PMK
Mimo wzrostu zamówień w koreańskich stoczniach we wrześniu, Hyundai Heavy Industries (HHI) cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
HHI zdobyła w tym roku zamówienia na 30 jednostek, to zaledwie 1/3 kontraktów, które zakład planował zdobyć. Władze stoczni przyznały, że jeżeli sytuacja się nie poprawi będą zmuszeni zamknąć wszystkie zakłady koncernu w ciągu 8 następnych miesięcy.
Obecnie koncern ma portfelu zamówienia na 75 statków, które zostaną zbudowane w ciągu najbliższych 8 miesięcy. Dodatkowym obciążeniem jest fakt, że ceny nowych statków spadły w tym roku prawie o połowę.
W zeszłym roku koreańskie stocznie zanotowały prawie 10 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
By zaradzić temu koreańskich rząd nie tylko nakazał sprzedaż części udziałów, ale też zarezerwował środki, by pokryć ewentualne straty w tym roku.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek