PMK
Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) zakończyła czwarty kwartał 2017 roku na potężnym minusie. Zakład zanotował w tym czasie stratę 524,8 mln dolarów, prawie dwa razy więcej niż w tym samym kwartale rok wcześniej.
Koszty operacyjne w tym okresie wyniosły aż 298 mln dolarów, przy zysku rzędu tylko 56 mln dolarów. Do tego sprzedaż zanotowała 33 proc. spadek do 3,2 mld dolarów, z 4,7 mld w IV kwartale 2016 roku.
W związku ze stratami związki zawodowe zakładu podpisały nową umowę z zarządem. W jej myśl na 2 lata pensje zostaną zamrożone i nie będzie żadnych podwyżek. W zamian za to każdy z pracowników odstanie dodatkową pensję za rok 2016 i 2017 oraz bonus w wysokości 1380 dolarów.
HHI zdobyła w zesżzym roku roku zamówienia na ponad 30 jednostek, to zaledwie 1/3 kontraktów, które zakład planował zdobyć. Władze stoczni przyznały, że jeżeli sytuacja się nie poprawi będą zmuszeni zamknąć wszystkie zakłady koncernu w ciągu 8 następnych miesięcy.
Obecnie koncern ma portfelu zamówienia na 75 statków, które zostaną zbudowane w ciągu najbliższych 8 miesięcy. Dodatkowym obciążeniem jest fakt, że ceny nowych statków spadły w tym roku prawie o połowę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii