• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Gigant wśród ciężarowców na gdańskiej redzie

jk

23.08.2017 13:06 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Gigant wśród ciężarowców na gdańskiej redzie - GospodarkaMorska.pl

Doskwise Vanguard, najpotężniejszy półzanurzalny ciężarowiec na świecie, odwiedził na kilka godzin Zatokę Gdańską. Wczesnym rankiem (23.08) wszedł na redę, gdzie odbyło się jego bunkrowanie.

- Doskwise Vanguard, który znajdował się w drodze z Kłajpedy do Rotterdamu, brał lekkie paliwo MGO. O 4 rano wszedł na redę, a już w południe ją opuścił. Bunkrowanie trwało od samego rana. Dodam, że statek był pusty, nie przewoził żadnego załadunku  – poinformował naszą redakcję Paweł Kawłowski, z agencji Morskiej Agencji Gdynia, która opiekowała się ciężarowcem podczas jego pobytu w Polsce.

Dodajmy, że za dostawę paliwa odpowiedzialna była firma Ship-Service, wchodząca w skład grupy Orlen. W akcji uczestniczył tankowiec Poroniec.

- Bunkrowanie trwało 3 godziny. Zostało wydane 300 ton paliwa MGO DMA 0,1%. Akcja przebiegła bez żadnego problemu, żadne za stron nie zgłaszała problemów podczas dostawy paliwa - komentuje Konrad Kacak z Ship-Service.

Doskwise Vanguard płynął z Kłajpedy, gdzie dostarczył pływający dok dla Grupy BLRT. Ciężarowiec został zbudowany w 2013 roku w stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej w 2013 roku. Statek ma długość 275 metrów i szerokości 70 metrów. To jedyny na świecie statek o nośności 110 000 ton, który może zabrać na pokład najcięższe ładunki i platformy naftowe i gazowe.

Ship Service jest operatorem i armatorem wszystkich swoich jednostek pływających używanych do realizowania drogą morską fizycznych dostaw paliw żeglugowych. Armator posiada łącznie 6 bunkierek. Poroniec jest jedną z jednostkem typu ZB 1000 budowanych w latach 1976-1981 w Stoczni we Wrocławiu. Powstało łącznie 5 jednostek tego typu. Bunkierka Poroniec mierzy 60,8 m długości, 9,3 m szerokości, jej zanurzenie wynosi 3,7 m.

Doskwise Vanguard w liczbach

Wielkość tonażu: 116,173 DWT
Długość: 275 m
Szerokość: 79 m
Moc:
2 × Wärtsilä 12V38
2 × Wärtsilä 6L38
27 000 kW (połączone)
Napęd:
2 śruby napędowe
2 pochylone azymutowe popychacze
1 drążek dziobowy
Prędkość:14 węzłów (26 km/h; 16 mph) (rozładunek)
11-13 węzłów (20-24 km /h; 13-15 mph) (załadowany)
Załoga: 40

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.