Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Chińska administracja państwowa ds. regulacji rynku (SAMR) poinformowała KSOE, że ich fuzja z DSME nie narusza praw antymonopolowych ani nie zagraża zdrowej konkurencji w Państwie Środka.
To trzecia międzynarodowa zgoda uzyskana przez KSOE. W październiku 2019 roku umowa otrzymała zielone światło od Kazachstanu. Taką samą decyzję w sierpniu tego roku podjęłą Singapurska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (CCCS).
Fuzja o wartości 1,8 miliarda dolarów nadal wymaga zezwoleń Korei Południowej, Japonii i Unii Europejskiej. Od zeszłego roku UE wciąż bada planowaną fuzję, gdyż obawia się, że może ona zmniejszyć konkurencję na różnych światowych rynkach stoczniowych, takich jak tankowce LNG i LPG, kontenerowce i tankowce. Pandemia koronawirusa spowolniła śledztwo, opóźniając ostateczną decyzję komisji.
Oczekuje się, że zgoda Chin będzie miała pozytywny wpływ na śledztwa antymonopolowe przeprowadzane przez władze w Korei, Japonii i UE - powiedział urzędnik KSOE.
W marcu ubiegłego roku HHI podpisało formalną umowę przejęcia DSME. Porozumienie zostało osiągnięte przy udziale koreańskiego pożyczkodawcy państwowego Korea Development Bank (KDB), większościowego udziałowca DSME, posiadającego 55,7% udziałów w firmie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza