sons/offshore-energy
Hyundai Heavy Industries (HHI), największa na świecie firma stoczniowa, postanowił zintegrować swoje działy przemysłu stoczniowego i offshore i zmniejszyć działalność o około 20 procent.
HHI poinformował w oświadczeniu, że plan reorganizacji zostanie wdrożony od 1 lipca 2020 r.
Jak wyjaśniono, pandemia koronawirusa negatywnie wpłynęła na działalność HHI, zmuszając stocznię do znalezienia sposobów na przezwyciężenie kryzysu. Zdaniem spółki, reorganizacja pomoże HHI poprawić wydajność i zapewnić konkurencyjność.
„Obecnie przetrwanie kryzysu jest priorytetem, dlatego też wykorzystamy wszystkie nasze możliwości i skoncentrujemy wysiłki na osiągnięciu celów naszego zarządu w tym roku” - powiedział urzędnik z HHI.
HHI zamierza w szczególności przenieść pracowników z działu offshore do działu statków handlowych i wykorzystać puste obszary placu budowy zakładu offshore do budowy statków handlowych, takich jak tankowce LNG - jak podał Business Korea.
Ponadto, integrując podobne działy, HHI planuje zmiejszyć swoją organizację o 20 procent. Spowoduje to również zmniejszenie liczby członków kierownictwa HHI.
Spowolnienie w światowej gospodarce znacznie zmniejszyło popyt na nowe statki. W pierwszych pięciu miesiącach tego roku trzech największych stoczniowców w Korei Południowej odnotowało gwałtowny spadek ogólnej liczby nowych zamówień w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dzieje się tak pomimo faktu, że koreańscy stoczniowcy zaobserwowali wzrost zamówień na przewoźniki LNG w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
W ubiegłym miesiącu Export-Import Bank of Korea (Eximbank) powiedział, że zapewni 5,2 bln ₩ (4,2 miliarda USD) wsparcia finansowego dla budowniczych statków i ich kontrahentów, z powodu spadku zamówień spowodowanego przez COVID-19. Bank zwiększył pomoc finansową z początkowo ogłoszonej kwoty 3,8 bln ₩.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów