• <
kongsberg_mega_2020

H-Line zamawia kolejnego gazowca LNG w stoczni Hyundai Samho

Strona główna Stocznie, offshore H-Line zamawia kolejnego gazowca LNG w stoczni Hyundai Samho
H-Line zamawia kolejnego gazowca LNG w stoczni Hyundai Samho - GospodarkaMorska.pl

PMK

09.12.2019 Źródło: własne

Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) zdobyła kontrakt na budowę gazowca LNG o pojemności 174 tys. m3. Umowa warta 190,5 mln dolarów została podpisana z rodzimym armatorem H-Line Shipping. Nowa jednostka ma zostać przekazana właścicielowi najpóźniej 15 czerwca 2022 roku.

We wrześniu tego roku H-Line zamówiło w Hyundai Samho gazowca LNG o identycznych rozmiarach, który ma zostać dostarczony pod koniec 2021 roku. Wcześniej firma żeglugowa zamówiła w Hyundai Samho dwa masowce napędzane LNG.

H-Line Shipping obsługuje obecnie cztery własne i trzy wspólne gazowce LNG, zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej firmy. Statki importują dostawy LNG z Indonezji, Omanu i Kataru w ramach 20–25-letniej długoterminowej umowy transportowej z Korea Gas Corporation (KOGAS).

Dalsze zamawianie gazowców LNG nie dziwi, biorąc pod uwagę, że przez kolejne półtora roku branża transportu tego surowca pozostanie na fali wznoszącej. Sektor napędzany jest rosnącym popytem, ponieważ coraz więcej krajów traktuje skroplony gaz ziemny jako źródło energii, zastępując ropę i węgiel. Dodatkowo rośnie także podaż, gdyż na wodę trafia coraz więcej nowych jednostek do transportu tego gazu.

Chiny są główną lokomotywą tego wzrostu. Państwo Środka to największe źródłem wzrostu popytu na LNG oraz drugi co do wielkości importer tego surowca. Zużycie gazu ziemnego w Chinach wzrosło w wyniku programu gazyfikacji, która zakłada przejście milionów gospodarstw domowych na zasilanie gazem zamiast węgla.

Grecja i Japonia dominują pod względem wartości posiadanych aktywów LNG. Grecja wyprzedziła ostatnio Japonię, zamawiając dużą liczbę statków od 2018 roku. Chiny są obecnie w posiadaniu 45 statków, z czego ponad połowa ma mniej niż 2 lata.

Jeśli chodzi o stocznie, Korea Południowa zawsze była krajem sprzyjającym budowie statków LNG, w szczególności po połączeniu gigantów HHI i DSME, Chiny zaczęły odczuwać presję. Jednak następuje powolna zmiana, ponieważ rynek gazu zaczyna inwestować więcej pieniędzy w chińskie stocznie.

Spośród 127 statków, które mają zostać oddane do służby w ciągu najbliższych 3 lat, 17% zostanie zbudowanych w chińskich zakładach, 75% w Korei Południowej, a reszta w Japonii.

Źródło:
własne
wartsila_390x100_2020
 Ropa brent 41,83 $ baryłka  0,00% 22:58
 Cyna 18055,00 $ tona 0,32% 23 wrz
 Cynk 2422,00 $ tona -2,02% 23 wrz
 Aluminium 1718,00 $ tona -1,49% 23 wrz
 Pallad 2230,20 $ uncja  0,00% 22:59
 Platyna 841,60 $ uncja  0,00% 22:59
 Srebro 22,98 $ uncja  0,00% 22:59
 Złoto 1864,15 $ uncja  0,00% 22:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.