PMK
Koreański potentat stoczniowy - Hyundai Heavy Idustries - podzieli się na cztery osobne spółki. Oznacza to, że zostaną od niego odłączone sektory niezwiązane bezpośrednio z działalnością stoczniową. Ma to poprawić efektywność zarządzania i konkurencyjność koncernu - czytamy w oświadczeniu HHI.
Zgodnie z planem Hyundai podzieli się na cztery osobne firmy. W jednej z nich zachowane będzie podstawowa działalność koncernu: budowanie statków, obiektów offshore oraz zakład przemysłowy. Trzy następne spółki będą zajmowały się kolejno: systemami elektro - elektrycznymi, sprzętem konstrukcyjnym oraz robotyką.
Koreańskie stocznie sprzedają poboczne gałęzie swojego majątku i tną miejsca pracy, by poradzić sobie z kryzysem wywołanym przez mniejsze zamówienia ze strony rynku paliwowego. Korea jest ojczyzną trzech największych zakładów stoczniowych na świecie: HHI, Daewoo Shipbuilding & Marine i Samsung Heavy Industries Co Ltd.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Największym portfelem może pochwalić się DSME, która ma obecnie zamówienia na 118 statków. Drugie miejsce zajmuje HHI z 95 kontraktami, dalej Samsung Heavy Industries 81 kontraktami.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek