• <
bulk_cargo_port_szczecin

Żegluga kontenerowa może znów mieć problem z nadpodażą jednostek

PMK

13.06.2018 19:00 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Żegluga kontenerowa może znów mieć problem z nadpodażą jednostek

Partnerzy portalu

Żegluga kontenerowa może znów mieć problem z nadpodażą jednostek - GospodarkaMorska.pl

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

Mimo to ożywienie w sektorze kontenerów zaobserwowane w ubiegłym roku było bardzo delikatne, a poprawa stawek frachtowych będzie tylko krótkotrwała.

Wraz ze wzrostem zysków z transportu kontenerowego pojawiają sie obawy, że może nastąpić kolejna potężna fala napływu tonażu, ponieważ właściciele pędzą do stoczni, aby odmłodzić swoją flotę przed wejściem przepisów o emisji siarki w 2020 roku. Takie decyzje podjęli między innymi armatorzy Evergeen i Yang Ming, którzy łącznie zamówili ponad 20 jednostek. Z kolei w 3 kwartale duże zamówienia złożyło CMA CGM i MSC.

Tych obaw nie podziela Rolf Habben Jansen, prezez Hapag-Lloyd.

- Uważam, że nie ma co się obawiać ponownej nadwyżki tonażu na rynku. Pamiętajmy, że rynek transportu kontenerowego wciąż rośnie i to w tempie 4-5 proc. rocznie. O znalezienie balansu nie będzie więc trudno – przekonuje Jansen.

Jensen uważa ponadto, że konsolidacja w sektorze będzie kontynuowana, co jeszcze bardziej zmniejszy liczbę największych firm spedycyjnych w wyniku połączenia ich działalności. Ostatecznie ma to doprowadzić do pozostania zaledwiedziewięciu z 20 największych przedsiębiorstw żeglugowych.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.