• <
Nauta_top_1100x200

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

PMK

02.06.2019 17:19 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych
Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych - GospodarkaMorska.pl

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.

Hyundai Heavy Industries zatwierdziło wartą 1,6 mln dolarów umowę zakupu DSME z Korea Development Bank w marcu tego roku. Bank jest największym udziałowcem stoczni, posiadając 55,7 akcji. W ramach umowy DSME będzie podzielone na spółki podrzędne, a HHI przejmie te zajmujące się budową statków i sektorem offshore.

Związki zawodowe obawiają się, że wskutek tej umowy Hyundai Heavy Industries odziedziczy ogromne zadłużenie, co doprowadzi do redukcji zatrudnienia.

- Ten plan ma na celu zwiększenie możliwości i wartości Hyundai Heavy poprzez fuzję z Daewoo Shipbuilding - powiedział Heavy Han Young-seuk, prezes i dyrektor naczelny HHI.

Jeśli podział zostanie zakończony, w ramach holdingu Hyundai Heavy Industries Holdings Co powstanie nowa spółka - Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), która skoncentruje się na badaniach i rozwoju oraz inwestycjach. Daewoo Shipbuilding będzie działać w ramach KSOE.

Hyundai Heavy Industries już zapowiedziało, że zagwarantuje bezpieczeństwo pracy. Mimo to związek zawodowy będzie starał się o podjęcie działań prawnych w celu unieważnienia decyzji akcjonariuszy, twierdząc, że spotkanie nie przebiegało zgodnie z właściwymi procedurami, ponieważ w ostatniej chwili zmienione zostało jego miejsce.

Koreańska Federacja Pracodawców (KEF) wezwała związek do współpracy z firmą w celu przeciwdziałania konkurencji ze strony Chin.

- Koreańscy stoczniowcy dotąd rywalizowali ze sobą, aby zdobyć zamówienia na światowych rynkach. Taka konkurencja spowodowała niższą wartość kontraktów. Nasilająca się wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami jest również poważnym zmartwieniem dla eksporterów. W tym krytycznym momencie fuzja pomoże największemu budowniczemu statków w kraju odzyskać rentowność - powiedziało KEF w oświadczeniu.

Hyundai Heavy Industries i DSME posiadają łącznie około 20 procent światowego portfela zamówień. W przypadku przejęcia Hyundai Heavy Industries Holdings obejmie cztery firmy stoczniowe: Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries, Hyundai Mipo Dockyard i DSME.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37862,00 $ tona 0,23% 14 paź
 Cynk 3551,00 $ tona 4,17% 14 paź
 Aluminium 3151,00 $ tona 2,47% 14 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.