PMK
Francuski gigant kontenerowy CMA CGM odebrał swoją najnowszą jednostkę: CMA CGM Antoine de Saint Exupery - megakontenerowiec o pojemności 20 600 TEU. Statek powstał w stoczni Hanjin Heavy Industries and Construction - Philippines (HHIC-Phil).
Ceremonia dostawy tego olbrzymiego kontenerowca odbyła się 25 stycznia, w zakładzie HHIC-Phil. Jednostka może pochwalić się długością 400 metrów i szerokością 59 metrów. Oznacza to, że jest dłuższa niż cztery boiska futbolowe i większa niż Wieża Eiffla czy Empire State Building. Wartość rynkowa kontenerowca to 129,11 mln dolarów.
CMA CGM Antoine de Saint Exupery jest pierwszym z trzech kontenerowców o ładowności 20,6 tys. TEU zamówionych przez francuskiego armatora w HHIC-Phil. Kontrakt na budowę tych jednostek podpisano w kwietniu 2015 roku.
Statek o nośności 197200 dwt został zwodowany w sierpniu 2017 roku, a w grudniu tego samego roku przeszedł próby morskie. Kontenerowiec zostanie oddany do użytku 6 lutego. Zostanie wdrożony we francuskiej linii Asia 1, która łączy Azję z Europą Północną.
Francuski armator wiedzie prym wśród przewoźników kontenerowych w ekologiczności swoich jednostek. Obecnie, kontenerowce Francuzów produkują około 60 gram CO2 na kilometr, o połowę mniej niż w 2005 (120 g). Część statków, np. CMA CGM Bougainville, osiągnęła poziom 37 g CO2 na km, a nie są to małe jednostki (ładowność 18 tys. TEU).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej