• <

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

Strona główna Stocznie, offshore Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych
Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych - GospodarkaMorska.pl

PMK

02.06.2019 Źródło: własne

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.

Hyundai Heavy Industries zatwierdziło wartą 1,6 mln dolarów umowę zakupu DSME z Korea Development Bank w marcu tego roku. Bank jest największym udziałowcem stoczni, posiadając 55,7 akcji. W ramach umowy DSME będzie podzielone na spółki podrzędne, a HHI przejmie te zajmujące się budową statków i sektorem offshore.

Związki zawodowe obawiają się, że wskutek tej umowy Hyundai Heavy Industries odziedziczy ogromne zadłużenie, co doprowadzi do redukcji zatrudnienia.

- Ten plan ma na celu zwiększenie możliwości i wartości Hyundai Heavy poprzez fuzję z Daewoo Shipbuilding - powiedział Heavy Han Young-seuk, prezes i dyrektor naczelny HHI.

Jeśli podział zostanie zakończony, w ramach holdingu Hyundai Heavy Industries Holdings Co powstanie nowa spółka - Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), która skoncentruje się na badaniach i rozwoju oraz inwestycjach. Daewoo Shipbuilding będzie działać w ramach KSOE.

Hyundai Heavy Industries już zapowiedziało, że zagwarantuje bezpieczeństwo pracy. Mimo to związek zawodowy będzie starał się o podjęcie działań prawnych w celu unieważnienia decyzji akcjonariuszy, twierdząc, że spotkanie nie przebiegało zgodnie z właściwymi procedurami, ponieważ w ostatniej chwili zmienione zostało jego miejsce.

Koreańska Federacja Pracodawców (KEF) wezwała związek do współpracy z firmą w celu przeciwdziałania konkurencji ze strony Chin.

- Koreańscy stoczniowcy dotąd rywalizowali ze sobą, aby zdobyć zamówienia na światowych rynkach. Taka konkurencja spowodowała niższą wartość kontraktów. Nasilająca się wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami jest również poważnym zmartwieniem dla eksporterów. W tym krytycznym momencie fuzja pomoże największemu budowniczemu statków w kraju odzyskać rentowność - powiedziało KEF w oświadczeniu.

Hyundai Heavy Industries i DSME posiadają łącznie około 20 procent światowego portfela zamówień. W przypadku przejęcia Hyundai Heavy Industries Holdings obejmie cztery firmy stoczniowe: Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries, Hyundai Mipo Dockyard i DSME.

Źródło:
własne
 Ropa brent 43,09 $ baryłka  0,16% 16:56
 Cyna 17150,00 $ tona 1,12% 6 lip
 Cynk 2037,00 $ tona 0,84% 6 lip
 Aluminium 1593,00 $ tona 0,76% 6 lip
 Pallad 1949,20 $ uncja  0,56% 16:56
 Platyna 880,25 $ uncja  2,46% 16:56
 Srebro 19,11 $ uncja  2,63% 16:56
 Złoto 1823,95 $ uncja  0,91% 16:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.