floty jest inwestowanie w tonaż z drugiej ręki, obejmuje to również przegląd rynku kontenerowców - dużych i małych, nowych i wyczarterowanych. Statki klasy H stanowią unikalny segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym – czytamy w oświadczeniu Maersk Line.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych statków klasy H. Dodają one elastyczności operacyjnej i stanowią segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym i rynkach czarterowych. Zastąpią one starszy, mniej wydajny tonaż, ponieważ będziemy nadal ściśle zarządzać naszą przepustowością – czytamy dalej.

Maersk Line zanotował zysk 584 mln dolarów w 2017 roku. To o wiele lepszy wynik niż rok temu, gdy koncern stracił 367 mln dolarów.

Przychody koncernu w zeszłym roku wzrosły o 14,9 proc, do 23,8 mld dolarów, o 3,1 mld dolarów więcej niż w 2016 roku. Wpływ na to miał 11,7 procentowy wzrost rejsów jednostek Maerska.

Wciąż kulą u nogi Maerska są sektory transportu i wydobycia ropy, z powodu kryzysu na rynku. Podobnie sprawa wyglądu w sektorze transportu kontenerowego. Mimo tego to w tym sektorze Soren Skou, prezes Maerska, widzi przyszłość koncernu. Tym bardziej, że widać pierwsze znaki ożywienia na rynku.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33060,00 $ tona 0,46% 11 cze
 Cynk 3011,00 $ tona 1,55% 11 cze
 Aluminium 2490,00 $ tona 0,81% 11 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.