PMK
Południowokoreański koncern stoczniowy Hyundai Heavy Industries zanotował stratę w pierwszym kwartale bieżącego roku przy zmniejszonej liczbie zamówień we wszystkich segmentach.
Strata wyniosła 123 mln dolarów w porównaniu do zysku 109 mln dolarów rok temu. Przychody ze sprzedaży spadły aż o 30 proc.. Na wynik istotny wpływ miały straty z tytułu zamknięcia stoczni w Gunsan, działalności w zakresie zielonej energii, a także straty z anulowanych kontraktów na statki, które wyniosły aż 9,7 miliarda KRW.
Na koniec marca portfel zamówień grupy HHI wynosił 2,7 mld dolarów, o wiele mniej od docelowej kwoty 13,2 mld dolarów, którą przewidywała stocznia. Hyundai przypisał tę tendencję faktowi podniesienia cen statków, a nie braku zainteresowania zamawianiem.
Stocznia sprzedała 12,5 mln akcji do marca 2018 roku. Zdobyte w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na pokrycie kosztów operacyjnych koncernu. Dodatkowo ta kwota ma pomóc w poprawieniu kondycji finansowej spółki i zapewnić fundusze na inwestycje badawczo-rozwojowe. HHI chce dzięki temu także pozbyć się większości długów.
HHI od dłuższego czasu notowała negatywne wyniki finansowe, co zmusiło koncern do podjęcia różnych kroków oszczędnościowych: zwalniania pracowników i zamykania części zakładów.
Obecne ruchy HHI zakładają, że w najbliższej przyszłości dojdzie do końca kryzysu w branży stoczniowej. W swojej prognozie na 2018 rok koncern planuje zdobyć kontrakty na budowę statków warte 14,8 mld dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii