• <
Famor_1100x200_2022

Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE

27.01.2022 20:31
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE

Partnerzy portalu

Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE - GospodarkaMorska.pl
Fot. KSOE

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) chce do 2025 roku dysponować technologią umożliwiającą transport wodoru za pomocą statków. Byłby to przełom w dostawach bezemisyjnych paliw, zwłaszcza że w wodorze upatruje się główny nośnik bezemisyjnej energii.

Producenci statków na całym świecie szukają sposobów na transport wodoru, który obecnie dostarczany jest rurociągami i ciężarówkami. Głównym wyzwaniem w transporcie wodoru jest utrzymanie go w temperaturze minus 253 stopni Celsjusza, czyli zaledwie 20 stopni powyżej najzimniejszej możliwej temperatury - tak, aby pozostał on w postaci płynnej, unikając jednocześnie ryzyka pęknięcia części statku.

- Opracowaliśmy już statek koncepcyjny o pojemności 20 tys. metrów sześciennych - powiedział Yoo Byeong-yong, wiceprezes Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) Energy System Research Institute.

Choć proponowane jednostki są niewielkie w porównaniu z największymi supertankowcami do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), które mogą transportować do 266 tys. metrów sześciennych, to w miarę rozwoju technologii zbiornikowce na wodór będą coraz większe – przekonuje inwestor.

Oczekuje się, że około 20 statków o pojemności 20 tys. metrów sześciennych zostanie zbudowanych w latach 2030-2040, a jeśli popyt będzie jeszcze wyższy to po 2040 roku liczba kontraktowanych statków może wzrosnąć do 200 większych statków o pojemności 170 tys. metrów sześciennych. KSOE spodziewa się, że gazowce to przewozu wodoru zostaną skomercjalizowane między 2025 a 2027 rokiem.

Przedstawiciele KSOE przekonują też, że na początkowym etapie statki transportujące wodór będą napędzane LNG, ale gdy rynek wodoru dojrzeje, statki będą mogły być napędzane samym wodorem.

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. jest jednym z największych na świecie producentów statków. Dawniej znany jako Hyundai Heavy Industries (HHI), w maju 2019 roku podzielono podmiot na dwie spółki, KSOE i nowo utworzony HHI. KSOE stało się spółką holdingową, pozostając pod skrzydłami HHI.

Żegluga, która obsługuje około 90 proc. światowego handlu i odpowiada za prawie 3 proc. światowej emisji CO2, jest pod rosnącą presją ekologów, aby podjąć bardziej konkretne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Przedstawiciele branży twierdzą, że pierwsze statki o zerowej emisji netto muszą pojawić się w globalnej flocie do 2030 roku, a statki napędzane ekologicznym wodorem mogłyby pomóc w osiągnięciu tego celu.


Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34975,00 $ tona 1,82% 16 maj
 Cynk 3583,00 $ tona 2,40% 16 maj
 Aluminium 2790,00 $ tona 2,50% 16 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.