PMK
Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.
Obie jednostki mają być dostarczone w drugiej połowie 2019 roku. Spółka zdecydowała się na ten ruch po zaobserwowaniu wzrostu popytu na rynku. Mimo to jest to pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę wcześniejsze zapowiedzi armatora o nieposzerzaniu floty.
- Podczas gdy naszym preferowanym sposobem zwiększania floty jest inwestowanie w tonaż z drugiej ręki, obejmuje to również przegląd rynku kontenerowców - dużych i małych, nowych i wyczarterowanych. Statki klasy H stanowią unikalny segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym – czytamy w oświadczeniu Maersk Line.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych statków klasy H. Dodają one elastyczności operacyjnej i stanowią segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym i rynkach czarterowych. Zastąpią one starszy, mniej wydajny tonaż, ponieważ będziemy nadal ściśle zarządzać naszą przepustowością – czytamy dalej.
Maersk Line zanotował zysk 584 mln dolarów w 2017 roku. To o wiele lepszy wynik niż rok temu, gdy koncern stracił 367 mln dolarów.
Przychody koncernu w zeszłym roku wzrosły o 14,9 proc, do 23,8 mld dolarów, o 3,1 mld dolarów więcej niż w 2016 roku. Wpływ na to miał 11,7 procentowy wzrost rejsów jednostek Maerska.
Wciąż kulą u nogi Maerska są sektory transportu i wydobycia ropy, z powodu kryzysu na rynku. Podobnie sprawa wyglądu w sektorze transportu kontenerowego. Mimo tego to w tym sektorze Soren Skou, prezes Maerska, widzi przyszłość koncernu. Tym bardziej, że widać pierwsze znaki ożywienia na rynku.
Polska i Portugalia wspólnie po LNG?
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34700,00 $ | tona | 2,44% | 20 maj |
Cynk | 3754,00 $ | tona | 2,93% | 20 maj |
Aluminium | 2930,00 $ | tona | 3,72% | 20 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |