mk
Południowokoreański holding stoczniowy Hyundai Heavy Industries (HHI) podpisał oficjalny kontrakt, pozwalający na kontynuację procedury przejęcia mniejszego rywala Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Umowa została podpisana z koreańskim państwowym pożyczkodawcą Korea Development Bank (KDB) w dniu 8 marca i jest zgodna z warunkową umową, którą obie strony osiągnęły w styczniu 2019 roku.
Duet zgodził się, że KDB, który posiada 55,7 procent udziałów w DSME o szacunkowej wartości 2,16 biliona KRW (1,94 miliarda USD), będzie sprzedawał swój udział.
KDB przekaże swój zwykły zapas DSME na rzecz HHI i kupi akcje KRW o wartości 1,5 tryliona USD, potwierdzone dziś przez Hyundai Heavy w akcie wymiany papierów wartościowych.
Co więcej, bank rozważy przekazanie 1 biliona KRW na pomoc finansową dla DSME.
HHI ustanowi spółkę holdingową, która będzie kontrolować stocznie grupy, w tym DSME.
Transakcja spowoduje, że HHI będzie właścicielem 26 procent udziałów w DSME i 18 procent KDB.
Jak wyjaśnił Hyundai Heavy, głównym warunkiem realizacji tego rodzaju inwestycji jest otrzymanie wszystkich rządowych zezwoleń, a także zatwierdzenie połączenia jednostek przez krajowe i zagraniczne organy regulacyjne.
Ostatnim krajowym konkurentem dla powstałego holdingu będzie stocznia Samsung Heavy Industries (SHI), która nie wyraziła zainteresowania kupnem większościowego pakietu udziałów w DSME.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek