Południowokoreański gigant
stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE),
należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie
kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch
swoich podspółkach.
Hyundai Heavy Industries otrzymało
zamówienie na budowę 7 z tych jednostek, a pozostałe miały
powstać w Hyundai Samho Heavy Industries. Całkowita wartość
kontraktu wynosiła 877 mln dolarów.
KSOE powiedział, że
kontrakty zostały anulowane, ponieważ anonimowy armator z Oceanii
przekroczył termin zapłaty.
W 2020 roku spółki KSOE zdobyły zamówienia na 116 statków o wartości około 10 miliardów dolarów, zbliżając się do celu 11 miliardów dolarów pomimo poważnego spowolnienia w sektorze spowodowanego skutkami pandemii koronawirusa.
W 2021 roku stoczniowiec zwiększył
swój cel do łącznych 14,9 miliardów dolarów, z powodu
pozytywnych prognoz dotyczących popytu w przemyśle stoczniowym.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries