• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Pilot, który wprowadził Ever Forward na mieliznę, bo zagapił się w telefon, oddaje licencję

jb

18.01.2023 21:50
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Pilot, który wprowadził Ever Forward na mieliznę, bo zagapił się w telefon, oddaje licencję

Partnerzy portalu

Pilot, który wprowadził Ever Forward na mieliznę, bo zagapił się w telefon, oddaje licencję - GospodarkaMorska.pl
Fot. Twitter/@safety4sea

Pełniący funkcję pilota kpt. Steven Germac, przez którego kontenerowiec Ever Forward utknął w zatoce Chesapeake w 2022 roku, zrezygnował z licencji pilota morskiego w stanie Maryland i zgodnie z zawartym porozumieniem ma się o nią nigdy więcej nie ubiegać.

13 marca ubiegłego roku 334-metrowy Ever Forward był pilotowany przez kapitana Stevena Germaca. W czasie obecności Germaca, pilota stanu Maryland, kapitan statku był w innym miejscu na jednostce. Statek poruszał się między portem Baltimore w stanie Maryland a Norfolk w Wirginii, kiedy osiadł na mieliźnie w kanale Craighhill, w kierunku na północ od mostu Chesapeake Bay Bridge. 

Nikt nie ucierpiał, obyło się także bez uszkodzeń jednostki, wycieków i zanieczyszczeń lokalnego środowiska wodnego.

Ever Forward został uwolniony dopiero w połowie kwietnia 2022 roku, zatem ponad miesiąc od zdarzenia. Ekipy pracowały całymi dniami, wykopując statek z kilkunastu metrów błota i usuwając z pokładu 500 kontenerów, aby przywrócić go na powierzchnię.

Straż Wybrzeża Stanów Zjednoczonych określiła w sporządzonym przez siebie raporcie kilka głównych czynników, które doprowadziły do incydentu. Jednym z nich było korzystanie ze smartfona. Stwierdzono, że ​​Germac wykonywał i odbierał liczne połączenia, pisał wiadomości tekstowe oraz e-maile na swoim osobistym telefonie aż do momentu ugrzęźnięcia. Raport ten doprowadził Radę Pilotów Maryland Board of Pilots do jednomyślnego zatwierdzenia zmian zasad ograniczających korzystanie z urządzeń komórkowych podczas obsługi statku w stanie.

W ramach porozumienia Germac zgodził się z ustaleniami dochodzeniowymi Zarządu, że nie wykorzystał wszystkich dostępnych środków do monitorowania pozycji statku Ever Forward, aby uniknąć wejścia na mieliznę.  Zrezygnował ze swojej licencji pilota morskiego w Maryland. Zobowiązał się nigdy nie zabiegać o jej odnowienie. W zamian za to Rada Pilotów zgodziła się nie nakładać na niego grzywny ani nie domagać się innych działań dyscyplinarnych. Pełna treść porozumienia dostępna tutaj.

Germac nie pilotował żadnego statku od tamtego czasu. 

Partnerzy portalu

KONFERENCJA_PRAWA_MORSKIEGO_UG_2024
legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.