Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Chińska administracja państwowa ds. regulacji rynku (SAMR) poinformowała KSOE, że ich fuzja z DSME nie narusza praw antymonopolowych ani nie zagraża zdrowej konkurencji w Państwie Środka.
To trzecia międzynarodowa zgoda uzyskana przez KSOE. W październiku 2019 roku umowa otrzymała zielone światło od Kazachstanu. Taką samą decyzję w sierpniu tego roku podjęłą Singapurska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (CCCS).
Fuzja o wartości 1,8 miliarda dolarów nadal wymaga zezwoleń Korei Południowej, Japonii i Unii Europejskiej. Od zeszłego roku UE wciąż bada planowaną fuzję, gdyż obawia się, że może ona zmniejszyć konkurencję na różnych światowych rynkach stoczniowych, takich jak tankowce LNG i LPG, kontenerowce i tankowce. Pandemia koronawirusa spowolniła śledztwo, opóźniając ostateczną decyzję komisji.
Oczekuje się, że zgoda Chin będzie miała pozytywny wpływ na śledztwa antymonopolowe przeprowadzane przez władze w Korei, Japonii i UE - powiedział urzędnik KSOE.
W marcu ubiegłego roku HHI podpisało formalną umowę przejęcia DSME. Porozumienie zostało osiągnięte przy udziale koreańskiego pożyczkodawcy państwowego Korea Development Bank (KDB), większościowego udziałowca DSME, posiadającego 55,7% udziałów w firmie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów