PMK
Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.
Hyundai Heavy Industries zatwierdziło wartą 1,6 mln dolarów umowę zakupu DSME z Korea Development Bank w marcu tego roku. Bank jest największym udziałowcem stoczni, posiadając 55,7 akcji. W ramach umowy DSME będzie podzielone na spółki podrzędne, a HHI przejmie te zajmujące się budową statków i sektorem offshore.
Związki zawodowe obawiają się, że wskutek tej umowy Hyundai Heavy Industries odziedziczy ogromne zadłużenie, co doprowadzi do redukcji zatrudnienia.
- Ten plan ma na celu zwiększenie możliwości i wartości Hyundai Heavy poprzez fuzję z Daewoo Shipbuilding - powiedział Heavy Han Young-seuk, prezes i dyrektor naczelny HHI.
Jeśli podział zostanie zakończony, w ramach holdingu Hyundai Heavy Industries Holdings Co powstanie nowa spółka - Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), która skoncentruje się na badaniach i rozwoju oraz inwestycjach. Daewoo Shipbuilding będzie działać w ramach KSOE.
Hyundai Heavy Industries już zapowiedziało, że zagwarantuje bezpieczeństwo pracy. Mimo to związek zawodowy będzie starał się o podjęcie działań prawnych w celu unieważnienia decyzji akcjonariuszy, twierdząc, że spotkanie nie przebiegało zgodnie z właściwymi procedurami, ponieważ w ostatniej chwili zmienione zostało jego miejsce.
Koreańska Federacja Pracodawców (KEF) wezwała związek do współpracy z firmą w celu przeciwdziałania konkurencji ze strony Chin.
- Koreańscy stoczniowcy dotąd rywalizowali ze sobą, aby zdobyć zamówienia na światowych rynkach. Taka konkurencja spowodowała niższą wartość kontraktów. Nasilająca się wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami jest również poważnym zmartwieniem dla eksporterów. W tym krytycznym momencie fuzja pomoże największemu budowniczemu statków w kraju odzyskać rentowność - powiedziało KEF w oświadczeniu.
Hyundai Heavy Industries i DSME posiadają łącznie około 20 procent światowego portfela zamówień. W przypadku przejęcia Hyundai Heavy Industries Holdings obejmie cztery firmy stoczniowe: Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries, Hyundai Mipo Dockyard i DSME.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej